Angående rygerne.
Fra : Josie

Dato : 12-03-06 08:51

Hej gruppe og god søndag.

Jeg har fulgt lidt med i debatten angående rygere, og jeg må sige at jeg
undres over hvor sarte de stakkels rygere er, nu der bliver pillet lidt ved
deres rygning, der kommer udtalelser om at det er et indgreb i deres
personlige frihed, har de stakkels rygende sjæle aldrig tænkt på, at det
også er et indgreb i ikke rygerens personlige frihed at skulle belemres med
røg i tide og utide? Før var det dem der ikke røg der pænt måtte fortrække
hvis man ikke kunne tåle røgen, men hørte man en jammer over det, næh sådan
var det bare, nu er det så rygeren der bliver stillet uden for døren, og så
er en hvis herre løs i Laksegade.
Jeg er selv ikke ryger og hører altså til de hysteriske efter mange rygeres
mening, jamen det må jeg så være, det har jeg ikke de store problemer med,
men prøve at tale rygning med en ryger uden at sindene komme i kog, det har
jeg opgivet, så skal helvede da fryse til is før det sker desværre, så der
kan vist snakkes længe om hvem det er der er hysterisk, kære rygere lad være
med at være så nærtagende og tag imod fornuft fra os rolige ikke rygere, da
jeg venter at få en over snuden over det her indlæg, så tænk på at jeg bare
er en gammel ikke rygende kone, så vær lidt varsom

Venlig hilsen fra Josie i håbet om en god dag med eller uden røg.

Fra : Workingmom

Dato : 12-03-06 09:51

Josie skrev:
> [...]
> er en gammel ikke rygende kone, så vær lidt varsom
>
> Venlig hilsen fra Josie i håbet om en god dag med eller uden røg.

Ting ændrer sig over tid. I gamle dage var det helt acceptabelt at
spytte indendørs - man havde sågar spyttebakker.

Det gør vi ikke mere, vi har heller ikke spyttebakker mere.

Om nogle år vil det heller ikke være acceptabelt at ryge indendørs, og
vi vil heller ikke se askebægre som en del af husholdningen.

Kommer tid, kommer råd.

Vi må så bare håbe, at vore lunger holder så længe.

Tine

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-03-06 10:29

Josie wrote:

> [...]
> imod fornuft fra os rolige ikke rygere, da jeg venter at få en over
> snuden over det her indlæg, så tænk på at jeg bare er en gammel ikke

Det er altid et problem at diskutere misbrugsproblemer med en misbruger,
specielt hvis de mangler deres stof.

Jeg gætter på at de er de samme mekanismer der gør sig gældende ved rygere.

Mvh.Uffe Ravn

Fra : Josie

Dato : 12-03-06 11:05

> [...]
> specielt hvis de mangler deres stof.
>
> Jeg gætter på at de er de samme mekanismer der gør sig gældende ved

Det har du sikkert ret.

Mvh.Josie

Fra : John N. H.

Dato : 12-03-06 11:25

"Josie" skrev i en meddelelse:

> [...]
> fornuft fra os rolige ikke rygere, da jeg venter at få en over snuden
> over det her indlæg, så tænk på at jeg bare er en gammel ikke rygende

Kan kun være helt enig i dit indlæg.
Rygere (og andre misbrugere) er normalt uden for pædagogisk rækkevidde.
Ligesom andre tror jeg, det ændrer sig over tid.
Det anses jo heller ikke for at være god skik at spytte indendørs, bøvse
hinanden ind i ansigtet, tørre bussemænd af i sidemandens trøje, o.lign.
Mon ikke rygning vil havne på samme niveau inden for nogle få år? Lad os
håbe.......

Med venlig hilsen og god søndag
John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-06 11:27

"Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> er en gammel ikke rygende kone, så vær lidt varsom
>
> Venlig hilsen fra Josie i håbet om en god dag med eller uden røg.

