Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med spejl på D70
Fra : Henrik Manley

Dato : 11-03-06 17:23

Jeg var ude i dag og fik lige pludselig et problem med spejlet på min D70,
det blev hængnede oppe (ikke helt oppe) og ville ikke ned igen. Er det et
"normalt" problem eller kan det være kulden eller en defekt. Jeg skal til
Grønland i næste månede og vil helst ikke risikere at det går ned deroppe.

Efter en del forsøg med alt fra at trykke lidt på spejlet, ryste huset og
til sidst 3-4 gange sætte "mirror up" begyndte det at virke igen. Resten af
turen var der ingen problemer.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : AlRo

Dato : 11-03-06 18:40

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til sidst 3-4 gange sætte "mirror up" begyndte det at virke igen. Resten

Hej Henrik

Ikke for at gøre dig unødig bekymret, men mit D70 gjorde det samme,
hvor øverste del at billedet blev sort, jeg skulle tænde og slukke det,
for at på spejlet på plads igen, men efter 8-10 gange låste det helt, så
det måtte 7 uger til rep. hvor lukkeren m.m blev udskiftet,
havde ellers "kun" skudt ca. 6000 gange.
Mit gjorde det sidste sommer i Frankrig 30 grader og var 11 mdr. gammelt

/Allan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-03-06 14:06

"Henrik Manley"
> [...]
> til sidst 3-4 gange sætte "mirror up" begyndte det at virke igen. Resten af

Hehe - er det normalt, hva tror du selv.. En grønlands tur er en rejse
for livet, du bør faneme ikke tage nogen chancer, som dykker bør du
vide det - Du kan låne mit d1x, med et par batterier af tvivlsom kapasitet,
køb et par nye billige på batterier dk og du sku være rimeligt kørende,
med 100+ skud pr batteri hvis det er koldt. Ring til værkstedet og hør
om det er noget de lige kan tjekke inden du tager afsted - hvis de bruger
værksted i udlandet, så få tel. nummer og ring og send direkte, det plejer
at gå hurtigere, portoen er til at overkomme.. -max-