Tiscali (okay, Tele2) mail
Fra : Claus Olesen

Dato : 09-03-06 18:42

Nogen der har held med at få kontakt til deres Image/Worldonline/Tiscali
mail?

Driftstatus.tele2.dk nævner ikke noget om at der skulle være problemer
med serverne.
Jo, de er tilsyneladende ved at migrere post og hvis det skulle give
problemer (har ikke kunnet komme i kontakt med serverne siden i morges),
så ville det da være rart at de skrev det.

Især når man sidder og venter på halvvigtige mails.

Nå, det er nok tålmodighed man skal væbne sig med igen...

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-03-06 19:41

Hej Claus Olesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Nogen der har held med at få kontakt til deres
> Image/Worldonline/Tiscali mail?

Kontakt er der såmænd godt nok. Men nu ved jeg ikke, om det er kontakt,
du mener med kontakt?

> Driftstatus.tele2.dk nævner ikke noget om at der skulle være
> problemer med serverne.

Men dét er der!

Der har været større eller mindre problemer gennem den sidste uges tid.
I søndags troede jeg, det var gået væk, men de returnerede mandag,
hvorfor det formentlig har været den mindre belastning i weekenden, der
var skyld i den glade søndag.

Mandag og tirsdag var webserverne også ramt af bølgende stabilitet og
ikke "kun" postkasserne.

I går (onsdag) og i dag er de tilsyneladende o.k., ligesom postkasserne
har færre problemer. Men det er bestemt ikke de mest rappe, ej heller
konsekvent problemfrie.

Ved 16-tiden i dag smed jeg 3 testmails afsted til mig selv (3
forskellige POP3-adresser). De 2 af dem var parate til afhentning efter
en 3-5 minutter.

Ved 19-tiden smed jeg 2 testmails afsted til 2 forskellige POP3-
adresser. De kunne hentes 3-4 minutter senere.

Der sidder altså 1 ud af 5 fast et eller andet sted og har gjort i nu
en tre timer eller så. Den pågældende adresse er den, jeg her anvender.
Den var også den ene af de 2, jeg testede ved 19-tiden, og 19-mailen
til den kom igennem. Altså er det ikke adressen som sådan, der synes
specielt ramt.

(stegen.dk blev oprettet som Webhotel 2 hos World Online og har ligget
der siden, dvs. for et års tid siden automagisk flyttet til UNI2).

> Jo, de er tilsyneladende ved at migrere post og hvis det skulle
> give problemer (har ikke kunnet komme i kontakt med serverne siden
> i morges)

Så galt er det dog ikke her. (O.k., man kan fint komme ud for, at login
e.l. fejler og skal prøve igen. Efter nogle gange har jeg selv på de
værste tider fået fat i alle, sådan på skift).

Kan du heller ikke via webmail (<http://www.tiscali.dk/webmail/>)?

> så ville det da være rart at de skrev det.

Yeps!

Jeg troede ellers, at hele molevitten omsider var kommet til at køre
fornemt, efter de i første ombæring flyttede det til UNI2's servere,
jf. <http://driftstatus.uni2.dk/msg_1139311067.html>

Det kørte så fint gennem nogle uger, hvorefter det gik galt igen -
inkl. en implicit oplysning om at det faktisk endnu ikke var blevet
flyttet til UNI2's servere (jf. den aktuelle driftmeddelelse,
<http://driftstatus.tele2.dk/msg_1141819022.html>).

Jeg skal snart til at tage mig sammen til at tage den beslutning om at
komme helt væk fra dem. Kun webhotellet mangler.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Olesen

Dato : 10-03-06 00:04

Rudi Stegen wrote:

> Kontakt er der såmænd godt nok. Men nu ved jeg ikke, om det er kontakt,
> du mener med kontakt?

Jo jo, "kontakten" er der, men jeg kan bare ikke logge ind.

> Men dét er der!

<snip>

Det var faktisk først i dag jeg oplevede problemer.

> Så galt er det dog ikke her. (O.k., man kan fint komme ud for, at login
> e.l. fejler og skal prøve igen. Efter nogle gange har jeg selv på de
> værste tider fået fat i alle, sådan på skift).

Jeg prøvede Hennings forslag (fra kl. 22) med at skrive hele mail
adressen som logon og det ser ud til at virke bedre... ja, jeg vil
næsten sige upåklageligt... næsten!

