Virtuelt desktop, Debian server
Fra : |-|enning

Dato : 12-03-06 11:35

Hej.
Den "eneste" måde jeg hidtil har styret min server med, er ved at bruge
ssh. Men det synes jeg en gang i mellem kan være lidt kedeligt at kigge
på, men det ser selvfølgelig sejt ud når sidder der med sin konsol :)

Men findes der ikke noget man kan installere på serveren, så jeg kan få
et visuelt billede frem på min windows maskine? Virtuelt desktop?

På forhånd tak
Mvh
- Henning / www.ricaplaza.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 12-03-06 12:03

|-|enning wrote:
> Den "eneste" måde jeg hidtil har styret min server med, er ved at bruge
> ssh. Men det synes jeg en gang i mellem kan være lidt kedeligt at kigge
> på, men det ser selvfølgelig sejt ud når sidder der med sin konsol :)

Ehh... Er det primære formål ikke at serveren løser sin opgave?

> Men findes der ikke noget man kan installere på serveren, så jeg kan få
> et visuelt billede frem på min windows maskine? Virtuelt desktop?

(via SSH f.eks.)

Så kan du endda køre dit terminal-program på serveren og se sej ud
alligevel

Peter

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-03-06 12:05

|-|enning <no@mail.info> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> [...]
>
> Men findes der ikke noget man kan installere på serveren, så jeg kan
> få et visuelt billede frem på min windows maskine? Virtuelt desktop?

Du kan godt køre X-programmer over ssh. Måske VNC også kan være noget
for dig.

Expect the unexpected.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : |-|enning

Dato : 12-03-06 12:22

Rasmus Bøg Hansen skrev:

> Du kan godt køre X-programmer over ssh. Måske VNC også kan være noget
> for dig.

Ja VNC, prøvede lige at installere vncserver via apt-get
Kørte derefter:

hh@hhserver$ vncserver -geometry 1024x768 -depth 16

New 'X' desktop is hhserver:1

Starting applications specified in /etc/X11/Xsession
Log file is /home/hh/.vnc/hhserver:1.log

Læste om det her
- http://www.joreybump.com/code/howto/debian/vnc.html

SÃ¥ derfor har jeg hentet tightvnc-1.2.9_x86
Startet vncviewer.exe -> indtastet min server hostname
Men så siger den at den ikke kan forbinde :(

Nogen der kan hjælpe med det? Har jeg evt. gjort noget forkert på serveren?

Fra : |-|enning

Dato : 12-03-06 13:02

|-|enning skrev:

> [...]
> Men så siger den at den ikke kan forbinde :(
>
> Nogen der kan hjælpe med det? Har jeg evt. gjort noget forkert på serveren?

Mærkeligt nok skal man også have kørt
# apt-get install xserver-xfree86 x-window-system

SÃ¥ nu virker det

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-03-06 14:08

On Sun, 12 Mar 2006 13:01:50 +0100, |-|enning wrote:

> Mærkeligt nok skal man også have kørt
> # apt-get install xserver-xfree86 x-window-system

jeg tror apt-get install xbase-clients ville have været tilstrækkeligt.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : |-|enning

Dato : 13-03-06 15:26

Michael Rasmussen skrev:

> jeg tror apt-get install xbase-clients ville have været tilstrækkeligt.

Ok, det vil jeg da kigge på :)