Hej Josie

Som jeg vist skrev i indlægget til Lisbeth. Så er der i Danmark 40 røgfrie
restauranter. Men i mit område 0.
Altså må man antage, at vi har ikke, nævneværdige problemer med rygere. Vi
har for den sags skyld, heller ikke problemer med ikke rygere. Dog er vi på
nogle områder, blevet påtvunget røgfrie miljøer, F.eks på sygehuset.
Der var jeg på besøg forleden, og på samme etage, hvor jeg selv har været
langtidspatient.... Ja der var da godt nok røgfrit, men skal jeg være
ærlig..... Så tror jeg ikke på, at selv IKKE rygere, var glade for
resultatet. For det var dog godt nok blevet til et humørforladt sted. Der
var 2 opholdsstuer dengang. Nu var der kun 1, og ikke nok med det, den var
reduceret, til under halvdelen, og det endda uden, at der på nogen måder var
trængsel derinde. mit indre græd, for netop denne etage, skylder jeg mit
liv. Hvis det er prisen for røgfrie miljøer, så lad os endelig få noget
mere røg.
Bare for at du ikke skal misforstå noget... Så er jeg selv.... IKKE ryger,
så det er ikke for at forsvare mine smøger.

M.V.H.....Benny..

Fra : Josie

Dato : 12-03-06 13:14

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bare for at du ikke skal misforstå noget... Så er jeg selv.... IKKE ryger,
> så det er ikke for at forsvare mine smøger.

Hej Benny.

Det fremgik måske ikke lige af mit indlæg, men jeg er heller ikke
tilhænger af rygeforbud, vi skal være her allesammen, jeg har selv en mand
der ryger og han bliver ikke smidt ud på altanen når han skal ryge
og hvad angår opholdsrum for rygere og ikke rygere på et sygehus eller hvor
det nu måtte være, det er jeg da også enig med dig i at der bør være, og jeg
er også enige med dem der syntes det hele er ved at blive for hysterisk, men
jeg tror ikke det er os ikke rygere man skal skyde på, det er dem der sidder
og laver reglerne, og lur mig om ikke de fleste af dem selv ryger, men at
jeg er glad for at der er nogle steder man ikke må ryge det vil jeg ikke
lægge skjul på, de fleste af dem jeg omgås ryger, og de er sågu ikke altid
lige hensynsfulde, det får de så også at vide, men det hjælper desværre ikke
en dyt

Venlig hilsen Josie.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-06 11:41

> [...]
> lige hensynsfulde, det får de så også at vide, men det hjælper desværre

Enig... Det som jeg har skrevet i et andet indlæg. Når et skilt gentages
ofte nok, så mister det sin betydning, og bliver " Ikke eksisterende ".

M.V.H....Benny..

Fra : Zed

Dato : 12-03-06 14:40

"Josie" <josie@mail.dk> wrote in message
> [...]
> det her indlæg, så tænk på at jeg bare er en gammel ikke rygende kone, så

Så længe vi kan få et rum at ryge i, tror jeg de fleste af os rygere er
glade.
Men disse bliver også frataget os nu om dage? hvorfor dog? skal vi alle
ikke være her? Jeg kan virkeligt ik se grunden til at vi skal smides ud i
kulden (medmindre det selvfølgeligt er private hjem) andet end at det fryder
ikke-rygerne.

Reglerne bør laves så de varetager begge siders interesser. Vi skal alle
være her.

Og ja vi rygere blir vrisne når vi konstant bliver angrebet. Er det ikke en
ganske normal menneskelig ting?

Mvh.
-Kennet

Fra : Workingmom

Dato : 12-03-06 14:48

Zed skrev:
> [...]
> være her.
>
> Og ja vi rygere blir vrisne når vi konstant bliver angrebet. Er det ikke en

Jeg tror disputten opstår, fordi mange af vi ikke-rygere faktisk slet
ikke synes, at det er en menneskeret at kunne ryge.

Jeg ville da synes, at det var helt fint for alle, hvis stofferne i
tobak blev forbudt, ligesom stofferne i ecstasy og heroin er det.

Jeg synes det gør for meget skade. Ecstasy og heroin har endda den
fordel frem for tobal, at de kun rammer misbrugerne.

I rygere kunne også vælge at se det som en kærkommen lejlighed til at
holde helt op med at være rygere. Så ville I ikke føle jer så angrebne mere.

Tine

Fra : Zed

Dato : 12-03-06 15:23

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> wrote in message

> Jeg tror disputten opstår, fordi mange af vi ikke-rygere faktisk slet ikke
> synes, at det er en menneskeret at kunne ryge.

Det lyder meget rigtigt - men hvorfor er det ikke det?
Det er en ting vi nyder - ligesom i andre nyder is/chokolade og andre
lignende fristende ting. Skulle disse heller ikke være en menneskeret
at nyde?

