Størrere tastatur
Fra : Kyllerylle

Dato : 10-03-06 00:09

Hej

Har en nevø der er lidt motorisk hæmmet, og kan derfor ikke flytte fingrene
så hurtigt.
Så var det jeg tænkte at det burde vel være muligt at lave et tastaur med
størrere taster på ?
Er der nogen der har en go ide til hvordan det ku laves, eller kender et
sted hvor man kunne købe et sådant?

mvh.
/Peter

Fra : Tl

Dato : 10-03-06 06:26

I dit tilfælde ville jeg prøve at kontakte nevøens kommunes
hjælpemiddelcentral.
De har måske et i kan låne, ellers ved de måske hvor man kan købe et sådant
tastatur.
Har selv været i aktivering på et lager for hjælpemidler, og det er utroligt
hvad der findes af smarte dimser til at gøre hverdagen lettere for
handicappede.
Dog ka' jeg ikke huske at have set et stort tastatur.

mvh

/Torben

Fra : Max

Dato : 10-03-06 08:06

Het Peter

> Så var det jeg tænkte at det burde vel være muligt at lave et tastaur
> med størrere taster på ?

Der findes nok noget i stik med dette
http://www.helpisathand.gov.uk/resources/teaching-learning/groups/disabilities/large-keyboard.jpg,html

Men som Torben siger, kontakt hjælpemiddelcentralen.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 10-03-06 08:55

Kyllerylle wrote:

> [...]
> størrere taster på ?
> Er der nogen der har en go ide til hvordan det ku laves, eller kender et

Jeg kunne anbefale, at du taler med deres sagsbehandler hos kommunen.

For eksempel burde det kunne lade sig gøre at anskaffe følgende:

<http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=15559&include=00000>

Se også følgende oversigt, som jeg ikke har kigget længere end
ovenstående tastatur:

<http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?linktype=iso&include=00000&linkinfo=241003>

Vil kommunen ikke bevilge et sådant hjælpemiddel, vil man naturligvis
også kunne købe det selv, men sådanne ting er ofte meget dyre, fordi de
produceres i meget små oplag.

Fra : Ricko.

Dato : 10-03-06 16:03

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vil kommunen ikke bevilge et sådant hjælpemiddel, vil man naturligvis også
> kunne købe det selv, men sådanne ting er ofte meget dyre, fordi de

Køb aldrig sådan noget i Dk.
http://www.fentek-ind.com/bigkey.htm
Køb det i udlandet

Fra : Max

Dato : 10-03-06 18:51

Hej Ricko

> http://www.fentek-ind.com/bigkey.htm
> Køb det i udlandet

De aner nok ikke hvad du snakker om hvis du spørger
efter Ø Æ og Å.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 10-03-06 23:29

Ricko. wrote:

> Køb aldrig sådan noget i Dk.
> http://www.fentek-ind.com/bigkey.htm
> Køb det i udlandet

Har de det med dansk bogstaver?

Men generelt har du jo ret. Men jeg mener faktisk også, at det burde
kunne bevilges af kommunen, så det er efter min mening helt klart den
vej, de i første omgang bør gå. Tal med sagsbehandler og ergoterapeut.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-03-06 18:15

On Fri, 10 Mar 2006 00:09:23 +0100, "Kyllerylle"
<kyllerylle@FJERNtele2adsl.dk> wrote:

Prøv at kigge på www.marsoft.dk eller

kontakt dit amts center for teknologiske hjælpemidler.

Fra : Eivind

Dato : 11-03-06 00:52

> [...]
>størrere taster på ?
>Er der nogen der har en go ide til hvordan det ku laves, eller kender et

Dette keyboard har en smule større taster, men det er ikke vildt meget
der er tale om.