Dårlig service fra TDC?
Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 12:04

Jeg har en 2mbit bredbåndslinie (privat) fra TDC. Lige nu er mine mails (IP)
så blokeret fordi en eller anden har brugt den tidligere til nogen spam
eller noget.

Så ringer jeg til TDC, snakker med en kost der hedder Ramona, som ikke aner
hvad der er op og ned på et tastatur. Hun hævder så at det ikke er teknisk
muligt at give mig en anden IP adresse - jeg må pænt vente "flee dage",
indtil DSBL har frigivet IP adressen igen.

Så siger jeg pænt og høfligt at de bare kan tildele mig en anden (evt. fast)
IP adresse, men det mener hun ikke man kan. Dertil svarer jeg at jeg gerne
vil tale med hendes chef. Det afviser hun, jeg kan evt. få lov at tale med
hendes kollega. Så siger jeg (stadig uden at hæve stemmen og uden et
"kedeligt" tonefald) at det har ingen interesse, men at jeg gerne vil tale
med chefen for afdelingen. - Så stiller hun mig om til en anden supporter,
som mener jeg kan løbe hen til en nabo og låne hans email, hvis det er
vigtigt for mig at sende emails de kommende dage...
SÅ blev jeg lidt knotten og sagde at jeg "VILLE" tale med en chef. Nu kunne
det så godt lade sig gøre, men desværre var der slet ingen chefer tilstede
ligenu, så de vil så ringe mig op - på etellerandet tidspunkt.

Er det mig der forventer for meget - jeg mener jeg betaler jo kun 5000,- om
året for linien. Er det SÅ stort et arbejde at tildele mig en ny IP ?
Jeg spurgte også om de ville give mig en fast IP fremover, så det ikke
gentog sig (uden beregning), men det ville de ikke.

Nu er jeg spændt på hvad de kommer op med fra chefniveau - ellers bliver det
rigtig spændende, jeg er ansat i en virksomhed, hvor vi har ca. 500 ADSL
opkoplinger via TDC, og vi er meget afhængige at at kunne besvare mails.

Mvh Tommy

Fra : Christian

Dato : 10-03-06 12:13

> Jeg har en 2mbit bredbåndslinie (privat) fra TDC. Lige nu er mine mails (IP)
> så blokeret fordi en eller anden har brugt den tidligere til nogen spam
> eller noget.

Bemærk, det er modtagerne af dine mails der blokerer for dem ved at
benytte den givne blackliste. TDC har ikke noget med blokeringen at gøre
overhovedet.

> Så ringer jeg til TDC, snakker med en kost der hedder Ramona,

"kost"?

> [...]
> Jeg spurgte også om de ville give mig en fast IP fremover, så det ikke
> gentog sig (uden beregning), men det ville de ikke.

Fast IP er et helt andet produkt. Det kan du naturligvis ikke få uden
beregning.

Der er tusindvis af blacklists ude på det store internet, nogle mere
seriøse end andre. Det vil blive en umulig opgave for TDC at skulle
administrere at flytte folks IP'ere hver gang de listes i en eller anden
RBL.

> [...]
> rigtig spændende, jeg er ansat i en virksomhed, hvor vi har ca. 500 ADSL
> opkoplinger via TDC, og vi er meget afhængige at at kunne besvare mails.

Don't hold your breath.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 12:20

"Christian" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærk, det er modtagerne af dine mails der blokerer for dem ved at
> benytte den givne blackliste. TDC har ikke noget med blokeringen at gøre
> overhovedet.
Nej, der er godt nok TDC's server der blokerer. Men det gør den fordi DSBL
har IP'en på deres liste.

> "kost"?
Ja, jeg lod mig rive lidt med. Jeg syntes det er dårlig service. Især at hun
bare stiller mig videre til en kollega, når jeg udtrykkeligt bad om en chef.

> Fast IP er et helt andet produkt. Det kan du naturligvis ikke få uden
> beregning.

Jeg er da helt ligeglad hvilket produkt der er tale om. Jeg betaler pt for
noget som TDC ikke leverer.

> [...]
> seriøse end andre. Det vil blive en umulig opgave for TDC at skulle
> administrere at flytte folks IP'ere hver gang de listes i en eller anden

Tjae... så må de jo sørge for at tildele kunderne fast IP eller sørge for at
deres IP ranges ikke bliver brugt til mailrelay, så de bliver spærret.
Og det er vist ikke så svært at hive et ip ud af tildelingen, sålænge det er
spærret, vel.

> Don't hold your breath.

Næh, det gør jeg heller ikke. Vil du forresten fortælle hvad din tilknytning
til TDC er?

Fra : Kasper Bergh

Dato : 10-03-06 17:19

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message

> Ja, jeg lod mig rive lidt med. Jeg syntes det er dårlig service. Især at
> hun bare stiller mig videre til en kollega, når jeg udtrykkeligt bad om en
> chef.

Hvad enten man mener man har været udsat for dårlig behandling eller ej,
gavner det sjældent hverken ens sag eller ens troværdighed at lade sig rive
med og kalde folk navne - hvis du har talt grimt til hende i telefonen burde
hun bare have lagt på istedet for at stille dig noget som helst sted hen, og
det lyder som om du har gjort det.

> Jeg er da helt ligeglad hvilket produkt der er tale om. Jeg betaler pt for
> noget som TDC ikke leverer.

