Linksys router & smadret web userinterface
Fra : Lars

Dato : 11-03-06 19:07

Hej, jeg forsøger at installere en Linksys router WRT54G

Når jeg logger ind på dens webkonfig via
http://192.168.1.1

Så mangler siden megen tekst, menuer & buttons, som om java eller hvad
der nu bruges ikke kører (se screendump i dk.binaer)

Hermed er det ikke lykkedes mig at konfigurere routeren.
Jeg har IE 6.0 & ZoneAlarm Pro, hvor der er givet fuld access til
ovenstående IP

Er der nogen af jer der har et tip?

FUT: dk.edb.netvaerk

--
Best regards

Lars

Fra : NikonPro.dk

Dato : 11-03-06 19:23

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
[...]

God aften Lars

Jeg har prøvet noget tilsvarende, hvor jeg skulle hjælpe en med problemet og
disse to link gav løsningen til sammen:

http://forum.bsr-clan.de/ftopic593.html og
http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=33

Håber det måske kan hjælpe hos dig

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Lars

Dato : 11-03-06 21:45

In article <441315b4$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>, "NikonPro.dk"
<mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> says...
> Jeg har prøvet noget tilsvarende, hvor jeg skulle hjælpe en med problemet og
> [...]

Hej, jeg opf firmware til seneste version for min Linksys Router
WRT54G v5. Jeg kunne se at release dato for firmware er fra januar 2006

Jeg har iøvrigt hele tiden haft mulighed for at komme på internet på
begge pc'er der er koblet til routeren via kabel.

Men jeg må desv. konstatere at web- userinterface fortsat er temmelig
mangelfuld (dvs uændret), jvf screendump i dk.binaer (så du dette?),
således jeg ikke kan gennemføre den konfiguration der var tiltænkt.

Hermed er jeg desv. på nippet til at opgive

--
Best regards

Lars

Fra : NikonPro.dk

Dato : 11-03-06 22:20

> [...]

således jeg ikke kan gennemføre den konfiguration der var tiltænkt.

Hermed er jeg desv. på nippet til at opgive

Jo jeg så det screenprint

Desværre er jeg på næsten bar bund. Har du prøvet reset knappen på routeren
?

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Lars

Dato : 11-03-06 22:38

In article <44133f0c$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>, "NikonPro.dk"
<mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> says...
> Desværre er jeg på næsten bar bund. Har du prøvet reset knappen på routeren

Hej, ja inden firmware upgrade trykkede jeg 30-40 sec på denne.

Jeg har netop postet i dette forum, hvor jeg håber nogen kan assistere.

http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=
13884

--
Best regards

Lars

Fra : NikonPro.dk

Dato : 11-03-06 22:42

> [...]

Hej, ja inden firmware upgrade trykkede jeg 30-40 sec på denne.

Jeg har netop postet i dette forum, hvor jeg håber nogen kan assistere.

Hej igen Lars

God idé

Ked af jeg ikke kan hjælpe.

Held og lykke og lad os høre om dit resultat til sidst og hvad du prøvede

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Lars

Dato : 12-03-06 12:26

In article <44134430$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>, "NikonPro.dk"
<mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> says...
> Held og lykke og lad os høre om dit resultat til sidst og hvad du prøvede

Hej, jeg fandt en løsning, idet jeg af en ven blev anbefalet at chekke
java-version, dette gjorde jeg. Denne var dog allerede forinden nyeste
version, hvormed det ikke var der problemet lå.

Løsningen blev da at jeg hentede Firefox browseren istedet & vupti,
userinterface var ok, hvor det i IE var ren disaster jvf screendump.

--
Best regards

Lars

Fra : NikonPro.dk

Dato : 12-03-06 12:58

> [...]

Løsningen blev da at jeg hentede Firefox browseren istedet & vupti,
userinterface var ok, hvor det i IE var ren disaster jvf screendump.

Godt du fandt løsning

Jeg bruger IE 6 på alle vore computere og har ingen problemer med den

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-03-06 23:43

On Sun, 12 Mar 2006 12:58:29 +0100, "NikonPro.dk"
<mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> wrote:

> [...]
>
> Lars
>
> Godt du fandt løsning
>
> Jeg bruger IE 6 på alle vore computere og har ingen problemer med den

Bjarne, kan du ikke stramme voldsomt op på din måde at citere? Det er
fuldstændig umuligt at se, hvad du svarer på, og hvad du selv skriver.
Se http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : sls\(2770\)

Dato : 12-03-06 23:24

> [...]

Hej, jeg opf firmware til seneste version for min Linksys Router
WRT54G v5. Jeg kunne se at release dato for firmware er fra januar 2006

Det billede du har postet i dk.binaer er ikke med nyeste firmware.
Den jeg installerede hos en kammerat for 1½ måned siden hed 1.00.02

// Sid

Fra : Lars

Dato : 13-03-06 00:17

In article <Jb1Rf.1038$Zn5.792@news.get2net.dk>, sls@FJERNsol.dk says...
> Det billede du har postet i dk.binaer er ikke med nyeste firmware.

Korrekt, det var et screendump fra den originale firmware leveret m
routeren.

> Den jeg installerede hos en kammerat for 1½ måned siden hed 1.00.02

Den jeg installerede dateret til januar hedder 1.00.6
Så ud fra det må du have installeret en forældet varsion for 1½ md siden

--
Best regards

Lars

Fra : sls\(2770\)

Dato : 13-03-06 08:06

> [...]

routeren.

> Den jeg installerede hos en kammerat for 1½ måned siden hed 1.00.02

Kan heller ikke lige huske præcis hvor lang tid siden det var, 1.00.02, var
i hvertfald nyeste på det tidspunkt, og den virkede på problemet. 1.00.01
fungerede heller ikke med firefox.

// Sid

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 12-03-06 22:11

Lars skrev:
> [...]
>
> Hermed er det ikke lykkedes mig at konfigurere routeren.
> Jeg har IE 6.0 & ZoneAlarm Pro, hvor der er givet fuld access til

Har du evt. prøvet at nulstille din router ? så skulle den gerne
erstatte opsætningen, med en standard opsætning som er lagret på routeren.

Der sidder tit en lille knap på bagsiden, eller også skal du læse i
manualen.

--
mvh.
Søren Bertelsen

munki[at]munki.dk

Fra : Lars

Dato : 13-03-06 00:19

In article <44148e52$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
spam@munki.dk says...
> Har du evt. prøvet at nulstille din router ? så skulle den gerne
> erstatte opsætningen, med en standard opsætning som er lagret på routeren.

Ja det gjorde jeg

> Der sidder tit en lille knap på bagsiden, eller også skal du læse i
> manualen.

Den knap benyttede jeg mig af ved at holde den inde ca 40 sec, forinden
firmware opd. Det var først da jeg installerede firefox at jeg havde et
fungerende userinterface

--
Best regards

Lars

Fra : sls\(2770\)

Dato : 12-03-06 23:03

[...]

Havde samme problem hos en ven. Det hjalp at opdatere firmwaren.

// Sid

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 14:16

Hello Lars,

> [...]
> er givet fuld access til ovenstående IP Er der nogen af jer der har
> et tip? FUT: dk.edb.netvaerk -- Best regards Lars

Har oplevet det samme, nogle vises en side andre gang vises der intet efter login ? har ikke gidet finde en forklaring, jeg kan kun gætte på det er noget billigt crap. hehe

JakobS