> Kan du heller ikke via webmail (<http://www.tiscali.dk/webmail/>)?

Egentlig ville jeg sige nej, men så havde jeg en ven på besøg her til
aften og han sagde at han godt kunne logge ind via webmail.
Jeg har hele tiden logget på webmail gennem adressen
http://webmail.tiscali.dk - hvor jeg så nu kommer ind på tele2s webmail...
Min ven fortalte så at han var gået ind gennem "omvejen", altså ind på
tiscali.dk og så trykke på webmail.
Det sjove er så, at når man gør det ender man på denne adresse:
http://oldwebmail.tiscali.dk/mail/main
Så tror da pokker at jeg pludselig ikke kan bruge
http://webmail.tiscali.dk mere!

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-03-06 00:17

> [...]
> til aften og han sagde at han godt kunne logge ind via webmail.
> Jeg har hele tiden logget på webmail gennem adressen

Ja, jeg lagde mærke til den i går. Den er frygtelig grim, og
tilsyneladende har den ikke de brugerstyrede filtre, som man har til
rådighed på <http://www.tiscali.dk/webmail/>

Jeg har lige prøvet nu

Men <http://oldwebmail.tiscali.dk/> smider dig bare videre til
<http://www.tiscali.dk/webmail/>.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/wol.htm

Fra : Claus Olesen

Dato : 10-03-06 00:26

Rudi Stegen wrote:

> Jeg har lige prøvet nu
>
> Men <http://oldwebmail.tiscali.dk/> smider dig bare videre til
> <http://www.tiscali.dk/webmail/>.

Som så smider dig videre til http://oldwebmail.tiscali.dk/mail/main igen
når du logger ind.

Og! Logger du ud igen og trykker på LOGIN linket midt på siden kommer du
til http://webmail.tiscali.dk/!!! Det er jo til at blive sindsyg og
rundtosset af!

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-03-06 00:35

> Som så smider dig videre til
> http://oldwebmail.tiscali.dk/mail/main igen når du logger ind.
>
> Og! Logger du ud igen og trykker på LOGIN linket midt på siden
> kommer du til http://webmail.tiscali.dk/!!!

Du har dæleme ret! Dén mellemstation
(<http://oldwebmail.tiscali.dk/mail/main>) havde jeg ikke bemærket.

(Man klippeklistre jo mailadressen ind, taster TAB, taster adgangskoden
og så Enter - uden at se nøjere på skærmen, og slet ikke på URL-linjen
øverst).

> Det er jo til at blive sindsyg og rundtosset af!

Der er ikke noget at sige til, de har haft - og har - lidt ged i det
her på det sidste

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-03-06 17:16

Hej

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> [...]

>øverst).

>Der er ikke noget at sige til, de har haft - og har - lidt ged i det

Hm, gad vide hvor man finder forward af mail (videresend) i det nye
system ? - Jeg har nogle gamle xxxx@image.dk adresser som jeg
igennem snart mange år har fået videresendt gennem det 'gamle' system,
til en 'opsamlingsadresse' - Men så vidt jeg kan se så er der ingen
mulighed for at etablere en fwd. i det nye system, og dermed er det,
ihvertfald for mig, ubrugeligt ! - Nogen der har fundet en løsning på
det problem ?

Og så ser det iøvrigt ud til at der intet kommer frem, hverken til det
gamle system, eller til det nye, har sendt adskillige testmail i dagens
løb, men ikke eet eneste er dukket op :(

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-06 01:03

Hej Ole Rasmussen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hm, gad vide hvor man finder forward af mail (videresend) i det
> nye system ?

Jeg tjekkede, da jeg læste dig. Efter et lille kvarters vandren omkring
i den håbløse "webmail" er jeg dig svar skyldig. Jeg kan heller ikke
finde noget, der ligner.

Det er godt nok første gang, jeg har set noget postkasser, hvor man
(tilsyneladende da) ikke kan viderestille...

