Andet multimedie
bentjuul 3670
misfortolkning af farve print
Fra : Henrik

Dato : 10-03-06 02:16

Hej i gruppen.

Dette er godt nok et meget printer relateret emne , men
prøver dog aligevæld med gruppen her , da det i lige så høj
grad også forbeholder sig grafik.

Jeg har for nylig købt mig en printer.
Canon pixma ip 5200.

Har så bemærket at den ikke er speciel vild med at printe
lilla , men tolker farven til det blå i stedet for !!
Kan jeg nu være sikker på det er printeren der driller ?
Benytter Photoshop , og via det har jeg printet en motorcykel
i 1600 X 1200 pixels , hvor farven på tanken & div. er lilla
i en lidt mørk tone.
Via mit print er resultat blåt , & da også baggrunden visse
steder er tilføjet noget lilla her & der , går det jo op i en
højere enhed !
Er det en driver "justering" der skal til , eller Photoshop
der skal justeres i et sted !

Man forventer jo at billeder på papiret er identisk
med det man ser på skærmen & den er nu justeret fint nok ind.

Henrik.......

Fra : emj

Dato : 10-03-06 22:10

Henrik skrev:

>Man forventer jo at billeder på papiret er identisk
>med det man ser på skærmen & den er nu justeret fint nok ind.

Det er forventningerne, der er problemet.
Hvilen profil bruger du?

Hilsen emj
Hilsen emj