MS Windows
briani 27239
disk space i taskbar
Fra : Peter Holm

Dato : 12-03-06 11:41

hey
findes der et lille plugin til winxp der i task bar kan vise hvor meget
diskplads man har til rådighed på sine diske?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk
61 77 55 62

Fra : Ole C

Dato : 12-03-06 14:04

Peter Holm skrev blandt andet:

> findes der et lille plugin til winxp der i task bar kan vise hvor
> meget diskplads man har til rådighed på sine diske?

Det tror jeg ikke, men er det ikke lige så nemt at højreklikke på drevet i
Stifinder eller Denne computer og så vælge Egenskaber?

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 12-03-06 15:35

On Sun, 12 Mar 2006 11:41:19 +0100, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>hey
>findes der et lille plugin til winxp der i task bar kan vise hvor meget
>diskplads man har til rådighed på sine diske?

Der findes et program, så du kan se det på desktoppen, sammen med en
masse anden information. Husker ikke hvad det hedder?

Fra : Brian Lund

Dato : 12-03-06 17:29

> Der findes et program, så du kan se det på desktoppen, sammen med en
> masse anden information. Husker ikke hvad det hedder?

Samurize?

Brian

Fra : Henning

Dato : 12-03-06 17:57

On Sun, 12 Mar 2006 17:28:38 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:

>Samurize?

Har kigget lidt på den, nej det er ikke den.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-06 20:37

Den 12-03-06 17.57 skrev Henning følgende:

> Har kigget lidt på den, nej det er ikke den.

Desktop Sidebar?
(http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-desktopsidebar.html)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Henning

Dato : 12-03-06 22:30

On Sun, 12 Mar 2006 20:36:30 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Desktop Sidebar?
>(http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-desktopsidebar.html)

Heller ikke. Det er ikke grafisk på nogen måde, bare en klar tekst på
desktoppen. Indeholder oplysninger om hvem der er logget på, hvilket
OS, disk- og ramforbrug, IP-adresse og server/klient-navn.

Fra : John

Dato : 13-03-06 00:05

"Henning" skrev i en meddelelse

> Der findes et program, så du kan se det på desktoppen, sammen med en
> masse anden information.

Måske dette:
http://majorgeeks.com/BGEye_d4947.html

- eller dette:
http://www.snapfiles.com/reviews/Rainmeter/rainmeter.html

Mvh John

Fra : Henning

Dato : 13-03-06 16:21

Desværre. Det var http://www.sysinternals.com/Utilities/BgInfo.html

Fra : Henning

Dato : 13-03-06 16:20

On Sun, 12 Mar 2006 15:34:53 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Der findes et program, så du kan se det på desktoppen, sammen med en
>masse anden information. Husker ikke hvad det hedder?

Så fandt jeg det - BgInfo
http://www.sysinternals.com/Utilities/BgInfo.html

Fra : Peter Holm

Dato : 13-03-06 20:34

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Så fandt jeg det - BgInfo
> http://www.sysinternals.com/Utilities/BgInfo.html

jaa, der er noget af det. Jeg prøver den.
Thx
Peter

Fra : John

Dato : 12-03-06 16:11

"Peter Holm" skrev i en meddelelse

> findes der et lille plugin til winxp der i task bar kan vise hvor meget
> diskplads man har til rådighed på sine diske?

Måske kan du finde noget her:

http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwdisktools.html

Mvh John

Fra : preben nielsen

Dato : 12-03-06 22:08

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> hey
> findes der et lille plugin til winxp der i task bar kan vise
> hvor meget diskplads man har til rådighed på sine diske?

Du skal nok få hjælp af andre, men jeg må da sige, at det er en af
de mest tåbelige oplysninger, jeg mener man kan få.

Hvis du har pladsmangel køb en extra disk på 250GB. Man løber ikke
tør for diskplads i løbet af en "arbejds"-dag, så konstant
overvågning er da uden værdi ?! Klik på Denne Compuer og du får
vist ledig plads på alle diske på en gang. Desuden skal Windows
nok fortælle dig, hvis du når ned under en vis grænse mht. fri
plads.

Ja, jeg ved godt at der findes tilhængere af Desktop Sidebar,
Samurize, etc. Utroligt at folk har behov for at få at vide
hvilken musik de lytter til samt hvilket operativsystem de kører
med :) Men fred være nu med det. Det eneste realtime-overvågnings
program jeg bruger er DU-meter, og det er til gengæld meget
nyttigt.

Som sagt skal du ikke tage dette som personlig kritik ! ... jeg
fatter bare ikke behovet...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 13-03-06 20:32

> Hvis du har pladsmangel køb en extra disk på 250GB.

det er sådan en 3-4 stykker jeg gerne vil administrere.

> Man

jeg går ud fra du mener 'jeg'.

> [...]
> under en vis grænse mht. fri plads.
>

> Som sagt skal du ikke tage dette som personlig kritik ! ... jeg fatter

jeg kan ikke helt beslutte om jeg skal forklare behovet eller...

For mig ville oplysninger om diskplads være lagt rarere end uret i task
manager. Jeg er nemlig bedøvende ligeglad med hvad klokken er. Solen skal
nok fortælle mig, hvornår det er nat.

/peter