GET i php
Fra : [92xx] Maciek

Dato : 09-03-06 23:57

Nu er jeg så kommet et stykke videre med hjemmesiden, hvor jeg har lavet
en lille opskriftsamling, som jeg godt vil kunne lave udtræk ud af, så
jeg har lavet følgende link til hver opskrift.. ID skifter alt afhængig
af hvilken opskrift det er (selvfølgelig)

og i visopskrift.php har jeg skrevet følgende sætning, som burde tage
ID, og hente resten af rækken i databasen ind som et array, så jeg kan
vise det på siden, men problemet er at php parser brokker sig over
tuborg klammen i where sætningen, så det kan være at der er noget galt
med syntaksen, men jeg kan ikke finde det, og nu har jeg stirret mig
blind på det..

$ID=$_GET['ID'];

$sql="select * from opskrifter where ID = $ID";
$result = mysql_query($sql);
where ($opskrift = mysql_fetch_array($result)) {

echo $opskrift['Ingredienser'];
}

Vil være glad hvis nogen kunne hjælpe i denne sammenhæng

--
Jeg har talt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-06 00:26

[92xx] Maciek skrev:

> $sql="select * from opskrifter where ID = $ID";

Prøv:

$sql="select * from opskrifter where ID = '$ID'";
(enkelte anførselstegn om $ID)

--
Bertel
Skrivebord sælges. Se http://lundhansen.dk/temp/skrivebord.htm

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 10-03-06 03:26

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> Prøv:
>
> $sql="select * from opskrifter where ID = '$ID'";
> (enkelte anførselstegn om $ID)

Desværre..
Parse error: parse error, unexpected '{' in
/home/www/web135/html/opskrifter/visopskrift.php on line 35

... og i linie 35 står der:

where ($opskrift = mysql_fetch_array($result)) {
echo $opskrift['Ingredienser'];
}

hvorfor den ikke bryder sig om tuborg parentesen, ved jeg ikke..
--
Jeg har talt

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-03-06 06:50

On Fri, 10 Mar 2006 03:25:58 +0100, macfreak@tiscali.dk ([92xx]
Maciek) wrote:

>where ($opskrift = mysql_fetch_array($result)) {

where?

Jeg tror, du skal skrive while i stedet for.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Dan Storm

Dato : 10-03-06 16:10

[92xx] Maciek skrev:
> [...]
>
> echo $opskrift['Ingredienser'];
> }
>
> Vil være glad hvis nogen kunne hjælpe i denne sammenhæng

$query = mysql_query("SELECT * FROM opskrifter WHERE
ID='".mysql_real_escape_string($_GET['ID'])."'");

if(mysql_num_rows(query) < 1)
{
   echo 'Ikke gyldigt ID';
   exit;
}

echo mysql_result($query, 0, "Ingredienser");

- Så vigtig er du heller ikke!