> [...]
>
> Jeg synes det gør for meget skade. Ecstasy og heroin har endda den fordel
> frem for tobal, at de kun rammer misbrugerne.

Tobak er klart usundt - ingen tvivl. Men nu er den en ret stor del af
verdenen,
så det ville være ret sent at lovgive sig ud af det. Det ville være som at
forbyde alkohol nu. Eller McDonalds for den sags skyld.

Rygeafdelinger ville være fine - så rammer det ej heller jer ikke-rygere.
og vi rygere er jo en ret stor del af befolkningen :) så vi skal også
tilgodeses.

Jeg har dyb forståelse for at i ikke gider sidde i røg-tåger.

> I rygere kunne også vælge at se det som en kærkommen lejlighed til at
> holde helt op med at være rygere. Så ville I ikke føle jer så angrebne
> mere.

Den der kan jeg slet ikke følge.

Mvh.
-Kennet

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-03-06 15:11

> [...]
> fryder
> ikke-rygerne.
>
> Reglerne bør laves så de varetager begge siders interesser. Vi skal alle

Jo, men når en ryger holder pauser for at ryge i arbejdstiden, så bør det
være for egen regning. Jeg kan nemlig ikke se det rimelige i at en 37-timers
arbejdsuge ikke gælder for rygere.

Mvh Maria

Fra : Zed

Dato : 12-03-06 15:27

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Jo, men når en ryger holder pauser for at ryge i arbejdstiden, så bør det
> være for egen regning. Jeg kan nemlig ikke se det rimelige i at en
> 37-timers arbejdsuge ikke gælder for rygere.

Vi er sgu alle ineffektive i ny og næ på arbejdet :)
Det være sig pludren, netsurfing, kaffedrikning og etc.

og de 2-3 minutter det tar mig at ryge en smøg, kan vel næppe mærkes.

At jeg så derudover egentligt altid møder en 10 minutter for tidligt og
tar fri en 5 minutter for sent, pynter vel også på det.

Mvh.
-Kennet

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-03-06 16:46

> Vi er sgu alle ineffektive i ny og næ på arbejdet :)
> Det være sig pludren, netsurfing, kaffedrikning og etc.

Både for rygere og ikke-rygere, så den spildtid er lige for alle.

> og de 2-3 minutter det tar mig at ryge en smøg, kan vel næppe mærkes.

Hrpmm. Kan du sige 10 minutter som absolut minimum? Især hvis det skal
foregå i et rygerum i den anden ende af bygningen. Og selve rygningen tager
mere end et par minutter.

> At jeg så derudover egentligt altid møder en 10 minutter for tidligt og
> tar fri en 5 minutter for sent, pynter vel også på det.

Det er bestemt ikke alle, der møder en ekstra time som kompensation for de
ekstra pauser.

Mvh Maria

Fra : Zed

Dato : 12-03-06 18:03

> Både for rygere og ikke-rygere, så den spildtid er lige for alle.

Ja - men det illustrerer bare at den spildtid åbenbart er mere acceptabel :)
Men altså - at en anden får et lidt større stykke kage end dig selv, er vel
ikke
noget du behøver at bekymre dig om, eller?

(det sidste er selvfølgeligt kun en anologi - ved ik om det fremstod godt
nok)

> Hrpmm. Kan du sige 10 minutter som absolut minimum? Især hvis det skal
> foregå i et rygerum i den anden ende af bygningen. Og selve rygningen
> tager mere end et par minutter.

Så er det godt nok nogle meget sløve rygere du oplever i din hverdag.
- men nu er jeg så også den eneste ryger på min arbejdsplads, så har
ik nogen at sammenligne mig med.

Min rygning tar i hvert fald kun 2-3 minutter og er evt ud af en vindue
imens
jeg laver trykplader.

> Det er bestemt ikke alle, der møder en ekstra time som kompensation for de
> ekstra pauser.

Nej det ved jeg godt - men behøves det?
- Jeg synes dog også en times spildtid lyder af lige voldsomt meget - det må
kunne begrænses.

Mvh.
-Kennet

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-03-06 20:38

> [...]
> noget du behøver at bekymre dig om, eller?
>
> (det sidste er selvfølgeligt kun en anologi - ved ik om det fremstod godt

Der vil altid være pauser, og det er i min verden ok. Det er også ok at
nogle har mere brug for 5*3 minutter, mens andre foretrækker 1*15 minutter.