Iøvrigt tror jeg, at de er ved at nedlægge den oprindelge
(<http://www.tiscali.dk/webmail/>). Når man vil logge ud, kommer der
sære pop op-fejlmeddelelser (se ses kun hvis man slår pop op-vinduer
til... *suk*)

> Og så ser det iøvrigt ud til at der intet kommer frem, hverken til
> det gamle system, eller til det nye, har sendt adskillige testmail
> i dagens løb, men ikke eet eneste er dukket op :(

Jeg har kun sendt tre i dag. De kom godt nok frem, hvorfor jeg ikke har
testet mere.

Men den ene af de fem fra i går er stadig ikke arriveret. Ej heller
nogen Maildæmon e.l. som respons. (Og adsenderadressen har intet med
UNI2/Tele2 at gøre, så det er ikke derfor, der ikke er kommet nogen
dæmon).

Den blev sendt som en ud af tre torsdag eftermiddag. (De to kom fint
nok frem. Om aftenen prøvede jeg lige to mere, den ene. den til "ramte"
postkasse, og de kom også fint igennem).

Jeg anklager dem ikke for noget, og den kommer måske... engang. Men
sært er det.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-03-06 16:47

Hej Rudi

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

Klip:
>Jeg tjekkede, da jeg læste dig. Efter et lille kvarters vandren omkring
>i den håbløse "webmail" er jeg dig svar skyldig. Jeg kan heller ikke
>finde noget, der ligner.
Klip:

Næh ,desværre, syntes det er lidt mere end mystisk. - Jeg har skrevet
til deres support og spurgt, så må vi se om, og hvornår, der evt. kommer
et svar...

Og hvis ikke må man vel bare konstatere at det så er slut med den sag. -
Omvendt ser det jo ud til at de roder med sagen, en del af tekster er
f.eks. stadig på engelsk, så måske man kan håbe.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-03-06 01:12

Hej Ole Rasmussen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Næh ,desværre, syntes det er lidt mere end mystisk.

Lad os sige - jeg har mødt mange forskellige "webmails" (dvs. faktisk
ikke webmails, men det kalder man jo typisk brugerens interface til
postkasserne på mailserverne), og de er meget forskellige, bl.a. mht.
features og antallet af sådanne.

Men jeg har (hidtil) aldrig set en uden man kunne viderestille ens
post. Det kan simpelthen ikke passe, at det ikke er en midlertidig
fejl/mangel på den nye "webmail".

Hint: Jeg tror, at det var 6000 webhoteller, de har overtaget fra World
Online/Tiscali. (UNI2 skriver tallet et sted under pressemeddelelser).

Webhotelkunderne bruger samme "webmail". (Mit er stadig ikke flyttet -
men bliver det under alle omstændigheder i nær fremtid - hvorfor jeg
ved det).

Mon 10% af disse kunder mon bliver, hvis en så essentiel feature
forsvinder?

Selv planlæggerne må vel på en eller anden måde vide, at dette er
tilfældet, og at den pt. mangler på den nye interface.

> Jeg har skrevet til deres support og spurgt, så må vi se om, og
> hvornår, der evt. kommer et svar...

Poster du noget om det (fx her i tråden), hvis du ved et mirakel skulle
få et svar?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Olesen

Dato : 13-03-06 14:18

Rudi Stegen wrote:

> [...]
>
> Men jeg har (hidtil) aldrig set en uden man kunne viderestille ens
> post. Det kan simpelthen ikke passe, at det ikke er en midlertidig

Hvad der måske er endnu mere skræmmende er, at der findes mange gratis
(og/eller billige) "webmail" interfaces (hvis man kan bruge den
betegnelse) som fungerer ganske glimrende (også sikkerhedsmæssigt), som
man kunne have benyttet sig af indtil man selv fik udviklet sin egen
interface.
Jeg er sikker på, at kunderne klart ville have foretrukket det. Ja, for
den sags skyld
Nu var det første gang jeg stødte på tele2s webmail i forbindelse med
denne tråd (ja, inden jeg selv startede den), så jeg ved ikke om det er
den webmail/interface de har kørt med altid.

Nå, nu er http://www.tiscali.dk/webmail/ tilsyneladende ved at blive
faset ud...
Der står i hvert fald følgende på siden:
*************
-VIGTIGT- Denne Webmail kan ikke benyttes til at sende post fra. Den kan
kun benyttes til at hente sine adressebøger fra før den lukkes helt.

