Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kvalitet i "save for web" i PhotoShopCS
Fra : CanonKnud

Dato : 12-03-06 06:00

Hvad er forskellen på "Bilinear" og "Bicubic" i fanebladet
"Image Size" ved "Save for web"? Jeg opdage forleden, at
programmet selv havde bestemt indstilling "Nearest Neighbor",
og det gav kedelige resultater
mvh Knud

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-03-06 07:36

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : CanonKnud

Dato : 12-03-06 08:00

[...]

Tak for svaret, som jeg tolker således, at til webbilleder i bedste
kvalitet, er der ingen tvivl om at "biqubic" er nummer 1
mvh Knud

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-03-06 23:54

"CanonKnud"

> [...]
>

> Tak for svaret, som jeg tolker således, at til webbilleder i bedste
> kvalitet, er der ingen tvivl om at "biqubic" er nummer 1

Der findes vidst bedre, i programmet Qimage kan du sammenligne
forskellige metoder - yep vi er ude i pixel knepperi, men den de
kalder vector interpolering ser ud til at give lidt skarpere resultat
end bicubic - ikke relevant til dit save for web problem, men
måske hvis du en dag vil printe oversize fotos - for mig fungerer
bicubic i photoshop fint..-max-

Fra : CanonKnud

Dato : 13-03-06 11:42

[...]
:
:
:
:
Fint, men hvad anbefaler du image eller Qimage Light?
Der er 15 dollars til forskel, og hvis Lightudgaven kan det
du siger, er der jo ingen grund til ikke at spare
Knud

Fra : CanonKnud

Dato : 13-03-06 11:43

"CanonKnud" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse news:44154c66$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
:
[...]
::
::
::
::
[...]
Der skulle stå Qimage eller Qimage Light

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-03-06 16:12

"CanonKnud"

> [...]
> :
> :
> Der skulle stå Qimage eller Qimage Light

Det ved jeg ikke, har en tidligere udgave - som er ret resurse
krævende - min lille bærbare kører i overdrive her ude i varmen
så jeg bruger det ikk meget - kan du ikke læse på sitet.. -max-