> Nej det ved jeg godt - men behøves det?
> - Jeg synes dog også en times spildtid lyder af lige voldsomt meget - det
> må
> kunne begrænses.

En time er endda lavt sat. Jeg har været et sted, hvor rygerne i snit var
væk over 2 timer om dagen - 10 minutter til rygerummet, 5 minutters røg og
10 minutter retur. Der skal ikke ryges mange smøger på en dag før tiden
løber, og jeg mener stadig at rygetide er fritid og ikke arbejdstid.

Mvh Maria

Fra : Henri Gath

Dato : 17-03-06 00:53

> [...]
> 10 minutter retur. Der skal ikke ryges mange smøger på en dag før tiden
> løber, og jeg mener stadig at rygetide er fritid og ikke arbejdstid.

Kan du så kommer i hjørnet, skodtøs!

Fra : Henri Gath

Dato : 17-03-06 00:53

> [...]
> tager mere end et par minutter.

> Det er bestemt ikke alle, der møder en ekstra time som kompensation for de

Åh luk da røven, din lille nazi-kælling

Fra : Henri Gath

Dato : 17-03-06 00:52

> Jo, men når en ryger holder pauser for at ryge i arbejdstiden, så bør det
> være for egen regning. Jeg kan nemlig ikke se det rimelige i at en
> 37-timers arbejdsuge ikke gælder for rygere.

åh, luk da røven, din lille skinhellige mæfikke

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-03-06 10:52

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> åh, luk da røven, din lille skinhellige mæfikke

Lige nu, vil det nok være en overdrivelse....Men alligevel

Kære Henri

Uanset, hvad du så end måtte mene om Maria, så har hun lov til at have sin
egen mening. Kan du ikke lide dem, så kan du springe hendes indlæg over.
Så din højst upassende indblanding i denne debat, ser jeg mig i hvert fald,
meget gerne fritaget for.

M.V.H....Benny..

Fra : Josie

Dato : 18-03-06 05:17

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> åh, luk da røven, din lille skinhellige mæfikke

Det er lige netop sådan en udtalelse som den her der gør det svært at få en
ordentlig dialog i gang rygere og ikke rygere indbyrdes, der er jo desværre
nogle som ikke kan medvirke i en debat uden at skulle kaste med mudder og
heller ikke kan tale ordentlig til deres medmennesker, men det er så bare
synd for dem, det kommer man jo ikke langt med.

Venlig hilsen Josie.

Fra : Henri Gath

Dato : 23-03-06 19:04

> [...]
> mudder og heller ikke kan tale ordentlig til deres medmennesker, men det
> er så bare synd for dem, det kommer man jo ikke langt med.

Åh, luk da røven, din nazi kælling

Fra : Josie

Dato : 23-03-06 20:47

> "Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, luk da røven, din nazi kælling

Uha da da da, humøret er åbenbart ikke blevet bedre, du må have en rigtig
god aften.

Venlig hilsen Josie.

Fra : Josie

Dato : 12-03-06 20:05

"Zed" <zed@dont.mail.me.whatever> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke være her? Jeg kan virkeligt ik se grunden til at vi skal smides ud i
> kulden (medmindre det selvfølgeligt er private hjem) andet end at det

Jeg går som jeg har skrevet i et andet indlæg ikke ind for totalt
rygeforbud, så jeg som er ikke ryger vil ikke fryde mig over at i bliver
smidt ud i kulden.

> Reglerne bør laves så de varetager begge siders interesser. Vi skal alle
> være her.

Ja, og vi skal alle have et valg, det har vi ikke rygere aldrig haft, vi
har bare pænt fundet os i at blive påført andres røg.

> Og ja vi rygere blir vrisne når vi konstant bliver angrebet. Er det ikke
> en
> ganske normal menneskelig ting?

Jo, selvfølgelig er det da det, og jeg vil da give dig ret i, at i er noget
af et forfulgt folkefærd for tiden

Med venlig hilsen Josie

Fra : Odin

Dato : 12-03-06 18:05

"Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg venter at få en over snuden over det her indlæg, så tænk på at jeg bare er en
> gammel ikke rygende kone, så vær lidt varsom

Rigtig godt indlæg Josie. Vi trænger til at debatten kommer ned på jorden og bliver
ført på en sober måde.
Vi skal jo lære at leve sammen uanset hvor svært det er.