Du betaler for et produkt du får. Jeg er meget sikker på de kundevilkår du
har godkendt siger det er ok, men tjek dog. Derudover så er det noget fis du
siger. Selvfølgelig får du ikke gratis et tillægsprodukt bare fordi du
brokker sig. Hvis du ikke er tilfreds med din hastighed så får du den heller
ikke bare sat op uden beregning.

Ja du forventer for meget (af et privatprodukt). Hvis din mail er så kritisk
for dig så enten betal for et erhvervsprodukt eller i det mindste for den
faste IP du i hvert fald burde have så. Jeg har ikke ondt af at du får
problemer pga. din egen nærighed.

> Næh, det gør jeg heller ikke. Vil du forresten fortælle hvad din
> tilknytning til TDC er?

Endnu engang går du efter manden og ikke efter bolden. Jeg begynder og
forstå hvorfor TDC supporten ikke gad give dig en bedre behandling end du
påstår.

mvh
/Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 22:59

"Kasper Bergh" <kazper@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse

Du tror for rmeget og ved for lidt. Jeg har ikke talt grimt til
supportmedarbejderen.

Jeg er grundlæggende uenig med dig - jeg får langt mindre end jeg betaler
for. tjek www.tdc.se og se hvad tdc _kan_ levere internet til!

EOD
Tommy

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 23:27

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er grundlæggende uenig med dig - jeg får langt mindre end jeg betaler
> for. tjek www.tdc.se og se hvad tdc _kan_ levere internet til!

Jeg får snart lange nosser af folk der tuder over at de har billigere
bredbånd i sverige.. Hvorfor flytter i ikke der over? Så ville vi være fri
for at høre på jeres flæberi..

MVH
Thomas H.

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 10:52

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg får snart lange nosser af folk der tuder over at de har billigere
> bredbånd i sverige.. Hvorfor flytter i ikke der over? Så ville vi være fri
> for at høre på jeres flæberi..

Nu er det vist ikke et spørgsmål om at flytte til Sverige, men mere om at et
selskab tager røven på nogle af deres kunder oft. andre.

Hvis dine nosser er så lange, så lad dog være med at læse tråden - emnet er
udemærket beskevet i "emne", så du _burde_ være i stand til at skelne hvilke
tråde dine nosser kan tåle...
Men lad os bare slå en handel af: jeg flytter til Sverige, til gengæld
skubber du ud af nyhedsgrupperne, for vi er nok mange der får lange nosser
af folk, som konstant skal give deres holdning til kende, uagtet at den er
både off topic og uønsket...
Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 10:52

TBJ skriver:

> Nu er det vist ikke et spørgsmål om at flytte til Sverige, men mere om at et
> selskab tager røven på nogle af deres kunder oft. andre.

Sikke en omgang fis at fyre af.

Hvorfor skifter du ikke til cph.metronet.dk ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 15:19

> TBJ skriver:

> Sikke en omgang fis at fyre af.

Hvorfor er det noget fis at fyre af? Jeg mener da bestemt at TDC snyder de
danske kunder. Som jeg skriver andetsteds i tråden, kan du i Sverige (men
stadig ved TDC) få højere hastigheder til lavere priser!

Det ville klæde dig at svare en anelse mere høfligt. Jeg har svjv aldrig
generet dig?

> Hvorfor skifter du ikke til cph.metronet.dk ?

For det første bor jeg i Aalborg, for det andet bor jeg i villakvarter.

Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 16:04

TBJ skriver:

> Hvorfor er det noget fis at fyre af? Jeg mener da bestemt at TDC snyder de
> danske kunder. Som jeg skriver andetsteds i tråden, kan du i Sverige (men
> stadig ved TDC) få højere hastigheder til lavere priser!

Ikke i hele Sverige.

> For det første bor jeg i Aalborg, for det andet bor jeg i villakvarter.

Så du lider under det samme som en stor del af den svenske befolkning.
Du kan ikek få hurtigt og billigt internet fra en udbyder.

Den teknologi der udbyders af TDC i sverige udbydes ikke i hele landet
som ADSL herhjemme. I Danmark har TDC valgt at være landsdækkende,
derfor er prisen højere, da du er med til at betale linjen til ham der
bor på Lars Tyndskids mark.

Kontakt da Cybercity og hør om ikke de vil levere ADSL til dig. Hør dem
evt om de vil levere til samme pris som de gør i Sverige.
<http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND_DSL_BREDBAND+2>

En 2048/1024 linje til 239 skr (191dkr) Cybercity tager 199/md for en
256/128 linje, de har ikke engang noget der er over 512 kbit i upload.

Tager Cybercity så også røven på deres kunder ?
De kan ikke engang levere i hele landet som TDC kan.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 19:02

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> [...]
>
> Tager Cybercity så også røven på deres kunder ?
> De kan ikke engang levere i hele landet som TDC kan.

Tommy, du glemte at tage stilleing til ovenstående !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Poul Erik Laursen

Dato : 14-03-06 12:48

> Tager Cybercity så også røven på deres kunder ?
> De kan ikke engang levere i hele landet som TDC kan.

Siden hvornår er TDC blevet landsdækkende ?

Poul Erik Laursen

Fra : Lars Jensen

Dato : 11-03-06 19:18

TBJ wrote:
> [...]
> danske kunder. Som jeg skriver andetsteds i tråden, kan du i Sverige (men
> stadig ved TDC) få højere hastigheder til lavere priser!

