felt deles op og udskrives efter felt orde~
Fra : Andersine And

Dato : 11-03-06 11:07

Jeg har en database som ser ud som følgende:

Rkfoelge Navn
100......Oldemor
200......Oldefar
210......Mor
211......Mig
220......Far
300......Oldefars bror

Dette skulle gerne kunne søges og skrives ud som følgende

Oldemor
Mormor
...Mor
.....Mig
...Far
Oldefars bror

Altså:
Alle med 00 som de sidste to tal skal være niveau 1
Alle med 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80 og 90 skal være niveau 2 - under den
rigtige niveau 1 som bestemmes af den første karakter i feltet
Alle med 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 som sidste karakter skal være niveau 3 -
under den rigtige niveau 2, som bestemmes af den første karakter i feltet
samt anden karakter i feltet.

Hvordan løser jeg ovennævnte?

Jeg ved ikke hvordan jeg spiller feltet op og hvordan jeg så kommer ind i en
rekursiv forespørgsel mht. til dette.

mvh
simsen

Fra : Rune B

Dato : 11-03-06 11:29

> Jeg ved ikke hvordan jeg spiller feltet op og hvordan jeg så kommer ind i
> en rekursiv forespørgsel mht. til dette.

Du har næsten svaret selv når nu du nævner rekursiv forespørgsel.

Lav et nyt Tabeldesign hvor posterne refererer til sig selv som i et binært
træ:

- fx. med felterne: <ID> <FarID> <MorID> <Navn>

Data kunne være:

1 0 0 Farfar
2 0 0 Farmor
3 1 2 Far
4 0 0 Morfar
5 0 0 Mormor
6 4 5 Mor
7 3 6 Mig!
(hvor 0 = ukendt)

På den måde er du helt uafhængig mht hvilke faktiske værdier der bliver
brugt, og dit stamtræ(?) er uendeligt...

VH Rune

Fra : Andersine And

Dato : 11-03-06 11:48

Hejsa Rune

Problemet ligger i, at det er brugeren der opdaterer selve rækkefølgen, og
dermed er det ikke smart han skal ind og holde styr på 3 felter, for at få
den korrekte rækkefølge. Det vil sige han har adgang til at ændre i
rkfoelge.

Kan dit eksempel gøres noget i retning af at jeg lægger de 3 felter fra
rkfoelge over i en variabel eller lignende altså noget i stil med (og her du
skal hjælpe mig for kender ikke syntaksen);

felt1 = rs(rkfoelge(1)) ..........1 står for første karakter i feltet
felt2 = rs(rkfoelge(2))...........2 står for første karakter i feltet
felt3 = rs(rkfoelge(3))...........3 står for første karakter i feltet

Når jeg så skal liste det så laver jeg den rekursive funktion noget i den
retning (HJÆLP) *griner*:

while not rs.eof
response.write felt1
response.write "<br>"