Linux med Windows 'look/feel'?
Fra : Thore

Dato : 10-03-06 14:36

Har prøvet flere dist's i 2004/5, men ingen jeg rigtig brød mig om.
Flere af de 'Live' cd-er jeg har dl'et og installeret virker mange af
programmerne ikke i...

Er der en god, Windows-wannabe dist derude et sted?

....og lige en anden ting:
Jeg har i 25 år brugt programmer som Norton/Windows/Volkov/Disco
Commander o.l, så funktionen af den 'nye' distro må også gerne være med
sådan et filemanager- program, så man ved hvor man er...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Max Andersen

Dato : 10-03-06 14:50

Thore wrote:
> [...]
> Commander o.l, så funktionen af den 'nye' distro må også gerne være med
> sådan et filemanager- program, så man ved hvor man er...:)

Linspire (tidligere Lindows)
http://www.linspire.com/

Xandros
http://www.xandros.com/products/products.html

Er nok de 'nemmeste' distributioner, hvis man ikke vil lære så meget nyt.

Max

Fra : Thore

Dato : 10-03-06 16:42

On Fri, 10 Mar 2006 14:49:55 +0100, Max Andersen <max@militant.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.xandros.com/products/products.html
>
>Er nok de 'nemmeste' distributioner, hvis man ikke vil lære så meget nyt.

Tak for info... prøver det..:)

Fra : Thore

Dato : 10-03-06 21:52

On Fri, 10 Mar 2006 16:41:40 +0100, Thore <dinotec@mail.invalid> wrote:

>Tak for info... prøver det..:)

.... og kom ikke så langt...

Linspire koster penge...:(

Xandros kan man ikke download'e uden noget BitTorrent (hvad det så er? -
vil ikke installere fildelingsprogrammer...) :(

--
Venlig hilsen / Best regards Thore Sorensen
DK-2700 Bronshoj / DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-03-06 22:43

Thore wrote:
> ... og kom ikke så langt...
>
> Linspire koster penge...:(

Tjae...
Jeg har nu aldrig rigtig forstået ønsket om at få Linux til at ligne
Windows til forveksling. ... for det bliver netop kun "til forveksling".
Jeg ville tro at det var mere forvirrende, når alting lignende, men der
konstant dukkede ting op der opførte sig en smule anderledes.

> Xandros kan man ikke download'e uden noget BitTorrent (hvad det så er? -
> vil ikke installere fildelingsprogrammer...) :(

BitTorrent er en protokol, som alle andre protokoller. Du bliver hverken
pirat, eller får din sikkerhed kompromiteret ved at anvende den,
ligesom du heller ikke gør med HTTP eller SMTP.
Det er udelukkende et spørgsmål om hvad du selv vælger at bruge
protokollen til.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 10:08

Thore wrote:

> ... og kom ikke så langt...
>
> Linspire koster penge...:(
>
> Xandros kan man ikke download'e uden noget BitTorrent (hvad det så er? -
> vil ikke installere fildelingsprogrammer...) :(

Prøv Kubuntu.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 10-03-06 15:31

Thore <dinotec@mail.invalid> wrote in

> Jeg har i 25 år brugt programmer som Norton/Windows/Volkov/Disco
> Commander o.l, så funktionen af den 'nye' distro må også gerne være med
> sådan et filemanager- program, så man ved hvor man er...:)

Fra kommandolinie kan du bruge "mc" (Midnight Commander) - den får os gamle
NC tilhængere til at føle os hjemme.

Mvh. NKJensen

Fra : Thore

Dato : 10-03-06 16:42

Tak for info... prøver det..:)

Fra : Tomas

Dato : 10-03-06 18:50

On Fri, 10 Mar 2006 14:31:28 +0000, Niels Kristian Jensen wrote:

> Fra kommandolinie kan du bruge "mc" (Midnight Commander) - den får os gamle
> NC tilhængere til at føle os hjemme.

Jeg ville være meget ked af at skulle undvære mc som jeg bruger hver dag.
Nautilus har jeg der i mod opgivet at få noget fornuftigt ud af.

Tomas

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 10-03-06 20:50

> Fra kommandolinie kan du bruge "mc" (Midnight Commander) - den får os
gamle
> NC tilhængere til at føle os hjemme.

Jeg kører også MC fra Windows (med cygwin) med SSH op mod en Debian server,
men har problemer med udseendet (tegnsæt ?).
Skille tegnene mellem vinduerne fungerer ikke.
Er der nogen, som har en løsning på det ?

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 11-03-06 09:38

> Er der en god, Windows-wannabe dist derude et sted?

Hvad er egentligt formålet for dig med at bruge Linux ? Der er vel ikke
meget ide i det, hvis det er kravet at det skal være magen til Windows -
hvorfor så ikke fortsætte med Windows ?

> [...]
> Commander o.l, så funktionen af den 'nye' distro må også gerne være med
> sådan et filemanager- program, så man ved hvor man er...:)

Krusader - den er grafisk og kan flere ting i forhold til mc.

Jørn

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 11-03-06 22:41

Thore skrev:

> [...]
> programmerne ikke i...
> Er der en god, Windows-wannabe dist derude et sted?

Kender du og har afprøvet PCLinuxOS?

Jan

Fra : Thore

Dato : 12-03-06 10:28

On 11 Mar 2006 13:40:42 -0800, "Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com>
wrote:

>Kender du og har afprøvet PCLinuxOS?

Nej den kender jeg ikke...kigger på'et...tak!