Fordi TDC i Sverige ikke har de samme udgifter, som de har i Danmark...

> Tommy

Lars B

Fra : Thomas H.

Dato : 11-03-06 18:43

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det vist ikke et spørgsmål om at flytte til Sverige, men mere om at
> et selskab tager røven på nogle af deres kunder oft. andre.

Det er udelukkende fordi du ikke aner en skid om det du taler om.

> Hvis dine nosser er så lange, så lad dog være med at læse tråden - emnet
> er udemærket beskevet i "emne", så du _burde_ være i stand til at skelne
> hvilke tråde dine nosser kan tåle...

I trådens overskrift står der intet om dit flæberi over at 1% af den svenske
befolkning kan få hurtigere ADSL en resten..

> [...]
> af folk, som konstant skal give deres holdning til kende, uagtet at den er

Du bragte det selv op her, så kan ikke helt være off topic.. Men du er
velkommen til at bruge bloker afsender.. Så kan du ikke se hvad jeg skriver.

MVH
Thomas H.

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 19:29

> [...]
>
> Du bragte det selv op her, så kan ikke helt være off topic.. Men du er
> velkommen til at bruge bloker afsender.. Så kan du ikke se hvad jeg

Ja, naturligvis putter jeg dig i mit killfilter. Og om jeg er velkommen
eller ej, er jeg sådan set ligeglad med...
Du er så smart i munden, jeg gad godt se dig tale sådan til folk irl, så fik
du sq nok hurtigt et par på kassen. (og det var hverken en trussel eller en
opfordring)
But here goes: PLONK

Fra : Thomas H.

Dato : 11-03-06 20:14

> [...]
>
> Du er så smart i munden, jeg gad godt se dig tale sådan til folk irl, så
> fik du sq nok hurtigt et par på kassen. (og det var hverken en trussel

Jeg taler normalt til folk der ikke opfører sig som børn, hvilket jeg mener
du har gjort op til flere gange i den tråd..Så længe man bor i et glashus,
skal man ikke kaste med sten.. husk lige det.

MVH
Thomas H.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 15:40

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> wrote in message
> [...]
(klip)
> Jeg får snart lange nosser af folk der tuder over at de har billigere
> bredbånd i sverige.. Hvorfor flytter i ikke der over? Så ville vi være fri
> for at høre på jeres flæberi..

Hvis du og andre ellers læste indenad, ville I konstatere, at TBJ i en
gruppe specifikt beregnet til at diskutere danske internetudbydere (og spar
mig for ordkløveri!) har udtrykt sit mishag med en rigtig dårlig
serviceoplevelse hos en dansk ISP.

Hvis man har svært ved at forstå/forholde sig til det, så er man enten i den
forkerte gruppe, eller også mangler man fuldstændigt empati for mandens
meget kedelige situation. Hvis man ringer til en ISP og ikke mindst en af
den størrelse, og først taler med en supporter, der ikke kender sit stof, og
siden en, der foreslår, at man skal bruge naboens email, ja, så kan jeg sq
godt forstå, at han bliver harm.

Mvh, Ulrik

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-06 21:40

"Ulrik" <v o n d a h e AT u s a DOT c o m> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppe specifikt beregnet til at diskutere danske internetudbydere (og
> spar mig for ordkløveri!) har udtrykt sit mishag med en rigtig dårlig

Det indlæg jeg har skrevet, du citere her, har intet med mandens klage over
TDC at gøre.. Den er rettet mod dem, der for det første ikke har en skid
forstand på hvordan bredbåndsmarkedet hænger sammen, og samtidig flæber over
at de har billig bredbånd i sverige.. Som de har haft i laaand tid.

MVH
Thomas H.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-03-06 23:34

TBJ skriver:

> Jeg er grundlæggende uenig med dig - jeg får langt mindre end jeg betaler
> for. tjek www.tdc.se og se hvad tdc _kan_ levere internet til!

Præcist det samme som situationen med ComX i DK.
Energi Midt kan også levere 2048/2048 net 5 km fra hvor jeg bor til
449kr/md...

Ingen af de svenskere jeg kender kan få TDC net, men de bor jo heller
ikke i storbyerne.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 23:47

> [...]
> 449kr/md...
>
> Ingen af de svenskere jeg kender kan få TDC net, men de bor jo heller

Eller cph-metronet.dk for den sags skyld.. Der kan man også få 28 Mbit/s
hvis man bot tæt på centralen.. Nøjagtigt som i Sverige.

MVH
Thomas H.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-03-06 23:50

"Thomas H." skriver:

> Eller cph-metronet.dk for den sags skyld.. Der kan man også få 28 Mbit/s
> hvis man bot tæt på centralen.. Nøjagtigt som i Sverige.

"Vi kan stortset tilbyde dig ADSL2+ hvis du bor på følgende områder:
Amagerbro, Frederiksberg, Kastrup, Kbh. City, Nørrebro, Ryvang,
Sundbyøster, Valby, Vesterbro, Ydre Nørrebro, Østerbro."

Jeg tjekkede lige med mit telfonnummer.

"Nej. Desværre kan vi i dag ikke tilbyde ADSL i det område, hvor du
bor.
Vi har i øjeblikket ingen planer for dit område, men vi arbejder
konstant med udbygningen af vores net og håber at vi snart også får
mulighed for at levere ADSL til dig. Håber, at du snart besøge vores
site igen."

