Katterekorder
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-03-06 17:14

Hejsa.

Inspireret af en anden tråd gik jeg på Guinness' hjemmeside og fandt
følgende:

Ældste kat:
Den ældste kat i verden der stadig lever, er Creme Puff, som ejes af Jake
Perry i USA.
Hun blev født den 3. august 1967, og blev 37 i 2004.

Længste knurhår:
Det længste knurhår målt på en kat, er 17,4 cm langt.
Det blev målt den 30. juli 2004, og tilhører Mingo, en Maine Coon som bor
hos sin ejer, Marina Merne i Turku, Finland.

Længste kat:
Frieda Irelands Maine Coon-kat Leo vejer 15,8 kg og måler 121,9 cm fra hoved
til hale.
Han er så stor at han kan stå med forpoterne på køkkenbordet og lange ting
ned fra køkkenbordet.
Ejeren udtaler, at han dog ikke stjæler mad.
Han kan ikke lide hjemmelavet mad, men foretrækker tørfoder, rå grøntsager,
persille, basilikum og blåskimmelost!

Kat med flest tæer:
Jake fra Bonfield, Ontario er den kat i verden, der har flest tæer. Han har
28 tæer i alt, med 7 på hver fod.
Katte har typisk fem tæer på forpoterne og fire på bagpoterne, men katte med
mange tæer - eller polydaktyle katte - er mere udbredt end man umiddelbart
regnede med.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Denise

Dato : 12-03-06 17:50

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> Katte har typisk fem tæer på forpoterne og fire på bagpoterne, men
> katte med mange tæer - eller polydaktyle katte - er mere udbredt end

Ha ha, sjov læsning. Jeg kunne godt tænke mig den store Maine Coon, når man
nu ikke kan få den rigtige vare, som f.eks. en panter

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-03-06 21:55

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> Ha ha, sjov læsning. Jeg kunne godt tænke mig den store Maine Coon, når
> man
> nu ikke kan få den rigtige vare, som f.eks. en panter

Jeg har altid ønsket mig en sabelkat. Men da de åbenbart lader til at være
uddøde, er det også helt fint med en Svedske - hun ser nu også lidt uddød ud
somme tider

Venlig hilsen Dikte