community søges!
Fra : morten

Dato : 10-03-06 18:28

hejsa.

Jeg har lavet en hjemmeside, nu kunne jeg så godt tænke mig at
udvide hjemmesiden med et community. Jeg har søgt på: google.dk,
s2a.dk og asp.dk (og nogle flere som jeg ikke kan huske), der kom
et par community frem, men de fleste var i asp (som jeg ikke kan
bruge på mit web-hotel) og så endelig dem der var i PHP virkede
ikke, derfor nu vil jeg spørge jer om i kender et godt community
som i har fundet, og jeg kan lige så godt sige det nu, vil ikke
have sådan noget som: PHP-Fusion og PHP-Nuke. Nææ, det skal være
et community, med selvfølgelig login system :D, man kan sende
hinanden mail's, man får nogle "web penge" efter hvor lang tid
man er online i, en shop hvor man kan købe ting for sine penge,
sin egen profil.

Og så er der alt muligt som egen gæstebog og en hel masse andre
ting. Kan lige så godt sige at jeg slet ikke forventer at blive
over bombet med folk som har et, tvært i mod ved jeg godt
efterhånden hvor svært det er at få et. Så i skal ikke tro at jeg
forventer når i læser det her går i staks i gang med at bruge
48timer på at lave et community til mig.

Jeg er villig til at betale for et community, men i skal ikke
forvente at jeg så vil gå med til noget som det her:

Login system= 800kr
mailsystem= 3600kr
shop= 5400kr
egen profil= 500kr

Slet ikke så meget!

Håber at der er nogle som kan hjælpe mig :D

Mvh.
Morten Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-03-06 21:42

morten wrote:
> [...]
> hinanden mail's, man får nogle "web penge" efter hvor lang tid
> man er online i, en shop hvor man kan købe ting for sine penge,

Prøv her:
<http://freshmeat.net/search/?q=community+php§ion=projects>
<http://sourceforge.net/search/?type_of_search=soft&exact=1&words=community+php>

Alt det som mangler kan du jo selv tilføje - og spørge om hjælp hvis du
støder på problemer i gryppen.

> Jeg er villig til at betale for et community, men i skal ikke
> forvente at jeg så vil gå med til noget som det her:

Well - måske kan du få en eller anden til at udvikle det for dig - men
tvivler meget på at det bliver ordentlig kvalitet - når du stiller så
høje krav men vil ikke betale nogle særlige penge for det. Find i stedet
et som eksisterer det i forvejen - og få det tilpasset - ellers hænger
budget og kvalitet sammen.. blot et velmenende råd..

Mvh
Johan

Fra : morten

Dato : 11-03-06 11:07

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Prøv her:
> <http://freshmeat.net/search/?q=community+php§ion=projects>
> <http://sourceforge.net/search/?type_of_search=soft&exact=1&words=community+php>

Der er en del community's at vælge i mellem, er der et som du kan anbefale? :)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-03-06 11:47

morten wrote:

> Der er en del community's at vælge i mellem, er der et som du kan anbefale? :)

Langt de fleste har demoer... prøv at kigge på dem, og se hvilket der
egner sig bedst til dit behov - er det jeg bedst kan anbefale til dit
brug :) Dog skal du være opmærksom på en ting - release
datoen/opdateringsdatoen må gerne være forholdvis nu (hvis der står
"Sidste opdateret 4. Maj 2002" er det ikke den du skal gå efter...)

Mvh
Johan

Fra : morten

Dato : 12-03-06 11:53

> [...]
> datoen/opdateringsdatoen må gerne være forholdvis nu (hvis der står
> "Sidste opdateret 4. Maj 2002" er det ikke den du skal gå efter...)

er i gang med at se på nogle, men er der ikke et som du kan anbefale? :), for der er
jo rigtig mange at vælge i mellem :)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-03-06 11:49

morten wrote:

> Der er en del community's at vælge i mellem, er der et som du kan anbefale? :)

Iøvrigt er der også:
http://www.opensourcecms.com/

Derunder er der en masse demoer :) Mange af dem (cms'erne) er bygget op
som communities... Der kan du også se andre folks kommentarer :)

Mvh
Johan

Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-03-06 08:27

morten <runescapetip@frac.dk> skrev 10 Mar 2006 17:28:17 GMT

>efterhånden hvor svært det er at få et. Så i skal ikke tro at jeg
>forventer når i læser det her går i staks i gang med at bruge
>48timer på at lave et community til mig.

Og deri har du så ganske ret. Og iøvrigt er det nok nærmere 4800 timer
det i givet fald ville dreje sig om.

>Jeg er villig til at betale for et community, men i skal ikke
>forvente at jeg så vil gå med til noget som det her:

Hvis dine krav ligger så langt over hvad der feks. kan indbygges i
PHP-Fusion, og dit budget ligger væsentligt under de beløb du dér
nævner, så er der nok kun en mulighed - lav det selv.

Men iøvrigt er jeg enig i det foregående indlæg. Man kan komme utroligt
langt og stort set gratis, hvis man vælger et eksisterende system, og
holder ører og øjne åben mht. diverse udvidelser, tillægsmoduler, Mod's,
og hvad det nu altsammen hedder. Og iøvrigt ikke er bange for selv at
bruge nogle (læs: mange) timer på projektet.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : morten

Dato : 11-03-06 11:12

> Hvis dine krav ligger så langt over hvad der feks. kan indbygges i
> PHP-Fusion, og dit budget ligger væsentligt under de beløb du dér
> nævner, så er der nok kun en mulighed - lav det selv.

det login system/community der er i PHP-Fusion, kan alt det som jeg også
vil have mit community skal kunne, men med PHP-Fusion er det jo sådan at
man ikke bare kan tage login systemet/communityet ud, hvis man vil bruge
det login system/community er man nødt til at bruge det hele, så skal man
have nyt design og jeg vil godt beholde det jeg har :) (hvis du ved hvad
jeg mener

> [...]
> og hvad det nu altsammen hedder. Og iøvrigt ikke er bange for selv at
> bruge nogle (læs: mange) timer på projektet.

hjælp er jeg altid godt :)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-03-06 01:41

morten <runescapetip@frac.dk> skrev 11 Mar 2006 10:11:47 GMT

> [...]
>det login system/community er man nødt til at bruge det hele, så skal man

Er det nu også helt sikkert.?

For mig at se skulle det være overkommeligt, at overføre det check der
sker i PHP-Fusion, for om den pågældende er kendt som bruger, og om den
pågældende er kommet ind ad hoveddøren, til egne sider.?

Og endelig kan du jo da gøre dig hård, og lave dit eget layout til hele
sitet. Dermed ikke sagt, at jeg absolut vil anbefale PHP-Fusion. Jeg
mener bare, at det er en mulighed iblandt flere andre.

Og især mener jeg, qua dine indledende spørgsmål, at du før eller siden
vil støde på problemet: "Ingen arme, Ingen kage"

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/