Men ca 320 km til nærmeste dækning går der nok lige en 5-10 måneder
inden de kan levere her i Hammel. Men Tommy (TBJ) kan da bare skifte....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 11:03

TBJ skriver:

> Jeg er grundlæggende uenig med dig - jeg får langt mindre end jeg betaler
> for. tjek www.tdc.se og se hvad tdc _kan_ levere internet til!

Tjek Bredbandsbolaget
<http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND_LAN_BREDBAND%2B100>
100/10Mbit for 320skr (250 dkr) om måneden
De er ejet af Telenor som også ejer Cybercity

Hos Cybercity kan du få en 1024/128kbit forbindelse for 299 kr/md.

Hvem snyder så hvem ?
Eller har du snart bare indset at det drejer sig om at bo det rette sted
for at få billigt internet. TDC kører med en lidt højere pris end andre,
men kan til gengæld levere.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 15:14

>[SNIP] TDC kører med en lidt højere pris end andre,
> men kan til gengæld levere.

Ja, det er vi vist nogen der ikke er helt enige i. Men ok, at være si tand
til at maile, er måske ikke blandt dine behov...
Og hvorfor er det at TDC kan levere langt højere hastigheder til _lavere_
pris på den anden side af sundet? Det er trods alt samme selskab!
Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 15:54

TBJ skriver:

> Og hvorfor er det at TDC kan levere langt højere hastigheder til _lavere_
> pris på den anden side af sundet? Det er trods alt samme selskab!

Præcist det samme som bredbåndsbolaget/cybercity som jeg lige har
forklaret dig.

TDC kan levere den høje hastighed billigt i nogle storbyer. Præcist som
cph-metronet.dk gør det i DK.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 16:07

> [...]
> forklaret dig.
>
> TDC kan levere den høje hastighed billigt i nogle storbyer. Præcist som

Nåeh... så kundegrundlaget er større i Malmø end i Aalborg? I don't think
so..
Jeg tror nærmere det er et udtryk for at vi i Danmark bare er for vant til
monopolpriser. Og det er nok heller ikke uden grund at konkurrencestyrelsen
har så travlt som de har..
Diskusionen hører vist op her. Jeg er utilfreds med TDC - især deres priser
taget i betragtning. Du betaler gladeligt? Helt ok med mig!
Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 16:11

TBJ skriver:

> Nåeh... så kundegrundlaget er større i Malmø end i Aalborg? I don't think
> so..

Du har stadigt ikke forstået at TDC's priser i DK er gældende uanset,
hvor i landet du bor. Det er det ikke i Sverige.

Arrrh, snup nu lige en: www.kinagrill.dk

> Diskusionen hører vist op her. Jeg er utilfreds med TDC - især deres priser
> taget i betragtning.

Hey, det er et frit land, skift dog udbyder i stedet for dit tuderi.

Sonofon eksempelvis leverer ADSL til mig. Det er jo et fejligt
Ålborgensisk firma der virkeligt tager deres kundeforhold seriøse.
Eksemelvis har deres newsserver været nede i 2 måneder nu.

> Du betaler gladeligt?

Når min kontrakt med Sonofon udløber bliver det TDC der kommer til at
levere ADSL til mig.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 18:13

> TBJ skriver:

> Du har stadigt ikke forstået at TDC's priser i DK er gældende uanset,
> hvor i landet du bor. Det er det ikke i Sverige.

Nå, så vidt jeg ved leverer tdc ikke adsl alle steder. Og de leverer
ihvertfald ikke 8 mb alle steder!

> Arrrh, snup nu lige en: www.kinagrill.dk

Dit eget tuderi over Sonofon taget i betragtning, må jeg sige du forekommer
mig noget hyklerisk.

EOD
Tommy

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-03-06 18:24

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> writes:

>Nå, så vidt jeg ved leverer tdc ikke adsl alle steder. Og de leverer
>ihvertfald ikke 8 mb alle steder!

TDC er dog bedre til at dække befolkningen end de svenske
tilbud.

De består bogstaveligt talt i, at hvis du bor inden for en
radius af nogle få km, kan du få 100 Mbps for 200 kr/måned.

Men bor du 2 meter på den forkerte side af den radius, kan
du få 2 Mbps til 329 kroner pr. måned. Hvis du da er så
heldig at bo de steder i Sverige, hvor man ikke betragter
ISDN som det hotteste inden for bredbåndsteknologi.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 19:00

TBJ skriver:

> Nå, så vidt jeg ved leverer tdc ikke adsl alle steder. Og de leverer
> ihvertfald ikke 8 mb alle steder!

De leverer, hvad der er teknisk muligt med de kabler der er i jorden. De
er repræsenteret på alle centraler - modsat alle andre.

> Dit eget tuderi over Sonofon taget i betragtning, må jeg sige du forekommer
> mig noget hyklerisk.

Que ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 19:32

> Que ?

" Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html"

EOD

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 21:23

TBJ skriver:

> EOD

Ja, ja, det har du skrevet før.

Men tage stilling til virkelighedens verden er måske for hårdt til dig ?

Du "glemte" behændigt at svare på mit spørgsmål omkring Cybercity og for
den sags skyld Sonofon - hvorfor mon ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 22:35

> [...]

