Andet multimedie
bentjuul 3670
Håndtering af fonte
Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 09-03-06 20:59

Er der nogen som har gode forslag eller smarte løsninger på hvordan man
håndterer et stort antal fonte.
Til gennemsyn af fonte bruger jeg programmet Stone'sFontViewer, men det
kræver mig bekendt at alle fonte ligger i windows-fontmappen, hvilket så
bevirker at programmer er langsomme at starte op, idet f.eks. Illustrator
først skal indlæse alle fonte.
Venlig hilsen
Viggo Pedersen

Fra : ha

Dato : 09-03-06 21:03

Viggo K. Pedersen wrote:
> Er der nogen som har gode forslag eller smarte løsninger på hvordan
> man håndterer et stort antal fonte.

http://www.ampsoft.net/utilities/FontViewer.php

Jeg har hovedparten af mine fonts i en særlig mappe, hvorfra jeg
installerer dem når de skal bruges.

/ha

Fra : Malene Hald

Dato : 12-04-06 17:42

Jeg bruger Printer's Apprintice. Der kan man oprette alle de mapper man har
lyst til i programmets grundmappe, og så bruger programmet til at
installere/afinstallere fonte.

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-04-06 09:51

On Thu, 9 Mar 2006 20:58:39 +0100, "Viggo K. Pedersen"
<viggo@privat.tele.dk> wrote:

>Er der nogen som har gode forslag eller smarte løsninger på hvordan man
>håndterer et stort antal fonte.

Adobe bruger programmet "Adobe Type Manager" - men personligt synes
jeg bedre om Corels "Bitstream Font Navigator" som hører med i Corel
WordPerfect-pakkerne (de tidligere udgaver i hvertfald). Måske kan du
være heldig at købe en gammel WP-suite. Jeg fik version 2000 smidt i
nakken på et tidspunkt da jeg købte et keyboard. Ja, det var dengang
WP (i dansk version) stadig kunne betragtes som en konkurrent til MS
Office.