Hvad er iCP?
Fra : Martin Bak

Dato : 12-03-06 11:11

I en Journal fra et hospital hvor min søn var indlagt og behandlet for
meningitis står der:

"På grund af mistanke om forhøjet iCP, afventes fortsat med lumbalpunktur"

Hvad er iCP, og hvorfor skulle en forhøjelse af denne forhindre
lumbalpunktur?

--
Martin

Fra : Sorgenfri

Dato : 12-03-06 12:41

"Martin Bak" skrev i:

> "På grund af mistanke om forhøjet iCP, afventes fortsat med lumbalpunktur"
>
> Hvad er iCP, og hvorfor skulle en forhøjelse af denne forhindre
> lumbalpunktur?

ICP står for "intracranial pressure", altså for højt tryk inde i hjernens
hulrum, som netop kan ses ved en infektion (meningitis). Jeg fandt et
hurtigt lille link om lumbalpunkturer, hvor ICP netop står nævnt som
kontraindikation.

http://www.mtio.com/lupus/prolp.htm

Andre kan sikkert supplere med mere.

Med ønsker om, at du får overblik over forløbet!

Venlig hilsen
Sorgenfri