> Men tage stilling til virkelighedens verden er måske for hårdt til dig ?
>
> Du "glemte" behændigt at svare på mit spørgsmål omkring Cybercity og for

På samme måde som du behændigt ''glemte'' at forklare hvorfor du ikke er
hyklerisk når du deler kiks ud, samtidigt med at du skriver side op og side
ned, hyler til alle der gider lytte, samt ringer mindst 50 gange til
support, på grund af en skide newsserver.
Et problem du kunne løse gratis, eller for max. 2 $ om måneden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 23:04

K. skriver:

> [...]
> ned, hyler til alle der gider lytte, samt ringer mindst 50 gange til
> support, på grund af en skide newsserver.

Har du læst siden ?
Det er en log over, hvad der er sket, intet andet.
Jeg er ikke hysterisk overfor Sonofon - jeg har opgivet dem.

> Et problem du kunne løse gratis, eller for max. 2 $ om måneden.

Et problem der løser sig selv om 3½ måned, for så er jeg fri af Sonofon.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 07:40

> TBJ skriver:

> Ja, ja, det har du skrevet før.
>
> Men tage stilling til virkelighedens verden er måske for hårdt til dig ?

Er du 12 år? Hvad i alverden er det for et sprog at bruge? Jeg sætter en
femmer på højkant at du ikke tør tale sådan til mig irl!

> Du "glemte" behændigt at svare på mit spørgsmål omkring Cybercity og for
> den sags skyld Sonofon - hvorfor mon ?

At der er andre der også forskelsbehandler deres kunder i andre lande,
kommer da ikke bag på mig. Jeg ved ikke hvor du vil hen med det.
Jeg bor 300 m fra centralen og TDC kan sagtens levere 8mbit til mig. Jeg bor
altså ikke i et dårligt område hvad det angår alligevel betaler jeg meget
mere end svenskerne som bor i tilsvarende områder.

At hævde du ikke tuder over sonofon er dog den største fornægtelse..
At hævde at TDC leverer er bare dumt: deres newsserver kører sq heller ikke
for stabilt, der kan gå flere dage mellem opdateringerne - og at kunderne må
undvære mail i flere dage, syntes jeg heller ikke ligefrem er at "levere".

Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 08:16

TBJ skriver:

> Er du 12 år? Hvad i alverden er det for et sprog at bruge? Jeg sætter en
> femmer på højkant at du ikke tør tale sådan til mig irl!

Hvorfor skulle jeg ikke det ?

> At der er andre der også forskelsbehandler deres kunder i andre lande,
> kommer da ikke bag på mig. Jeg ved ikke hvor du vil hen med det.

Snyder Cybercity deres kunder ?

> Jeg bor 300 m fra centralen og TDC kan sagtens levere 8mbit til mig. Jeg bor
> altså ikke i et dårligt område hvad det angår alligevel betaler jeg meget
> mere end svenskerne som bor i tilsvarende områder.

Du fatter stadigvæk ikke at TDC kører med ens priser i hele landet og
kan levere i hele landet, såfremt kabler er til det. I Sverige dækker de
kun en meget lille %del af landet. Derfor er deres prissætning
anderledes i Sverige.

> At hævde du ikke tuder over sonofon er dog den største fornægtelse..

Jeg tuder ikke. Men det er jo klart, så længe du ikke vil forstå bolden
(pripolitik i Danmark) går du efter manden (mig)

> At hævde at TDC leverer er bare dumt: deres newsserver kører sq heller ikke
> for stabilt

Nu har jeg brugt dtext.news.tele.dk i de sidste 6 år. Nedetiden der kan
tælles i dage på 1 hånd.

> der kan gå flere dage mellem opdateringerne - og at kunderne må
> undvære mail i flere dage, syntes jeg heller ikke ligefrem er at "levere".

At mail ikke virker er noget svineri, det er vi fuldstændigt eninge om.
At du ikke bruge asmtp som der tilrådes hos TDC forstår jeg ikke.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 09:50

> Snyder Cybercity deres kunder ?

Det gør de sikkert. Jeg har ikke indsigt deres forretningsstruktur, så det
kan jeg ikke udtale mig om.

> [...]
> kan levere i hele landet, såfremt kabler er til det. I Sverige dækker de
> kun en meget lille %del af landet. Derfor er deres prissætning

Det er da imponerende, at du kan fortælle mig hvad jeg fatter og ikke
fatter. Du skulle tage og tale ordentligt til folk!

> Jeg tuder ikke. Men det er jo klart, så længe du ikke vil forstå bolden
> (pripolitik i Danmark) går du efter manden (mig)

Okay, så er vi altså mange der bare går efter dig? Der er så vidt jeg
husker, flere der har påpeget at du tuder.
Og du skulle måske forst hvad begrebet "at gå efter manden i stedet for
bolden" dækker over, før du bruger det i flæng.

> Nu har jeg brugt dtext.news.tele.dk i de sidste 6 år. Nedetiden der kan
> tælles i dage på 1 hånd.

Det er ihvertfald langt fra korrekt. Det er slet ikek sjældent (og
ihvertfald mere end 5 dage om året) at de ikke opdaterer i nyhedsgrupperne.
Prøv en lille søgning og se hvor utilfredse folk er, når de ikke vinder en
auktion pga TDC

> At mail ikke virker er noget svineri, det er vi fuldstændigt eninge om.
> At du ikke bruge asmtp som der tilrådes hos TDC forstår jeg ikke.