Det er ikke en menneskeret at have lov til at ryge hvor som helst og når som helt.
Men det burde være en menneskeret at man kan færdes frit i det offentlige rum og på
sin arbejdsplads uden at være tvunget til indånde andres røg.

Odin

Fra : Josie

Dato : 12-03-06 19:45

"Odin" <ORG_1485@yahoo.com.dk> skrev i en meddelelse
> "Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Rigtig godt indlæg Josie. Vi trænger til at debatten kommer ned på jorden
> og bliver ført på en sober måde.
> Vi skal jo lære at leve sammen uanset hvor svært det er.

Tak for de ord, jeg mener også at man burde kunne diskutere det stille og
roligt og finde frem til en udvej som vi alle kan leve med i stedet for at
skælde ud på hinanden, for som du siger skal vi da alle være her.

> [...]
> som helt. Men det burde være en menneskeret at man kan færdes frit i det
> offentlige rum og på sin arbejdsplads uden at være tvunget til indånde

Ja, det burde være en menneskeret at være fri for at skulle leve i andres
røg, man støder tit på den udtalelse fra en rygerne, jamen nu har jeg altså
engang valgt at ryge så må andre finde sig i det, det er en egoistisk
indstilling at have efter min mening.

Venlig hilsen Josie.

Fra : Nicole

Dato : 13-03-06 16:26

Josie wrote:

> [...]
> røg, man støder tit på den udtalelse fra en rygerne, jamen nu har jeg altså
> engang valgt at ryge så må andre finde sig i det, det er en egoistisk

Er fuldt ud enig med dig i, at "Nu har jeg valgt at ryge, så må andre
affinde sig med det", er en MEGET egoisktisk holdning, men det er nu
altså ikke alle rygere, som tænker på den måde, langt de fleste gør
ikke...! (Fx sådan en som mig)

I det "gamle emne" om rygning, fortalte jeg hvordan jeg respekterer at
min kæreste ikke bryder sig om røgen, og går udenfor på altanen HVER
GANG, jeg kunne ALDRIG finde på at ryge, når der er børn eller gravide
til stede. JEG har valgt at RYGE, så må jeg "skride" udendørs, når jeg
vil ryge, og det har jeg FULD forståelse for, og det har alle rygerne i
min omgangskreds det også...

At folk ryger på gaden, er for mig OK, men jeg HADER at sidde på en
restaurant, og skal spise min mad i cigaret os, også selvom jeg er
ryger. Jeg blander ikke mad og røg

Da jeg gik i gymnasiet for nogle år tilbage, måtte man ryge overalt, på
nær i klasselokalerne. Det betød; at kantinen som var et stort lokale
midt på skolen, konstant var tåget, når midten af en bygning er "tåget"
og der ikke er døre, ja s¨kommer det hurtigt ind i klasselokalerne
alligevel, på toiletterne osv osv.
Det var klamt. Jeg har aldrig røget på mit gymnasium, jeg ventede til
efter skoletid, så jeg kunne arbejde effektivt i de syv / otte timer jeg
var der. Men fik da alligevel røget 20 om dagen...

Det er simpelthen for uhensigtmæssigt at der må ryges i
"arbejdsområder", er det ikke muligt at omligge et lille baglokale,
eller hvad ved jeg, til et rygelokale. Alt det behøver er vel strengt
taget et vindue...

På mit gymnasium kom der totalt rygeforbud, (dog ikke lærerne inkl, hvor
dobbeltmoralsk det så end er), alle rygerne måtte så smutte udenfor, og
DET var dejligt. Tænk lige, der sidder nok 60 rygere ad gangen i
kantinen (som også fungerede som område for gruppearbejde), og når man
skulle have frokost, ja så kunne man fx købe et flute, som havde ligget
i røg hele 5 timer... Ufff

Det korte af det lange: JEG HAR VALGT AT RYGE, OG JEG TAGER KONSEKVENSEN
DERAF. Fx; Jeg går udenfor, ryger ikke på "offentlige" steder, som
uddanelsessteder og arbejdssteder, med mindre det er i et rygelokale.
MANGE rygere har det sådan, og det er DET jeg ikke rigtigt føler, der
skinner igennem i denne debat.
Har man een gang mødt en "dårlig" ryger, ja så er de ski nok alle sammen
lige dårlige. Det er en generalisering, som jeg ikke synes er fair...

