Karamel popcorn
Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-03-06 12:44

Jeg så på BBC Food noget om børnefødselsdags kager ol. hvor der var en
opskrift på karameliseret popcorn, men fik desværre skrevet opskriften ned,
kan heller ikke finde den på deres side, - nogle der kan hjælpe ??

Michael

Fra : Dorte Klerke

Dato : 12-03-06 17:01

> Jeg så på BBC Food noget om børnefødselsdags kager ol. hvor der var en
> opskrift på karameliseret popcorn, men fik desværre skrevet opskriften
> ned, kan heller ikke finde den på deres side, - nogle der kan hjælpe ??

Hej Michael
Desværre har jeg ikke BBC FOOD mere, den var ellers god, men jeg ved de ikke
er hurtige til at opdatere deres opskrifter på nettet, og det er vist kun
udvalgte der kommer med.
Nu ved jeg ikke helt præcis den var, men på bbc.co.uk har de en masse
opskrifter og der er også en på karamelliseret popcorn
http://www.bbc.co.uk/essex/features/valentines/popcorn_icecream.shtml, den
hedder noget andet, men det er de første 6 punkter, der vist bruges til at
lave popcornene.
Ellers er der også en opskrift her
http://www.cooks.com/rec/doc/0,181,152187-226199,00.html. Der er mange på
google, men det er selvfølgelig lidt lettere at søge efter en opskrift, hvis
man ved de specifikke ingredienser. For de kan sikkert laves både med sukker
og sirup eller med noget honning, men du kan jo prøve at kigge her
http://www.google.dk/search?hl=da&q=caramel+popcorn&meta= (lighedstegnet
skal være med) for inspiration. Du kan evt. tilføje ekstra søgeord mht. hvad
ingredienser er.
Nu har jeg aldrig prøvet selv at lave dem eller smage dem, men det ser ud
til de fleste bruger honning, der er en på tysk her
http://www.gfra.de/usfood/cgi-bin/rezepte.cgi?RezeptNr=578, der skal smør,
sukker (brunt) og honning varmes og hældes over de friskpoppede popcorn.

Håber du kunne bruge noget af det.

Dorte

Fra : Dorte Klerke

Dato : 12-03-06 17:05

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opskrift på karameliseret popcorn, men fik desværre skrevet opskriften
> ned, kan heller ikke finde den på deres side, - nogle der kan hjælpe ??

Hov glemte lige at sige, at BBC FOOD da plejer at gentage udsendelserne 3
gange, så nu ved jeg selvfølgelig ikke hvornår du så det, men så er der en
change for at gense det.

Dorte