Det gør jeg også nu. Men at TDC ikke vil løse _deres_ problem, fordi de er
ligeglade med kunderne, syntes jeg er helt ude i hampen. At de ikke engang
kan vejlede mig til at bruge asmtp og at de siger ja til at stille mig
videre til en chef og så bare smider mig videre til vininden ved siden af,
stiller dem ikke bedre.
Men IT chefen vil indkalde dem til et møde, så må vi se om de vil rette ind
til højre. Bare trist at der skal trues før de gider opføre sig ordentligt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 20:11

TBJ skriver:

> Det gør de sikkert. Jeg har ikke indsigt deres forretningsstruktur, så det
> kan jeg ikke udtale mig om.

Men du har indsigt i TDC's svenske forretningsstruktur ?

> Det er da imponerende, at du kan fortælle mig hvad jeg fatter og ikke
> fatter.

Ja.

> Okay, så er vi altså mange der bare går efter dig? Der er så vidt jeg
> husker, flere der har påpeget at du tuder.

Det er vidst er fåtal

> [...]
> Prøv en lille søgning og se hvor utilfredse folk er, når de ikke vinder en

dtext serveren ?

> Det gør jeg også nu.

Forståeligt, for som TDC bruger bør du kun bruge den.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71505

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 22:54

> Men du har indsigt i TDC's svenske forretningsstruktur ?

Ja, den kan du læse dig til op deres website.

> Ja.
Mellem linierne stod der egentlig at du sku ta og opføre dig lidt
anderledes.

> Det er vidst er fåtal

Det er nok begrænset, hvor mange der (som dig) er nødt til at påpege alting.
Men det er saå nemt at se andres fejl..

Jeg vil ikke bruge mere tid på dig, Klaus. Du er uforskammet og du har ikke
nosserne til at sige det til mit ansigt i stedet for sidder du og gemmer dig
bag skærmen.
Tænk lidt over hvordan du tiltaler folk. Det er ikke iorden at tale ned
til/svine folk, bare fordi man ikke kan se dem i øjnene. Det syntes jeg
oprigtigt du (og mange andre) skulle tænke lidt over - det er en udbredt
tildens på usenet, og det er ikke ok.
Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 23:10

TBJ skriver:

> Ja, den kan du læse dig til op deres website.

Men du forstår den ikke, eller _vil_ ikke forstå den ?

> Mellem linierne stod der egentlig at du sku ta og opføre dig lidt
> anderledes.

Ja, men mit svar er ganske oprigtigt.

> Jeg vil ikke bruge mere tid på dig, Klaus.

Det er i orden, du har EOD'et mig 2 gange før - lad os se om du holder
det denne gang.

> Du er uforskammet og du har ikke
> nosserne til at sige det til mit ansigt i stedet for sidder du og gemmer dig
> bag skærmen.

Og det ved du ud fra ???

Skal jeg personligt komme til Ålborg og fortælle dig hvordan TDC's
tilbud i Sverige hænger sammen ?

> Tænk lidt over hvordan du tiltaler folk.

Citat:

Fra : Hauge

Dato : 12-03-06 23:12

TBJ wrote:
> Jeg vil ikke bruge mere tid på dig, Klaus. Du er uforskammet og du
> har ikke nosserne til at sige det til mit ansigt i stedet for sidder
> du og gemmer dig bag skærmen.

Ufatteligt hvad du laver her, for med det samme folk ikke snakker dig efter
munden, så er de nogle fjolser der ikke tør sige det op i dit åbne ansigt..
Er du ikke en anesle pivet, eller noget der minder om? Det her er et forum
for alle, og umiddelbart så er du en der ikke kan lide lugten i bageriet
(her), så jeg fatter simpelthen ikke at du ikke bare finder et andet sted,
hvor du kan snakke ansigt til ansigt med folk, for så slipper vi andre for
_dine_ uforskammetheder.

> Tænk lidt over hvordan du tiltaler folk.

Tjaeh..

> Det er ikke iorden at tale
> ned til/svine folk, bare fordi man ikke kan se dem i øjnene.

Nu taler jeg ikke ned til dig, men jeg mener du er syg.

> Det
> syntes jeg oprigtigt du (og mange andre) skulle tænke lidt over - det
> er en udbredt tildens på usenet, og det er ikke ok.

Så find et andet sted, ingen vil savne dig. Indtil nu har du kun pointeret
hvor latterlige andre er, uden at kunne se på dig selv.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060312221141@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 10:35

> Nu taler jeg ikke ned til dig, men jeg mener du er syg.

Ja, nu kender du mig jo ikke og jeg tror du skal holde dig til din egen
proffesion og måske undlade at diagnosticere andre..

> Så find et andet sted, ingen vil savne dig.

Jeg syntes nok det er lidt voldsomt at udtale sig på alle andres vegne - men
du har måske spurgt dem personligt?

> Indtil nu har du kun pointeret hvor latterlige andre er, uden at kunne se
> på dig selv.
Nå, fortæl mig lige hvor det er DU "ser på dig selv"..