Det var bare mine ord...

Fra : Josie

Dato : 13-03-06 18:32

"Nicole" <nila@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke alle rygere, som tænker på den måde, langt de fleste gør ikke...! (Fx

Nej man skal ikke skære alle over en kam, selvfølgelig findes der også
betænksomme rygere, lige såvel som der findes ikke rygere der mener vi skal
være her allesammen ( fx sådan en som mig)

> [...]
> Har man een gang mødt en "dårlig" ryger, ja så er de ski nok alle sammen
> lige dårlige. Det er en generalisering, som jeg ikke synes er fair...

Det kan jeg godt forstå at du syntes og det har du nok ret i, sådan skal
det heller ikke være.

> Det var bare mine ord...

Og det var faktisk ret fornuftige ord i mine ører.

Venlig hilsen Josie.

Fra : Nicole

Dato : 13-03-06 23:22

Josie wrote:

> Og det var faktisk ret fornuftige ord i mine ører.
>
> Venlig hilsen Josie.

Jamen, hurra... Nu lyder jeg fornuftig, ja, der skal vel være en 1. gang
for alt

Jeg kan godt forstå ikke-rygerne, og deres irritation over at blive
røget op i hovedet. Og har lidt svært ved, at forstå de rygere, som ikke
kan se at det er et problem. Det er jo ikke for at genere rygerne, at
ikke-rygerne "brokker" sig, det er vel ganske simpelt, fordi de ikke
bryder sig om røgen og lugten.

Man kan vel godt forvente at ens arbejdsplads, off transportmidler, off
steder som restauranter / cafeer skal være røgfrie, eller være
installeret med et rygerum.

Jeg tror aldrig denne "diskution" mellem rygerne, og ikke-rygerne vil
stoppe. Der er så mange andre diskutioner som fortsætter "for evigt", så
mon ikke også denne gør...? Jeg ville ønske at der blev udvist mere
accept fra de forskellige "grupper".
Rygerne skal acceptere, at ikke alle mennesker synes dte er fedt at
sidde i en røg dagen lang, det synes jeg jo selv, men det er jo noget
helt andet.
Ikke-rygerne skal forstå, at nogle er så "afhængige" at de bliver nødt
til at ryge på arbejdspladsen, og derfor kunne man lave et rygerum...

Fra : Josie

Dato : 15-03-06 09:48

> [...]
> Ikke-rygerne skal forstå, at nogle er så "afhængige" at de bliver nødt til
> at ryge på arbejdspladsen, og derfor kunne man lave et rygerum...

Ikke for at gentage mig selv, men igen fornuftige ord Som jeg kun kan
tilslutte mig.
Mvh. Josie.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 14-03-06 17:08

Josie <josie@mail.dk> skrev:
> [...]
>angående rygere, og jeg må sige at jeg
>undres over hvor sarte de stakkels
>rygere er, nu der bliver pillet lidt ved

Hvem er det lige der prøver at piske en stemning op?
LOL
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Josie

Dato : 15-03-06 10:09

"Thomas Peter Bitsch (slet 4U3A8)" <vitsbreaks@4U3A8sol.dk> skrev i en
meddelelse news:11423527260.462329143492674@dtext.news.tele.dk...

> Hvem er det lige der prøver at piske en stemning op?
> LOL
> "Allways look at the bright side of life"

Jeg beklager meget at du ikke kunne se der også var et lille ironisk
islæt i indlægget, og jeg tror det fremgår af mine andre indlæg, at jeg
foretrækker at se sagen fra to sider, jeg syntes det er formålsløst at de to
grupper konstant slår hinanden oveni hovedet, i stedet for på længere sigt
at finde en løsning så vi kan leve side om side uden at hakke på hinanden,
for både rygere og ikke rygere har ret til at trække vejret og selv vælge,
om man vil trække det igennem en cigaret eller ej, begge hold skal have et
valg,og som jeg har skrevet før så er det altså ikke os, ikke rygere der
sidder og skaber de her rygelove, men nogle personer der burde bruge tiden
på noget mere fornuftigt.

Venlig hilsen Josie.