Benyt venligst den nye: http://webmail.tiscali.dk
*************

Klikker man så på dét link (webmail.tiscali.dk) går den bl.a. over en
side der hedder http://webmailtisctest.uni2.net hvilket jeg ikke føler
mig helt glad ved... :-\
Og så skal man selvfølgelig bruge hele ens adresse for at logge ind,
ikke kun "fornavnet"

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-03-06 17:37

Hej Claus Olesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Nå, nu er http://www.tiscali.dk/webmail/ tilsyneladende ved at
> blive faset ud...
> Der står i hvert fald følgende på siden:

Ja, jeg bemærkede det også lidt tidligere i dag.

> [...]
> *************
>
> Klikker man så på dét link (webmail.tiscali.dk) går den bl.a. over

Det er mere end normal ubetrykkende i almindelighed og den endnu
manglende viderestilling forfærdelig irriterende i særdeleshed.

Som Michael (Kjærsgård) nævner, lyder det dog som et midlertidigt
problem. Om det så skulle komme på plads, når systemmigreringen er
overstået, må man da håbe.

"Systemmigreringen forventes færdig d. 22/03-06" - jf.
<http://driftstatus.uni2.dk/msg_1142074248.html>

Det er så UNI2's største forhåbninger. Deres forhåbninger er som
bekendt blevet gjort til skamme før.

> Og så skal man selvfølgelig bruge hele ens adresse for at logge
> ind, ikke kun "fornavnet"

Lige netop det ene punkt har jeg dog fuld forståelse for, at de ikke
kan gøre meget anderledes.

Da selskaberne var adskilt, var det jo nemt nok at lave noget program,
der sagde: "Hvis der ikke optræder noget @ og domæneefternavn, er
tiscali.dk underforstået." Og tiscali.dk, image.dk og worldonline.dk
var aliaser.

Men hvad skal man lade være underforstået, når Tele2's
defaultefternavne også er indblandet. I praksis kunne de ikke engang
gøre det fornuftigt inden, da der var/er flere defaultefternavne (altså
defaultdomæner). Udover deres tele2.dk (hvis det er det, deres
defaultdomæne hedder for brugernes postkasser) er der jo også
get2net.dk (og evt. andre?).

Og til syvende og sidst tænker UNI2 nok også i web-/mailhotelbaner, da
det egentlig var - og i stor udstrækning er - det, de havde med at
gøre.

Men fortsætter de meget længere med deres aktuelle stunts, og hvad vi
har set de senere måneder af loginhængeri og guderne må vide hvad
eller, er det vel et spørgsmål om relativ kort tid, før de ikke behøver
at tænke så voldsomt på hosting.

Jeg er næppe den eneste, der har besluttet at droppe dem. Og man må
formode, at antallet stiger med problemernes varighed.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-03-06 14:24

http://driftstatus.tele2.dk/msg_1142245298.html

--
Michael

Fra : Claus Olesen

Dato : 13-03-06 17:22

Nå, så fik de også en nyhed op om at man skal bruge hele sin adresse
(mon ikke de sidder og kigger med her i gruppen? ).

http://driftstatus.tele2.dk/msg_1141980280.html

"Grundet flytning af Postsystem som servicerer tidl. Tiscali kunder,
skal kunder der benytter denne service, foretage en ændring af måden
hvorpå man logger på for at hente post.

Fremover skal man benytte sin fulde e-mail adresse som brugernavn på
både webmail og ved check via POP3 (Outlook Express m.m)

Tele2 beklager denne ændring - men den har været krævet for at få
stabiliseret postsystemet. "

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : ST

Dato : 12-03-06 22:34

On Fri, 10 Mar 2006 17:15:44 +0100, Ole Rasmussen wrote:

> [...]
> gamle system, eller til det nye, har sendt adskillige testmail i dagens
> løb, men ikke eet eneste er dukket op :(

Ja, jeg opdagede lige at jeg havde et email problem.
Alt email til mine 2 tiscali.dk email adresser er endt i sort hul de
sidste 2 dage.
Årsag er åbentbart at de begge forwardes til email adresse på mit
domain, og forward fungerer åbentbart ikke mere efter Tele2 har lavet et
eller andet fredag.

Det lykkedes mig dog at komme ind på begge accounts på
http://oldwebmail.tiscali.dk/mail/main og deaktivere forward.

Nu tømmer jeg så email via fetchmail over på mit domain uden problemer.