Du er et udemærket eksempel hvad jeg mener er galt på usenet. Jeg tør vædde
på at du aldrig ville tale sådan til andre, hvis du sad overfor dem. Hvorfor
tror du så det er ok at gøre det på usenet?
Tommy

Fra : Hauge

Dato : 13-03-06 15:42

TBJ wrote:
> Ja, nu kender du mig jo ikke

Nej heldigvis, for med den opførsel du har, så kunne jeg i hvert fald heller
ikke tænke mig det.

> Jeg syntes nok det er lidt voldsomt at udtale sig på alle andres
> vegne - men du har måske spurgt dem personligt?

Tjaeh, da du jo er så god til at vide hvordan andre vil snakke til dig på,
så kan du vel selv tænke lidt over den..

> Du er et udemærket eksempel hvad jeg mener er galt på usenet.

Netop, folk som dig, der tuder løs om om dårlig service, men drejer tråden
over i hvor dumme folk er, og hvor latterligt usenet er. Skrid da for
fanden, hvis du ikke kan klare det, hvor svært kan det være?

> Jeg tør
> vædde på at du aldrig ville tale sådan til andre, hvis du sad overfor
> dem.

Jeg tør vædde på, at du ikke ville tude så meget i virkligheden, for så
ville du bruge en del klude at tørre øjnene med.

> Hvorfor tror du så det er ok at gøre det på usenet?

Hvad laver du her? Få en snak med din sagsbehandler, om dine personlige
problemer med andres måde at snakke til dig på, for _du_ har et stort
problem.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060313144146@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : N/A

Dato : 13-03-06 23:27

Fra : N/A

Dato : 13-03-06 23:27

Fra : Jens

Dato : 13-03-06 23:27

Hauge wrote:

> Tjaeh, at du skal blære dig med at du kan finde ud af at plonke,
> siger jo bare at du ikke er andet end en 15årig snothvalp.
>
> /Hauge

Det passer jo også meget godt med at han er begyndt at få "kløe i fingrene"
mon ikke malkoen kan hjælpe ham med hans kløe ???

Fra : Jens

Dato : 13-03-06 23:24

TBJ wrote:
> Bare glem det, du er et håbløst tilfælde. En hurtig søgning viser at
> du før har givet folk kløe i fingrene:

Hvad fanden dit svin, sidder du og spiller den af til dine forestillinger om
Hauge.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-06 16:04

Hej TBJ, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men ok, at være si tand til at maile, er måske ikke blandt dine
> behov...

Har du prøvet Niels' tip om at skifte til asmtp
(<news:Xns97837A762C7A2k5j6h4jk3@62.243.74.163>)?

Da jeg skiftede til TDC 16. januar i år, smed jeg den ind i stedet for
(når man nu skal til at ændre på samtlige mailkonti's smtp-del og det
formentlig bliver obligatorisk med asmtp alligevel).

Borset fra det er lidt træls med ventetiden (måske 1-2 sekunder, men
det føles som minutter), når man poster, fungerer det fint.

Jeg håber blot, at TDC inden alt for længe får et lidt fiksere setup,
så godkendelsestiden ikke mærkes.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 18:15

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet Niels' tip om at skifte til asmtp
> (<news:Xns97837A762C7A2k5j6h4jk3@62.243.74.163>)?

Ja, det kører lidt langsomt?

> [...]
> det føles som minutter), når man poster, fungerer det fint.
>
> Jeg håber blot, at TDC inden alt for længe får et lidt fiksere setup,

Ja, det ville være dejligt

Mvh Tommy

Fra : Thomas H.

Dato : 11-03-06 18:49

> [...]
> Og hvorfor er det at TDC kan levere langt højere hastigheder til _lavere_
> pris på den anden side af sundet? Det er trods alt samme selskab!

Mercedes kan også levere billigere biler i tyskland end i danmark.. Det er
trods alt også samme selvskab. Der er nogle ting der spiller ind, så der er
en prisforskel. Det sammen gør sig gældende på teleområdet.

MVH
Thomas H.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 23:03

> Endnu engang går du efter manden og ikke efter bolden. Jeg begynder og
> forstå hvorfor TDC supporten ikke gad give dig en bedre behandling end du
> påstår.

Går jeg efter manden? Jeg syntes hans holdninger lader skinne igennem at han
måske har en tilknytning til TDC og hvis det er tilfældet, syntes jeg det er
under al kritik at han ikke oplyser det. Omvendt kan jeg tage fejl - og
derfor spørger jeg - pænt og ordentligt.
Du har din mening og det har du naturligvis ret til. Men tror du ikke vi
skal stoppe her - du slutter dine egne (forhastede) konklusioner og jeg
syntes nok ikke rigtig du er værd at bruge tid på.
Tommy

Fra : Lars Jensen

Dato : 11-03-06 19:17

TBJ wrote:
> "Christian" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg lod mig rive lidt med. Jeg syntes det er dårlig service. Især at hun
> bare stiller mig videre til en kollega, når jeg udtrykkeligt bad om en chef.

Hvis hun, eller en anden konsulent, skulle stille over til chefen, hver
gang en kunde føler sig forurettet, så fik den chef aldrig passet sit
reelle arbejde....

Ja - konsulenten har garanteret ingen mulighed for at pille din IP
adresse ud fra scopet, men skulle så have fat i deres backoffice (eller
hvad de nu hedder hos TDC), som så skal lave et lille trick - bare for
at du fra din private forbindelse kan komme til at sende mail.

