Do/Loop problemstilling
Fra : Jon Rasmussen

Dato : 10-03-06 16:48

Hej med jer

Er der nogen der kan svare mig på hvorvidt det er muligt at køre
et sæt do/loop sætninger inden i hinanden :

if Not rs1.EOF Then

Do

   if Not rs2.EOF Then

   Do

   ' Gå til næste Record i rs2
   rs2.MoveNext

   ' Fortsæt indtil rs2 er gennemløbet (EOF = End Of File)
   Loop While Not rs2.EOF

' Gå til næste Record i rs1
rs1.MoveNext

' Fortsæt indtil rs1 er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs1.EOF

Jeg skal bruge den til en menu hvor jeg vil have hver menu
skrevet ud, med de rette underside nedenunder.

Evt. en smartere måde at gøre det på ?

Jeg får vha det ovenforstående en fejl der siger at den nederste
"Loop while not..." sætning ikke kan finde noget "Do" som den
skal udføre...

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jon Rasmussen

Dato : 10-03-06 16:50

Hvis det kan hjælpe er fejlen som den kommer med her:

Microsoft VBScript compilation error '800a040e'

'loop' without 'do'

/ocm/inc/menu.asp, line 53

Loop While Not rs1.EOF
^

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 10-03-06 17:10

Jon Rasmussen wrote:

>    if Not rs2.EOF Then

Hvor afslutter du denne if?

Desuden vil jeg mene, at du kan ændre dine do's så du helt kan fjerne
dine if's, men det er der sikkert andre der kan fortælle dig om. :P

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : spintail

Dato : 10-03-06 21:39

Jeg har læst et sted at man kan

' Gå til næste Record i rs1
rs1.Movefirst

Alså moveFIRST men aner ikke om det virker.

/Allan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-03-06 02:44

On 10 Mar 2006 15:48:18 GMT, Jon Rasmussen <konkFJERNDETTE@popov.dk>
wrote:

>Er der nogen der kan svare mig på hvorvidt det er muligt at køre
>et sæt do/loop sætninger inden i hinanden :
<snip>

>Jeg skal bruge den til en menu hvor jeg vil have hver menu
>skrevet ud, med de rette underside nedenunder.
>
>Evt. en smartere måde at gøre det på ?

Loops i loops er i sig selv en tung ting - men kan sagtens være
nødvendig. Loops i loops med RecordSets lyder for mig som en ret tung
måde at gøre det på.

Prøv om ikke det vil gøre det lidt lettere, hvis du trækker dine
recordsets over i et array - og evt. gemmer det som Session-variabel
eller Application-variabel. Så slipper du i det mindste for at lave
udtræk fra databasen, hver gang du skifter side.

RecordSet -> Array gøres med objRs.Getrows-metoden.

Jeg har ikke rigtigt studeret db-baserede menuer, så jeg er også
interesseret i, hvad en mere effektiv metode kunne være.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj