Aggressiv Gurami han
Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-03-06 19:04

Hej

Jeg har for 2 uger siden købt en han Guld Guarami til min hun som har
gået alene længe. Problemet er at hanen fra de øjeblik han kom i vandet
har jaget hunnen. Det er nu så slemt at hun er blevet flosset i
finderne. Jeg har læst mig til at det ikke er helt anormalt, men der er
meget "træls" at kigge på. Er der noget jeg kan gøre for at sikre freden
i akvariet? (ud over at tænde for koge kedlen og lave lyn filet af hannen).

Hilsen Mikkel Aggressiv

Fra : noone

Dato : 12-03-06 07:21

> [...]
> finderne. Jeg har læst mig til at det ikke er helt anormalt, men der
> er meget "træls" at kigge på. Er der noget jeg kan gøre for at sikre

Når hanne begynder at bygge skumrede, er han typisk ekstra hård ved hunnen.
er han begyndt på det ?

Hunnen skal have masser af gemmesteder - til diverse guramier er masser af
planter godt. Husk at hunnen skal kunne komme helt op til overfladen, hvor
hun jo henter luft med jævne mellemrum. uden at blive set af hannen.
Yderligere skal du selvfølgelig sørge for, at akvariet ikke er for lille.

noone

Fra : Mikkel Lund

Dato : 12-03-06 16:20

noone skrev:

> Når hanne begynder at bygge skumrede, er han typisk ekstra hård ved hunnen.
> er han begyndt på det ?

Hmmm, tror jeg ikke.

> Hunnen skal have masser af gemmesteder - til diverse guramier er masser af
> planter godt. Husk at hunnen skal kunne komme helt op til overfladen, hvor
> hun jo henter luft med jævne mellemrum. uden at blive set af hannen.

Okay det har hun også, men det er lidt svært ved fodring.

> Yderligere skal du selvfølgelig sørge for, at akvariet ikke er for lille.

Det tror jeg ikke, de går sammen med 10 glødefisk i et 200 liters.

> noone

Mikkel

Fra : Frandsen

Dato : 22-03-06 10:00

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget "træls" at kigge på. Er der noget jeg kan gøre for at sikre freden
> i akvariet? (ud over at tænde for koge kedlen og lave lyn filet af

Hun skal have gemmepladser, og en hun mere kan aflaste.