Firefox og Sage
Fra : Lars

Dato : 11-03-06 22:33

Hej.
Håber, nogen kan og orker hjælpe mig.
Jeg skal for første gang prøve at få en RSS-feed-reader til at køre med
Firefox.
Til det formål går jeg ind på Sage's website (med Firefox) og på siden
http://sage.mozdev.org/install/ klikker jeg på link'et "click here to
install", der peger til filen
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/extensions/sage/sage-1.3.6-fx+mz.xpi

Firefox kvitterer med en gul bjælke foroven med meddelelsen
"Softwareinstallation er p.t. slået fra, tryk på indstillinger og prøv
igen".
Det gør jeg så, selvfølgelig, og jeg havner i en dialogboks, der hedder
Indstillinger (ikke den store overraskelse! :->), men jeg kan kattenrive mig
ikke finde ud af, hvilke(t) flueben, jeg evt. skal sætte eller fjerne. Har
prøvet forskelligt, men uden spor success.
Og jeg HAR genstartet browseren efter hver forsøgt ændring...

Kører Windows XP pro DK
Firefox 1.5.0.1
og prøver at installere Sage 1.3.6

Ideer modtages med tak!
VH,
Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-06 22:52

Den 11-03-06 22.33 skrev Lars følgende:

> Det gør jeg så, selvfølgelig, og jeg havner i en dialogboks, der hedder
> Indstillinger

Har du mulighed for at tage et skærmskud af dialogboksen? Jeg er ikke
lige klar over, hvad det er du ser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-03-06 22:53

Lars skrev:

>Det gør jeg så, selvfølgelig, og jeg havner i en dialogboks, der hedder
>Indstillinger (ikke den store overraskelse! :->),

flueben ved "Advar mig når websteder forsøger at installere udvidelser
eller temaer" (hvis det ikke er der hvor du er, så prøv Funktioner
->indstillinger -> Indhold -> 2. flueben fra oven)
Tryk derefter på "Undtagelser" ud for det emne som du satte flueben ved og
skriv "sage.mozdev.org" (uden gåseøjnene) og Tillad

Så skulle du kunne indstallere den

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 11-03-06 22:55

Lars wrote:

> [...]
> prøvet forskelligt, men uden spor success.
> Og jeg HAR genstartet browseren efter hver forsøgt ændring...

Sikkert fordi du ikke har givet tilladelse til at det pågældende websted
må installere udvidelser. Læs evt. mere her:

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser-installation.html

Eller du kan hente Sage her:

https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&category=News%20Reading&numpg=10&id=77

Ovenstående websted er vist default sat som tilladt.

Carl

Fra : Lars

Dato : 12-03-06 10:25

Tak til alle tre for indspark.
Har lagt screendumps i dk.binaer under pinden Firefox-Sage.

Billede 1 og 2 viser, hvordan Firefox reagerer på på forøg på at installere
direkte fra webstedet.
Efter billede to har jeg både prøvet at genstarte Firefox og at reboote.

Da jeg ikke kunne få lov at foretage mig noget ad den vej, har jeg prøvet at
downloade filen og dobbeltklikke på den.
Det giver i rækkefølge resultaterne på Billede A og B og derefter... INTET.

Der dukker heller ikke noget op, når jeg kigger efter
a.. Funktioner -> Sage
a.. Vis -> Sidebar -> Sage
eller prøver
a.. Alt-S

VH,
Lars

Fra : Carl Drud

Dato : 12-03-06 10:34

Lars wrote:

> Billede 1 og 2 viser, hvordan Firefox reagerer på på forøg på at installere
> direkte fra webstedet.
> Efter billede to har jeg både prøvet at genstarte Firefox og at reboote.

Prøv at læse her:

http://kb.mozillazine.org/Unable_to_install_themes_or_extensions_%28Firefox%29

Carl

Fra : Lars

Dato : 12-03-06 10:42

> Prøv at læse her:
>
> http://kb.mozillazine.org/Unable_to_install_themes_or_extensions_%28Firefox%29

Prøver i aften, Tak!
Lars

Fra : Lars

Dato : 12-03-06 10:53

> Prøv at læse her:
>
> http://kb.mozillazine.org/Unable_to_install_themes_or_extensions_%28Firefox%29

Min makker sms'ede lige at han var et kvarter forsinket.

Med
- 5 min ekstra ved skærmen lige nu
- dit link
- og
1.. Type about:config in the Location Bar and hit enter.
2.. Type xpi in the Filter box and find xpinstall.enabled in the list.
3.. Make sure its value is set to "true" (double-click will toggle).
- så SMUTTEDE Sage lige ind på plads

TAK, for hjælpen,
VH,
Lars