Dårlig service fra TDC?
Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 11:59

Jeg har en 2mbit bredbåndslinie (privat) fra TDC. Lige nu er mine mails (IP)
så blokeret fordi en eller anden har brugt den tidligere til nogen spam
eller noget.

Så ringer jeg til TDC, snakker med en kost der hedder Ramona, som ikke aner
hvad der er op og ned på et tastatur. Hun hævder så at det ikke er teknisk
muligt at give mig en anden IP adresse - jeg må pænt vente "flee dage",
indtil DSBL har frigivet IP adressen igen.

Så siger jeg pænt og høfligt at de bare kan tildele mig en anden (evt. fast)
IP adresse, men det mener hun ikke man kan. Dertil svarer jeg at jeg gerne
vil tale med hendes chef. Det afviser hun, jeg kan evt. få lov at tale med
hendes kollega. Så siger jeg (stadig uden at hæve stemmen og uden et
"kedeligt" tonefald) at det har ingen interesse, men at jeg gerne vil tale
med chefen for afdelingen. - Så stiller hun mig om til en anden supporter,
som mener jeg kan løbe hen til en nabo og låne hans email, hvis det er
vigtigt for mig at sende emails de kommende dage...
SÅ blev jeg lidt knotten og sagde at jeg "VILLE" tale med en chef. Nu kunne
det så godt lade sig gøre, men desværre var der slet ingen chefer tilstede
ligenu, så de vil så ringe mig op - på etellerandet tidspunkt.

Er det mig der forventer for meget - jeg mener jeg betaler jo kun 5000,- om
året for linien. Er det SÅ stort et arbejde at tildele mig en ny IP ?
Jeg spurgte også om de ville give mig en fast IP fremover, så det ikke
gentog sig (uden beregning), men det ville de ikke.

Nu er jeg spændt på hvad de kommer op med fra chefniveau - ellers bliver det
rigtig spændende, jeg er ansat i en virksomhed, hvor vi har ca. 500 ADSL
opkoplinger via TDC, og vi er meget afhængige at at kunne besvare mails.

Mvh Tommy

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-03-06 13:03

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev:

> [...]
> bliver det rigtig spændende, jeg er ansat i en virksomhed, hvor vi
> har ca. 500 ADSL opkoplinger via TDC, og vi er meget afhængige at

Man kunne ihvertfald starte med at forklare TDC, at det i almindelighed
ikke er meningen, at blacklists skal bruges på udgående post men
derimod på indgående og specielt ikke på dynamiske IPer. Det kunne give
noget bedre mening på de faste IPer.

Du kan løse dit problem med IPen ved at skifte mac-adresse på netkort
eller router. Husk at release den gamle IP først før du gør
ovenstående.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 10-03-06 17:10

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg spurgte også om de ville give mig en fast IP fremover, så det ikke
> gentog sig (uden beregning), men det ville de ikke.

Uden at tage stilling til den specifikke behandling du påstår at have
oplevet, så ja - det er dig der forventer alt, alt for meget på et
privatprodukt.

Hvis du bare lige får en ny IP så er der en anden der får aben med din gamle
IP. Og selvfølgelig får du ikke bare en fast IP uden beregning - hvis det er
så vigtigt for dig så kunne du jo bare købe og betale for det produkt. Det
er (en af) grunden(e) til at produktet fast IP eksisterer.

Du kan heller ikke ringe og klage over at du synes din 1mbit er aaaalt for
langsom og så kræve 2mbit uden beregning. På samme måde får du selvfølgelig
ikke fast IP uden beregning.

Alt det du fortæller med naboer o.l. undrer mig de fortalte dig for du kan
da bare sende mails gennem din webmail i de dage, men som sagt - hvis din
mail er så vigtig for dig så køb (og betal) for fast IP.

mvh
/Kasper

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 11-03-06 09:43

"Kasper Bergh" <kazper@want-no-spam-own.web.id> skrev:

> Uden at tage stilling til den specifikke behandling du påstår at
> have oplevet, så ja - det er dig der forventer alt, alt for meget
> på et privatprodukt.

Du mener det er for meget forlangt at kunne sende mail?
Hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg ret overbevist om at TDC ved en
klage ved de rette instanser meget hurtigt ville komme til kort.

> [...]
> beregning - hvis det er så vigtigt for dig så kunne du jo bare
> købe og betale for det produkt. Det er (en af) grunden(e) til at

Det var ellers noget af en søforklaring.
Problemet er i virkeligheden at TDC benytter sig af en fejlkonfigureret
SMTP-server og har gjort det i lang tid.

> [...]
> for du kan da bare sende mails gennem din webmail i de dage, men
> som sagt - hvis din mail er så vigtig for dig så køb (og betal)

Igen en søforklaring og en løsning der ikke kan bruges til noget
fornuftigt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : News Reader

Dato : 11-03-06 13:43

Morten Bjergstrøm wrote:
> Problemet er i virkeligheden at TDC benytter sig af en fejlkonfigureret
> SMTP-server og har gjort det i lang tid.

TDC har ikke fejlkonfigureret nogen SMTP-server, det er TDC-s politik at
lave en sådan konfiguration.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-03-06 14:17

News Reader presented the following explanation :
> TDC har ikke fejlkonfigureret nogen SMTP-server, det er TDC-s politik at lave
> en sådan konfiguration.

Derfor kan det godt være en fejlkonfiguration ;)

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 11-03-06 14:20

"News Reader" <u5frsjct5lhpet1@jetable.com> skrev:

> TDC har ikke fejlkonfigureret nogen SMTP-server, det er TDC-s
> politik at lave en sådan konfiguration.

Det gør det ikke til en mindre fejl, at det er et bevidst valg fra TDCs
side at benytte sig af blacklists på udgående post. Specielt ved
dynamiske IPer er det en væsentlig fejl i og med, at der er en stor
risiko for, at den der rammes af blokeringen er en anden end den der er
årsagen til blokeringen.

--
Morten http://miljokemi.dk