RE: Sclerose
Fra : Thomas

Dato : 14-06-01 18:57

> Jeg kan ikke svare dine på dine spørgsmål, men jeg kan da stille dig et.
>
> Hvorfor vil du kun snakke med folk med sclerose?

Hej med Jer

Desværre har jeg først haft mulighed for at svare nu. Jeg vil skam rigtig
gerne snakke med Jer. Stille spørgsmål. Og få svar. Der er bare en del af
symptomerne som kun andre sclerosepatienter kan snakke med om. Der er ligeså
mange symptomer som patienter. Sygdommen kan angribe overalt på kroppen med
eller uden smerter.
Selv fik jeg diagnosen for 8 uger siden og havde brug for at snakke med
andre med sygdommen. Det er ikke sket endnu! Trods kiggen i grupperne og
søgning på nettet.
F.eks. er der spørgsmål som hvorfor den og den følelse, eller mangel på
samme er dér. Og hvor længe kan det vare osv osv.
Jeg er sikker på I også er søde at snakke med, men jeg ville ønske der på
nettet også var grupper for mere specifikke sygdomme. Scleroseramte har
sikkert en tendens til at lukke sig inde pga. chok. Men nu er mit ikke så
slemt (indtil videre) så selv er jeg, også af natur, meget åben og håber at
kunne svare på spørgsmål fra andre nyligt diagnostiserede...

Kh Thomas

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-06-01 21:56

Thomas skrev:

>gerne snakke med Jer. Stille spørgsmål. Og få svar. Der er bare en del af
>symptomerne som kun andre sclerosepatienter kan snakke med om. Der er ligeså

Det er sikker rigtigt Thomas, men i mangel af sclerosepatienter kan du
da sikkert også 'dele følelser' med nogen her. Der er jo en del her,
der er uhelbredelige på den ene eller anden måde.
Jeg venter f.eks. på at dø 'af mangel på hjerte', og selv om det ikke
er det samme, er der jo visse lighedspunkter i den sidste ende.

Måske dukker der endda en hel flok sclerosepatienter op, hvis først
snakker er i gang.

>F.eks. er der spørgsmål som hvorfor den og den følelse, eller mangel på
>samme er dér. Og hvor længe kan det vare osv osv.

Jeg kan godt følge dine tanker.

>Jeg er sikker på I også er søde at snakke med, men jeg ville ønske der på
>nettet også var grupper for mere specifikke sygdomme. Scleroseramte har

Det ville da blive uoverskueligt med en gruppe for hver
sygdom/handicap.
En gruppe til mig om dårlige hjerter, en til Lotte om dårlig ryg, en
til dig om sclerose, en til.....

Tror du egentlig det ville være så godt?
Mon ikke det er bedre, at vi mødes i en fælles gruppe, og så skiller
os ud, hvis der bliver for mange med en bestemt lidelse?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Fam.Pinderup

Dato : 14-06-01 23:03

vi har mailet til Thomas, at han gerne må maile til os - min mand er
scleroseramt, og har været det igennem 6 år. Vi kender altså
situationen.....

Birgitte

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 15-06-01 00:02

Fam.Pinderup skrev:

>vi har mailet til Thomas, at han gerne må maile til os - min mand er
>scleroseramt, og har været det igennem 6 år. Vi kender altså
>situationen.....

Tjaeh. Det er da en måde at undgå sclerosepatienter i gruppen.

Fra : Fam.Pinderup

Dato : 15-06-01 08:18

Nej, det er såmænd ikke for at undgå scleroseramte i gruppen. Men vores
erfaring er, at det ikke er det "store" publikum, man har brug for i
starten. Det kommer for nogle senere og for nogle aldrig....

Det er vores erfaring - og noget tyder på, at der ikke rigtigt er nogle der
har en anden - så var de nok kommet frem i lyset - eller hvad tror du???

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-06-01 11:39

"Fam.Pinderup" <pinden@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vores erfaring - og noget tyder på, at der ikke rigtigt er nogle
der
> har en anden - så var de nok kommet frem i lyset - eller hvad tror du???

Jeg tror at dk.helbred.handicap ligesom alle de øvrige dk.* grupper har en
del læsere, som kun yderst sjældent blander sig i debbaten...
Min kæreste var f.eks. flere år om at poste sit første indlæg

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 15-06-01 13:03

Fam.Pinderup skrev:

>Det er vores erfaring - og noget tyder på, at der ikke rigtigt er nogle der
>har en anden - så var de nok kommet frem i lyset - eller hvad tror du???

Jeg giver mig såmænd ikke afmed at tro i den sag.
Jeg ved nemlig, at Thomas ledte med lys og lygte efter en hel masse
med sclerose i en gruppe med masser af snak.