Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Bevare telefonnummer ved nedlæggelse af fa~
Fra : sdsf

Dato : 12-03-06 07:33

Jeg overvejer at nedlægge min fastnettelefon,
men jeg vil så gerne flytte telefonnummeret
over på en mobiltelefon.

Er det muligt?

Hvordan?

Fra : 6400 Anders

Dato : 12-03-06 08:38

Teknisk set burde det være muligt !

Du skal bare finde en operatår, hvor det er muligt !

/A

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 09:11

Skal man ikke stadig kunne se, at man ringer til et mobil nummer ?

/Walther

Fra : sdsf

Dato : 12-03-06 09:15

6400 Anders skrev:
> Teknisk set burde det være muligt !
>
> Du skal bare finde en operatår, hvor det er muligt !
Der må vel være nogen i disse grupper der har stået i en lignende
situation.

Så hvilken operatør kan/vil det?

Fra : BamBam

Dato : 12-03-06 15:29

> Der må vel være nogen i disse grupper der har stået i en lignende
> situation.
>
> Så hvilken operatør kan/vil det?

Ingen!

BamBam

Fra : Fischer

Dato : 12-03-06 09:15

> Er det muligt?

Nej!

*Fischer

Fra : sdsf

Dato : 12-03-06 10:59

Fischer skrev:

> Nej!

Det var et meget kort og kontant svar, men jeg ville ønske at du
kunne skrive noget om hvordan, hvorfor, osv.

Fra : Fischer

Dato : 12-03-06 11:23

> Det var et meget kort og kontant svar, men jeg ville ønske at du
> kunne skrive noget om hvordan, hvorfor, osv.

Det kan blot ikke lade sig gøre at portere mellem fastnet- og mobilnumre.
IT og Telestyrelsen har længe ønsket dette, men udbyderne har flere gange
fået udsættelse.

Problematikken ligger i takseringen. Når jeg ringer til 97xxxxxx, så ved jeg
det er et fastnet-nummer, og at jeg skal betale takst til et sådan. Hvis det
pludselig bliver et mobilnummer, skal jeg jo have dette at vide, så jeg ved
at jeg (fra et fastnetnummer) skal betale en meget højere takst.

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at teleselskaberne tjener godt på opkald
fra fatnet til mobil, og derfor ikke ønsket at der skal være samme takst som
til fastnettet.

*Fischer

Fra : sdsf

Dato : 12-03-06 11:42

Fischer skrev:

> [...]
> pludselig bliver et mobilnummer, skal jeg jo have dette at vide, så jeg ved
> at jeg (fra et fastnetnummer) skal betale en meget højere takst.
Man SKAL selvfølgelig have mulighed for at vide til hvilken takst man
ringer.

> Det er jo ikke nogen hemmelighed, at teleselskaberne tjener godt på opkald
> fra fatnet til mobil, og derfor ikke ønsket at der skal være samme takst som
> til fastnettet.
Ok, så problemet er altså omkring forskellen i takst.

Ved TDC har jeg et ret godt telefonnummer, og det var bare det nummer
jeg godt ville bevare. Men så vigtig er det heller ikke.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 12-03-06 11:18

sdsf wrote:
> Jeg overvejer at nedlægge min fastnettelefon,
> men jeg vil så gerne flytte telefonnummeret
> over på en mobiltelefon.
>
> Er det muligt?

Ja, både i teori og praksis.

> Hvordan?

Mig bekendt er der ingen danske mobiloperatører, der udbyder det
(længere). Orange havde Mono Erhverv, hvor det var muligt.
Sonofon har noget lignende på medarbejder-telefoner. Jeg er ikke
sikker på om Sonofon har udbudt det til kunder.

Fra : Fischer

Dato : 12-03-06 11:27

> [...]
> (længere). Orange havde Mono Erhverv, hvor det var muligt. Sonofon har
> noget lignende på medarbejder-telefoner. Jeg er ikke sikker på om Sonofon

Der har været nogle specielle erhvevsprodukter hvor noget pseudo-portering
har været muligt.
Men det var dyre abonnementer, netop på grund af takserings-problematikken.

*Fischer

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 20-03-06 10:21

"Paw P Larsen" <nospam@wer.dk> wrote in message

> Ja, både i teori og praksis.

Sludder har aldrig fandes og kommer ikke til det - projetet er død og
lukket..

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-04-06 18:49

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i
> "Paw P Larsen" <nospam@wer.dk> wrote in message

> Sludder har aldrig fandes og kommer ikke til det - projetet er død og
> lukket..

Det bliver først muligt den dag, hvor det koster det samme at ringe til en
mobil som til en fastnet.

-cb

Fra : KsNa

Dato : 12-03-06 11:27

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at nedlægge min fastnettelefon,
> men jeg vil så gerne flytte telefonnummeret
> over på en mobiltelefon.
>
> Er det muligt?

Nej, det er ikke muligt.

Der har været flere ønsker om, at det skulle kunne kunne lade sig gøre, men
man kan ikke lave en korrekt opkrævning hos dem der ringer til sådan et
overført nummer, bla. er det et problem ved opkald fra udlandet.

Så projektet er vist opgivet.

