Do/Loop problem.
Fra : jon@popov.dk

Dato : 10-03-06 17:07

Hej med jer

Er der nogen der kan svare mig på hvorvidt det er muligt at køre et
sæt do/loop sætninger inden i hinanden :

if Not rs1.EOF Then

Do

   if Not rs2.EOF Then

   Do

   ' Gå til næste Record i rs2
   rs2.MoveNext

   ' Fortsæt indtil rs2 er gennemløbet (EOF = End Of File)
   Loop While Not rs2.EOF

' Gå til næste Record i rs1
rs1.MoveNext

' Fortsæt indtil rs1 er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs1.EOF

Jeg skal bruge den til en menu hvor jeg vil have hver menu skrevet ud,
med de rette underside nedenunder.

Evt. en smartere måde at gøre det på ?

Jeg får vha det ovenforstående en fejl der siger at den nederste
"Loop while not..." sætning ikke kan finde noget "Do" som den skal
udføre...

På forhånd tak!

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-03-06 20:06

<jon@popov.dk> skrev i en meddelelse
>Hej med jer

>Er der nogen der kan svare mig på hvorvidt det er muligt at køre et
>sæt do/loop sætninger inden i hinanden :

Hej Jon.

Du bør overveje at flytte din "While Not" del og skippe din IF del, således
kan du undgå problemer med de løkker som ligger længere inde.

altså:

DO WHILE NOT rs1.EOF
DO WHILE NOT rs2.EOF
rs2.MoveNext
rs1.MoveNext

set rs2 = NOTHING
set rs1 = NOTHING

Bemærk at det ikke er nødvendigt med IF sætningerne. De kan sagtens gøre det
mere besværligt end godt er.

God weekend.

--

Mvh / Regards