Hjælp til IBM PC 300 GL
Fra : JL med Liftmaster

Dato : 10-03-06 18:47

Min Søster har en ældre IBM PC 300 Gl
Model nr 6275-860, som hun godt kunne tænke sig at få lidt mere RAM i.
Men jeg kan ikke finde den nævnte model på IBM - side. Så jeg har lidt svært
ved at finde ud af hvor store SD-RAM kredse bundkortet understøtter.

Her er lidt flere data om Maskinen.
Jeg håber nogle kan hjælpe mig
Hilsen
JL
CPU-Z Report

CPU-Z version 1.32.1.

CPU(s)
Number of CPUs 1

Name Intel Pentium III
Code Name Katmai
Specification Intel Pentium III 450MHz
Family / Model / Stepping 6 7 3
Extended Family / Model 0 0
Package Slot 1 SECC2
Core Stepping kC0
Technology 0.25 um
Supported Instructions Sets MMX, SSE
CPU Clock Speed 448.0 MHz
Clock multiplier x 4.5
Front Side Bus Frequency 99.6 MHz
Bus Speed 99.6 MHz
L1 Data Cache 16 KBytes, 4-way set associative, 32 Bytes line
size
L1 Instruction Cache 16 KBytes, 4-way set associative, 32 Bytes
line size
L2 Cache 512 KBytes, 4-way set associative, 32 Bytes line size
L2 Latency 8
L2 Speed 224.0 MHz (1/2)
L2 Location On Cartridge
L2 ECC Check enabled
L2 Data Prefetch Logic no
L2 Bus Width 64 bits

Mainboard and chipset
Motherboard manufacturer IBM
Motherboard model 6275860,
BIOS vendor IBM
BIOS revision PDKT24ADK
BIOS release date 04/22/99
Chipset Intel i440BX/ZX rev. C1
Southbridge Intel 82371 (PIIX4) rev. 02
Sensor chip FFFFFFFF FFFFFFFF

Memory
DRAM Type SDRAM
DRAM Size 28800 MBytes
DRAM Frequency 99.6 MHz
FSB:DRAM 1:1
CAS# Latency 3.0 clocks
RAS# to CAS# 2 clocks
RAS# Precharge 2 clocks
# of memory modules 3
Module 0 NEC SDRAM PC100 - 64 MBytes
Module 1 LG Semiconductor SDRAM PC100 - 64 MBytes
Module 2 DDR2-SDRAM PC20000 - 28672 MBytes

Software
Windows version Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2
(Build 2600)
DirectX version 9.0c

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-03-06 18:34

JL med Liftmaster <No_spamatall@hotmail.com> skrev 2006-03-10:
> [...]
> Men jeg kan ikke finde den nævnte model på IBM - side. Så jeg har lidt svært
> ved at finde ud af hvor store SD-RAM kredse bundkortet understøtter.

Max 256MB klodser. PC100 ram (eller 133).

Thomas