Mvh
Torben
swampthing.dk

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 09-03-06 20:35

On Thu, 09 Mar 2006 18:42:17 +0100, Claus Olesen
<goateeNADA@worldonline.dk> wrote:

>Nogen der har held med at få kontakt til deres Image/Worldonline/Tiscali
>mail?
>
>Driftstatus.tele2.dk nævner ikke noget om at der skulle være problemer
>med serverne.
Alternativt kan du jo få en webhotel konto med eget domæne, så havner
du ikke i den situation.
Mogens Jørgensen - Webhotel : 0 kroner i oprettelse. 12,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-03-06 21:39

Hej Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere:

> Alternativt kan du jo få en webhotel konto med eget domæne, så havner
> du ikke i den situation.

Det kan man nu nemt gøre, fx hvis man i den aktuelle situation har det
hos UNI2.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-03-06 21:40

> Alternativt kan du jo få en webhotel konto med eget domæne, så havner
> du ikke i den situation.

Det kunne han da nemt risikere hvis han købte hos dig, var det 1 eller
1½ døgn din server var nede, bare i sidste uge?

--
Michael

Fra : Brian Mortensen

Dato : 09-03-06 21:49

Thu, 09 Mar 2006 21:40:18 +0100 kunne Michael Kjærsgård ikke længere dy
sig:

> var det 1 eller 1½ døgn din server var nede, bare i sidste uge?

MJ har fået den geniale idé, synes han selv, at tilbyde
'deltids-hosting' som den eneste på markedet. Helt sikkert et koncept han
får helt for sig selv..

--
/Brian

Fra : Anders

Dato : 09-03-06 22:32

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org wrote:

> Alternativt kan du jo få en webhotel konto med eget domæne, så havner
> du ikke i den situation.

Eller hvis man anvender easywebhost.org se
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/browse_thread/thread/63c9a870ae8908eb/9ab1d864ac3f33f2?lnk=st&q=easywebhost.org&rnum=1#9ab1d864ac3f33f2

easywebhost.org opfordre én til at man skal bruge ens internetudbyders
mail-server som backup mx selvom ens internetudbyder ikke nødvendigvis
har noget med ens domæne at gøre.

Citat fra http://easywebhost.org/index.php?name=FAQ&id_cat=2:
"Hvad bruger jeg en MX-Backup server til ?
Dette er din internetudbyders mail-server, som beholder en kopi af din
post i op til 5 dage afhængig af udbyder. Denne bruges hvis dit
webhotels udbyders postserver skulle være ude af drift i en periode."

Hvis ens domæne fx er hosted hos easywebhost.org er web-serverne og
mail-serveren lokaliseret i US. Hvordan skal man så kunne bruge ens
internetudbyder (som IKKE har noget med ens domæne og/eller hostingen af
dette at gøre) som backup mx? Serveren er jo IKKE lokaliseret på
udbyderens net.

Fra : Claus Olesen

Dato : 09-03-06 23:53

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org wrote:

> Alternativt kan du jo få en webhotel konto med eget domæne, så havner
> du ikke i den situation.

Nu har jeg også en gmail konto der fungerer upåklageligt. Problemet er
bare alle de steder jeg endnu ikke har fået ændret min mail adresse til
netop min gmail adresse.
Har desuden et webhotel (altså min egen hjemmeside med eget domæne), men
har bare valgt ikke at bruge den (da det ikke er alle jeg skriver med
jeg gider have ind og kigge på min hjemmeside).

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-03-06 23:57

> [...]

> domæne), men har bare valgt ikke at bruge den (da det ikke er alle
> jeg skriver med jeg gider have ind og kigge på min hjemmeside).

Hvis den er ligesom din defaulthjemmeside, er det vel også de færreste,
der har behov for det, <http://home.tiscali.dk/goatee/>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/imagedefault.html

Fra : Claus Olesen

Dato : 10-03-06 00:08

Rudi Stegen wrote:

> Hvis den er ligesom din defaulthjemmeside, er det vel også de færreste,
> der har behov for det, <http://home.tiscali.dk/goatee/>

Hahaha! Den havde jeg sgu helt glemt! Utroligt at den stadig ligger der.
Og NEJ, det er ikke lige den jeg tænker på.
Min "rigtige" hjemmeside er hostet hos Dreamhost.com og hedder
gentlegiantdk.com (hvis nogen skulle være nysgerrige ).

