Import
Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-03-06 17:21

Hej

Er der nogen der ved hvor jeg kan få råd fra nogle med erfaring fra import
fra Taiwan.
Jeg vil gerne importere elektroniske produkter hjem og har lige brug for at
høre andres erfaringer inden jeg går igang.

Venlig hilsen / regards

Morten Nielsen

--
Venlig hilsen / regards

Morten Nielsen

Fra : KT

Dato : 12-03-06 17:59

Start med at lære dig kinesisk - det øger dine chancer for ikke at blive
snydt alt for meget.

Knud

Fra : Nico de Jong

Dato : 13-03-06 11:18

> [...]
at
> høre andres erfaringer inden jeg går igang.

Iflg en af mine leverandører er den mindste prøveordre en 20 fods container.
De gider ikke røre ved noget der er mindre.

Nico

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-03-06 14:33

"Morten Nielsen" <morten@bissogroup.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne importere elektroniske produkter hjem og har lige brug for
> at
> høre andres erfaringer inden jeg går igang.

Start med at sæt dig ind i EU´s CE-mærkning, WEEE- og ROHS-direktiverne.
Som importør a elektronik fra et ikke EU-land er det dit ansvar at varerne
mærkes rigtigt, og overholder kravene, iht. disse direktiver.

Et land som Taiwan er kendt for bare at klistre de mærkater på varen som
kunden ønsker. Det selv om varen sjældent overholder kravene => at du
risikerer at skulle trække alt hvad du har solgt tilbage fra markedet. Er du
så uheldigt at varen forårsager skade på ting eller mennesker, er det dig
der er erstatningspligtig.