> [...]
> Og det er vist ikke så svært at hive et ip ud af tildelingen, sålænge det er

Ved du hvad du taler om - eller tror du bare? Og tror du "kosten" selv
lige kunne gøre det fra sin stol?

> Næh, det gør jeg heller ikke. Vil du forresten fortælle hvad din tilknytning
> til TDC er?

Jeg er end ikke kunde hos dem....

Lars B

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-03-06 13:42

On Fri, 10 Mar 2006 12:13:08 +0100, Christian <christian@fabel.dk>
wrote:

> Fast IP er et helt andet produkt. Det kan du naturligvis ikke få uden
>beregning.

Det er så kun hos monopol tdc.

Hos ComX, hvor jeg har en 6/6Mbit linie til 189 om måneden, får jeg 3
faste IP numre uden merberegning.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-03-06 17:04

Tveskaeg skriblede:

> Det er så kun hos monopol tdc.
>
> Hos ComX, hvor jeg har en 6/6Mbit linie til 189 om måneden, får jeg 3
> faste IP numre uden merberegning.

Modsiger du ikke dig selv, eller kan du ikke
se komikken i dit svar :(

--
Lars Fragstrup

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 20:02

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Hos ComX, hvor jeg har en 6/6Mbit linie til 189 om måneden, får jeg 3
> faste IP numre uden merberegning.

Du er nok lidt af en helt, lad os hylde dig i al evighed..

MVH
Thomas H.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 12-03-06 09:31

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev:

> TDC er dog bedre til at dække befolkningen end de svenske
> tilbud.

Det er så også en hel del nemmere og billigere at dække en større del
af befolkningen i DK end i Sverige pga. den langt højere
befolkningstæthed i DK i forhold til Sverige.
125/km^2 i DK, 20/km^2 i S. Derudover er der de rent geografiske
elementer i form af afstanden. Sverige er det 4. største land i Europa
mens DK hører til blandt de mindste.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 10-03-06 12:54

> [...]
> (IP)
> så blokeret fordi en eller anden har brugt den tidligere til nogen spam

Kan du ikke bare sende via TDC's mailserver istedet for at sende direkte ?

Niels Dybdahl

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-03-06 14:00

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev:

> Kan du ikke bare sende via TDC's mailserver istedet for at sende
> direkte ?

Du kan ikke sende mails med TDCs smtp-server hvis IPen er blacklistet.
Medmindre TDC har ændret deres fejlkonfigurering siden sidst, men det
har de jo nok ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens G

Dato : 10-03-06 20:28

On Fri, 10 Mar 2006 12:04:24 +0100, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

>jeg må pænt vente "flee dage",
>indtil DSBL har frigivet IP adressen igen.

Jeg anede ikke at TDC stadig benytter det håbløse system til dynamiske
IP adresser.
Den hurtige løsning er at du ændrer din MAC adresse,- f.eks. til dit
12 cifrede TDC kundenummer. Så får du en ny IP adresse.

I en engelsk win XP gøres det ved:
Local Area Connection Properties - General./ Configure / Advanced /
Network Address - hvor man skriver en Value ind.

Efter nogle dage kan man skifte tilbage til netkortets egen MAC ved at
klikke på Not Present.

Jeg har ikke en dansk winXP lige ved hånden så jeg kan se hvad det
hedder i den, men det er forhåbentlig til at finde ud af.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Martin Arendten

Dato : 10-03-06 21:49

On 2006-03-10, TBJ <> wrote:

---klip---
En stor smøre
---klip---

Hvis du nu har XP kan du evt. gøre følgende.

Start -> kør -> ipconfig /release
vente en 65 minutter og så ellers
Start -> kør -> ipconfig /renew

Så er der chance for at du får en ny ip.
Men der er stadigvæk risiko for at den også står i RBL listen.

/Martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : Jens G

Dato : 11-03-06 08:23

On 10 Mar 2006 20:49:07 GMT, Martin Arendten
<arendtsen@tux.nerdheaven.dk> wrote:

>Hvis du nu har XP kan du evt. gøre følgende.
>
>Start -> kør -> ipconfig /release
>vente en 65 minutter og så ellers
>Start -> kør -> ipconfig /renew
>
>Så er der chance for at du får en ny ip.

Ja,- men kun hvis den gamle i mellemtiden er blevet taget af en anden.
Og det er der ikke stor sansynlighed for efter så kort tid.
Skift af MAC adressen vil altid give en ny IP.

>Men der er stadigvæk risiko for at den også står i RBL listen.

I det hele taget underligt at bruge den liste til dynamiske IP
adresser. Det vil sjældent være den virkelige synder der bliver
blokeret for.

Fra : Hans

Dato : 11-03-06 09:41

Jens G wrote:

> I det hele taget underligt at bruge den liste til dynamiske IP
> adresser. Det vil sjældent være den virkelige synder der bliver
> blokeret for.

Enig - Det giver da helt klart mere mening på faste IP, da det på dynamiske
mere minder om et lotteri, hvem der nu ryger i filteret i dag.

Hans

Fra : Niels Callesøe

Dato : 11-03-06 12:02

TBJ wrote in <news:44115d5b$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Jeg har en 2mbit bredbåndslinie (privat) fra TDC. Lige nu er mine
> mails (IP) så blokeret fordi en eller anden har brugt den
> tidligere til nogen spam eller noget.

Du kan evt. overveje ASMTP:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71195

--