Problem efter udskiftnig af bundkort
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 11:33

Er der nogen der kan hjælpe med dette problem.
Min mand sat nyt bundkort i barnebarnets computer.Det gamle ville ikke virke
mere.Han har formateret HDD, og det hele virker igen.Barnebarnet har haft
spillet "Eve" inde.Når manden så prøver at starte spillet,går skærmen helt i
sort efter et øjeblik.Derefter er maskinen låst og man kan kun slukke
maskinen ved at trykke på "start/stop" knappen på kabinettet.Det er et
næsten nyt grafikkort,kan det være noget i indstillingen af Bios ?.Spillet
har ikke haft problemer med at blive spillet før det gamle bundkort gik
itu.Det nye kort er et "Asus P4S800-MX SE",grafikkortet er "ATI Sapphire
9200" og det har siddet i maskinen med det gamle bundkort.Det hele har
virket perfekt tidligere.Det er først efter det nye bundkort er blevet
isat.?

Venlig hilsen
Anne

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-03-06 12:40

"AM" <an.msnabelapc.dk> wrote in message
> [...]
> 9200" og det har siddet i maskinen med det gamle bundkort.Det hele har
> virket perfekt tidligere.Det er først efter det nye bundkort er blevet

Det mest oplagte ville jo være et DOA bundkort.
Er der kommet nok kølepasta på CPUen?
Er der nyeste bios på bundkortet?
Er drivere opdateret til seneste version fra de respektive producenter?
Fryser den i andre ting end det spil? (evt. prøv at hent ultimatebootcd og
kør nogle test fra den)

Er svaret ja til alle ovenstående ville jeg sige boardet var DOA

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 13:30

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:441408a3$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> virke
>
> Det mest oplagte ville jo være et DOA bundkort.

Det er et splinter nyt bundkort.

> Er der kommet nok kølepasta på CPUen?

Det må jeg svare ja til.

> Er der nyeste bios på bundkortet?

Også ja til det.

> Er drivere opdateret til seneste version fra de respektive producenter?

Ja igen

> Fryser den i andre ting end det spil? (evt. prøv at hent ultimatebootcd og
> kør nogle test fra den)

Der er ikke noget galt med andet end spillet "EVE". Deterblevet installeret
påny og starter med 1.ste menubillede hvorefter den går helt i sort. Jeg har
fået et tip om at Grafikkortet "Ati Saphire 9200 SE" har problemer med nyere
drivere,men skal bruge en "gammel" driver,så vi prøver at installere den
der var med kortet.Vi håber så at det evt. vil hjælpe.

> Er svaret ja til alle ovenstående ville jeg sige boardet var DOA
>

> --
>
> /Dennis
> Der kun repræsenterer sig selv.

Du skal ellers have rigtig mange tak for din råd
Hilsen Anne

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-03-06 21:39

"AM" <an.msnabelapc.dk> wrote in message

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:441408a3$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er et splinter nyt bundkort.

Det er ingen garenti for noget som helst det er spritnyt :)
Det sker fra tid til anden der bliver sparket et DOA board ud. Det eneste
som ikke helt stemmer er at det kun er i det omtalte spil den går i fisk
(det kan naturligvis være fordi det bruger mange kræfter at det så går i
sort) - men kan fejlen fremprovokeres ellers så er det en bytter

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 21:55

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:441486f2$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> (det kan naturligvis være fordi det bruger mange kræfter at det så går i
> sort) - men kan fejlen fremprovokeres ellers så er det en bytter

Hej Dennis
Ja det er rigtigt at spillet er lidt krævende,men det burde kunne køre på
omtalte komputer,da der er ram nok og cpuén er ok..men mit barnebarn har
haft forbindelse med en der også spiller samme netspil,og han sagde,at
spillet også er lidt kræsen med hvilket grafikkort der er i maskinen.Så jeg
har fået fat i den driver der bruges til grafikkortet.Så dén vil han så lige
installere og så må vi jo se...vi krydser fingre og håber det vil virke.
Men du skal alligevel have tusind tak for dine råd,det er vi glade for.
Hilsen Anne