spørgsmål ang.jmail og hente data fra en D~
Fra : Jacky Hansen

Dato : 10-03-06 20:37

Hej Ng..

Her er sikkert et rigtigt newbies spørgsmål. Jeg har en access DB på min
familiehjemmeside, hvor gæsterne kan skrive sit navn og email, med det
formål at få info når der er opdateringer på hjemmesiden.
Hidtil har jeg så kopieret DB ned på mit c-drev for derefter at importere
emailadresserne ind i outlook for derefter at sende nyhedsbrev" ud.

Nu tænkte jeg så på om det var muligt at lave en side på mit site, hvor der
i princip bare er en knap, som når man trykker på den henter alle de
adresser der måtte være i DB'en og sender en mail til dem med en fast ordlyd
såsom "nye opdateringer på hjemmesiden".
Hvis det har noget at sige, så ligger min DB i en mappe "fpdb" og mine html
/ asp sider i mappen "familie" begge mapper er i samme niveau i herakiet.

Jeg har ikke den store ASP erfaring så alt hjælp vil jeg være glad for.
links m.m.

På forhånd tak. og god weekend

Mvh
Jacky

Fra : spintail

Dato : 10-03-06 21:36

Hej Jacky

Jeg brugte denne side som hjælp til at lave mit egen men det kan dog
tage lidt tid når man skal ændre ting osv så jeg anbefaler da at du
måske laver det som Erik Ginnerskov forklarer her ellers må du jo
spørge igen.

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/nyhedsbrev/index.asp

MvH
Allan

Fra : Jacky Hansen

Dato : 10-03-06 22:28

"spintail" <Spintail@pockets.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Allan

Tak for hjælpen. Det ser interessant ud, og mon ikke at jeg burde kunne
lykkes, så det også fungere for mig.

Fortsat god weekend

Jacky

Fra : spintail

Dato : 12-03-06 04:56

> mon ikke at jeg burde kunne
>lykkes, så det også fungere for mig.

Hej Jacky

Bare op på hesten så skal jeg nok vise dig hvordan man rider ....

MvH
Allan