Mvh
Kim

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-03-06 14:27

> [...]
K> gøre, men man kan ikke lave en korrekt opkrævning hos dem der
K> ringer til sådan et overført nummer, bla. er det et problem ved

Sonofon har tilbudt det til erhvervskunder. Det fungerede ved, at dem,
der ringer, betalte almindelig fastnettakst. Jeg går ud fra at
modtageren betalte ca. forskellen mellem fastnettakst og mobiltakst.

Jeg ved ikke om Sonofon stadig udbyder det, men de gør i al fald ikke
til privatkunder. Det ville være en fremragende løsning efter min
mening; jeg ville sikkert skifte.

/Benny

Fra : KsNa

Dato : 12-03-06 18:39

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ved ikke om Sonofon stadig udbyder det, men de gør i al fald ikke
> til privatkunder. Det ville være en fremragende løsning efter min

Jov, men det er vel ikke det der traditionelt menes med, at overføre sit
fastnetnr. til mobil, der vil nok ikke være nogen besparelse når mobilejeren
skal betale "vidrestillingen" far fastnet til mobilnet.

Mvh
Kim

Fra : sdsf

Dato : 12-03-06 20:58

KsNa skrev:
> [...]
> fastnetnr. til mobil, der vil nok ikke være nogen besparelse når mobilejeren
> skal betale "vidrestillingen" far fastnet til mobilnet.
Generelt synes jeg det er grov over for sine venner ikke at have fastnet
telefon eller noget der er tilsvarende billigt.
Man kan ikke sluddre til mobilpriser, men kun give korte beskeder.

Min forespørgsel var kun for at bevare et meget godt telefonnummer,
men jeg konkluderer ud fra det jeg har læst her i tråden, at det ikke
er besværet værd at rodde med, hvis det da i det hele taget kan lade sig
gøre. Så skidt med det nummer, det er også bare sentimental pjat.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-03-06 23:49

sdsf> Min forespørgsel var kun for at bevare et meget godt
sdsf> telefonnummer, men jeg konkluderer ud fra det jeg har læst her i
sdsf> tråden, at det ikke er besværet værd at rodde med, hvis det da i
sdsf> det hele taget kan lade sig gøre. Så skidt med det nummer, det
sdsf> er også bare sentimental pjat.

Du kan overveje at lave det om til et "Personligt nummer" hos TDC. Det
koster ikke det vilde i abonnement, og så kan du få opkald stillet
hvorhen, du vil.

Hmm, det må vist være første gang jeg har anbefalet et TDC-produkt...

/Benny

Fra : News Reader

Dato : 13-03-06 19:42

Benny Amorsen wrote:
> Du kan overveje at lave det om til et "Personligt nummer" hos TDC. Det
> koster ikke det vilde i abonnement, og så kan du få opkald stillet
> hvorhen, du vil.

Personligt nummer koster 50 kr/kvartal. Man skal også bruge modulen
"Telebro" som koster 20 kr/kvartal.

Modulen Telebro sørger for at indkommende opkald til det personlige nummer
automatisk går til mobiltelefonen når mobiltelefonen er tændt. Pris for at
modtage opkald på mobiltelefonen er 65 øre/minut plus moms uanset tidspunkt.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-03-06 07:12

> Sonofon har tilbudt det til erhvervskunder. Det fungerede ved, at dem,
> der ringer, betalte almindelig fastnettakst. Jeg går ud fra at
> modtageren betalte ca. forskellen mellem fastnettakst og mobiltakst.

Korrekt. Man betaler fastnettakst for at ringe til et fastnetnummer der ved
Sonofon er flyttet til mobiltelefonen. Modtageren af opkaldet betaler så
differencen - betaler altså for at modtage et opkald. Dette gælder dog ikke
når man er på sin hjemmeadresse (firmaadresse vil det dog være, da det er et
erhvervsprodukt) - der er det gratis at modtage opkald. Det er kun når man
tager telefonen med væk fra hvor man havde den som fastnettelefon at man vil
komme til at betale for at modtage opkald.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 12-03-06 13:17

> Er det muligt?

Ja.

> Hvordan?

Sonofon F2M (Fixed 2 mobile):
http://www.sonofon.dk/erhverv/produkter/mobil/multiplan/zoneplan/f2m.shtml

Fra : Fischer

Dato : 12-03-06 14:20

> Ja.

Vel ikke for en privatperson?

*Fischer

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-03-06 07:11

> Vel ikke for en privatperson?

True - kun for erhverv. Gad bare ikke uddybe det da jeg var ret syg i går,
så der blev bare kastet et hurtigt svar afsted .

For privat er der ingen muligheder.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 20-03-06 10:20

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message

> Ja.

> Sonofon F2M (Fixed 2 mobile):
> http://www.sonofon.dk/erhverv/produkter/mobil/multiplan/zoneplan/f2m.shtml

Bestemt ikke, det er en sonofon intern fup løsning, har intet med portering
af nummeret til mobil at gøre...

Fra : Madsen

Dato : 16-03-06 10:07

sdsf wrote:
> Jeg overvejer at nedlægge min fastnettelefon,
> men jeg vil så gerne flytte telefonnummeret
> over på en mobiltelefon.
>
> Er det muligt?
>
> Hvordan?

Nej du kan ikke få det flyttet over til mobilen, men du kan overflytte det
til ip telefoni som er en del billiger end fastnet.
For eks http://www.telsome.dk/index.php

Det er mulig at du kan finde andre der kan portere nummerer, spørg evt. i
dk.teknik.telefoni.ip .
--
Hilsen Madsen