Lovpligtig cykelhjelm - og airbags til mon~
Fra : Ulrich Valera

Dato : 10-03-06 20:15

Nu kommer det så - den næste hån og indskrænkning af den personlige
frihed - lovpligtige cykelhjelme -.

I dette land er der intet, der bare kan anbefales til folk som en klog
ting -
Nææææhh nej, - vi skal altid have alt vedtaget som et forbud eller påbud
med tilhørende straf i Straffeloven.
- Bøder og "forvandlingssstraf" med en fængsels-periode for forseelsen.

Så der er nok at tage fat på! - Og så kan vi også få mere politi
overalt.
Det savner vi jo alle -
Der bør altid være mindst een patruljevogn synlig, ligemeget hvorhen man
vender sig og kigger.
Det er så rart med disse venlige folk, der hjælper vore ænder over gaden
og standser og roser de, der har kørt pænt. Og tager fotos af dem.

Derfor er her flere forslag, der alle snart vedtages med stort flertal:

Sikkerhedsseler på alle cykler.
Cykler skal køre med lys døgnet rundt.
Cykler skal indregistreres og have nummerplader på, fordi alt for mange
cykler bruges til ulovlige formål som bankrøverier o.l.
Så kan cyklisterne også komme til at betale vægtafgift og forsikring og
skal tage fri fra arbejde for at komme til syn med cyklen hvert år.

Lovpligtige airbags skal påmonteres alle gangbesværede og gamle, så de
ikke som i dag falder og ligger og flyder rundt omkring med skader.
Den lov har vi sandelig ventet på længe.

Fodgængere skal have lys på fra solnedgang og til solopgang.
- Hvidt lys fremad, rødt lys bagud og en gul lampe på venstre røvballe,
hvis de skubber barne- eller indkøbsvogne.
De fleste kvinder er fede nok til flere lygter.
Derved opfyldes tillige EU´s søvejsregler.
Det skulle da bare mangle og alt andet er da helt uansvarligt -
også overfor de ufødte og fødte børn, - og børn, der ønsker, de ikke var
født.
Hvor er Kvindebevægelsen henne i denne sag??

Jogging-løbere i offentlige anlæg og på offentlig vej skal selvfølgelig
have roterende orange blink ovenpå deres hjelm, når de der med rasende
fart styrter af sted til fare for alle i trafikken.
En jogging-løber på 80 kg, der med en fart af 20 km pr time ramler ind i
en bus, knuser mere end en styrtende Jumbojet - pr. kvadratcentimeter.
Helt uforsvarligt, at der ikke for længst er indført regler for dette.

- Men nu må vi stå sammen - skulder ved fod - og kræve, at de ansvarlige
politikere lever ned til deres opgave og får øjnene op for denne
slendrian.

Vi kan jo ikke tænke noget som helst selv - og er helt afhængige af, at
der hele tiden løbende vedtages ny lovgivning, der kan retlede os
igennem tilværelsens mange tvivlsspørgsmål - Hvor ville vi ellers ende
henne?? -

Som frie mennesker???

Ulrich Valera
Sikkerhedsrådgiver

Fra : td

Dato : 11-03-06 00:39

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> med tilhørende straf i Straffeloven.
> - Bøder og "forvandlingssstraf" med en fængsels-periode for forseelsen.

Jeg er enig. Ingen hjelm tvang. Til gengæld bør forsikringsselskaber
indskrive i deres policer, at ulykkesforsikringer i tilfælde af cykelulykker
ikke kommer til udbetaling, og samfundet, skal nægte at betale for
"reparation" af folk, der er kommet til skade uden hjelm.

td

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-06 01:17

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Lad folk være deres egen lykkes smed - Enig

> [...]
> cykelulykker ikke kommer til udbetaling, og samfundet, skal nægte at
> betale for "reparation" af folk, der er kommet til skade uden hjelm.

Forsikring - ja
Sygehushjælp . nej - den skal være ens for alle.

Det er for svært i ulykkessituation at afgøre skyld,
Ligesom skal heller ikke have forskellig mordstraf for sorte turister
der myrdes end for danskere der myrdes.

Fra : Henri Gath

Dato : 11-03-06 11:49

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> cykelulykker ikke kommer til udbetaling, og samfundet, skal nægte at
> betale for "reparation" af folk, der er kommet til skade uden hjelm.

Den kan vi udvide til rigtig mange ting, ikke? Folk, der er kommet til skade
ved skiløb ...de ved jo hvor farligt sådan noget er...skal naturligvis selv
betale, Det samme gælder naturligvis fodboldskader og lignende.....fortsæt
selv i det uendelige, slave,,,,

Fra : Mus

Dato : 11-03-06 17:45

> [...]
> hvis de skubber barne- eller indkøbsvogne.
> De fleste kvinder er fede nok til flere lygter.

Rettelse de fleste kvinder og mænd er fede nok til flere lygter

Ellers er jeg generelt enig.

LN