Fast indkøb af private..
Fra : BT

Dato : 12-03-06 00:01

Håber der er nogen som kan belyse mig denne problem stilling lidt..

Jeg har mulighed for at købe frosne mus af private. Nogen har mulighed for
at sælge mig mere end andre..
Jeg skal selvfølgelig kunne dokumentere hvor jeg køber mine vare henne, samt
pris.
Nu bliver problemet bare det, at mange af de private museavler ikke er
særlig glade for at få deres navn frem i mit regnskab, pga. skattefar, da de
ikke vil betale skat af de små beløb de får for de frosne mus..
Men er der nogle bagetelgrænser hvor skattervæsenet ikke ser det som nogen
fast indtægt.
Det drejer sig om maks indkøb af 3000 kroner om året ved enkeltpersoner.

Håber der er nogen som kan hjælpe med dette..

/Brian

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-03-06 11:23

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote in message
> Men er der nogle bagetelgrænser hvor skattervæsenet ikke ser det som nogen
> fast indtægt.

Nej, hvis de "avler" mus med henblik på videresalg, så er det
skattepligtigt. At skattevæsenet så måske ikke har resourcer til at gå
videre med det er en anden sag.

Hvis de blot sælger til dig, hvad de alligevel fanger i musefælder, så kan
de måske også klare frisag.

hilsen
Uffe