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Henning

Dato : 09-03-06 22:01

On Thu, 09 Mar 2006 18:42:17 +0100, Claus Olesen
<goateeNADA@worldonline.dk> wrote:

>Nogen der har held med at få kontakt til deres Image/Worldonline/Tiscali
>mail?

Ja, jeg ændrede mit logon i mailprogrammet fra xxx til xxx@image.dk,
så kom jeg på. Dvs. du skal bruge hele din mailadresse som logon-navn.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-03-06 23:54

Hej Henning, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ja, jeg ændrede mit logon i mailprogrammet fra xxx til
> xxx@image.dk, så kom jeg på. Dvs. du skal bruge hele din
> mailadresse som logon-navn.

Det kan selvfølgelig være, at det er det, der også er Claus' problem.

Men i så fald må både han og du have haft problemer gennem flere
måneder i forsommeren/efteråret 2002 med at kontakte mailserverne.
Altså forudsat I også i den periode kun havde "fornavnet" på og ikke
hele mailadressen.

Det blev ændret, da Tiscali kørte de nye systemer ind 22. april 2002,
hvor man skulle bruge hele mailadressen som brugernavn.

(Nogle måneder senere blev det så ændret igen, så man frit kunne bruge
såvel "fornavnet" som hele mailadressen. Men det var udokumenteret).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Olesen

Dato : 10-03-06 00:13

Rudi Stegen wrote:

> [...]
>
> (Nogle måneder senere blev det så ændret igen, så man frit kunne bruge
> såvel "fornavnet" som hele mailadressen. Men det var udokumenteret).

Nu kan jeg ikke lige huske alle detaljerne så langt tilbage, men jeg er
rimelig sikker på, at jeg altid kun har brugt "fornavnet" til at hente
mail med hos Tiscali.
Både gennem mit almindelige mail program og MailWasher, som jeg, så hudt
jeg visker, også brugte dengang.

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-03-06 00:31

> Nu kan jeg ikke lige huske alle detaljerne så langt tilbage, men
> jeg er rimelig sikker på, at jeg altid kun har brugt "fornavnet"
> til at hente mail med hos Tiscali.

Nu er jeg faktisk heller ikke sikker på, *hvor* lang tid der gik, før
man igen (udokumenteret) kunne nøjes ned "fornavnet". "Nogle måneder"
er muligvis lidt højt sat.

Jeg husker blot, at der var et væld (og det var _mange_) af indlæg i de
interne grupper fra brugere, der ikke kunne komme ind, fordi de ikke
havde set på sitet (tiscali.dk - og inden da varsel på den gamle
worldonline.dk), at det ville blive ændret øjeblikkelig ved indkørslen
af NytSystem. Dvs. så hele mailadressen fra denne dato skulle smides
ind som brugernavn.

Formentlig druknede supporten også i opringninger om samme, og
formentlig var det derfor, at det (en uge eller flere måneder?) senere
blev lusket ind, at man frit kunne vælge - uanset der officielt ike var
noget valg (men man *skulle* bruge hele mailadressen).

Jeg har bare anvendt hele mailadressen hele tiden, hvorfor jeg ikke har
bemærket præcis, hvornår man igen kunne nøjes med "fornavnet".
Dette fordi jeg havde (og har) nogle adresser på de gamle domæner
(e-box.dk, nospam.dk etc. etc.), hvor man nødvendigvis altid har
skullet bruge hele mailadressen som brugernavn.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Gyrniff

Dato : 10-03-06 20:45

Claus Olesen wrote:

> [...]
> mail med hos Tiscali.
> Både gennem mit almindelige mail program og MailWasher, som jeg, så hudt

Jeg har netop nu i dag sat endelsen image.dk ind. Jeg har benyttet samme
opsætning siden de go'e glade image dage og det har virket

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 10-03-06 09:13

Jeg konstaterer også, at det løste mit problem.
Og jeg har aldrig haft andet end brugernavnet stående (altså intet uden
domæne) ...

Nå, når numsen er god .....

Fra : Claus Olesen

Dato : 10-03-06 00:04

Henning wrote:

> Ja, jeg ændrede mit logon i mailprogrammet fra xxx til xxx@image.dk,
> så kom jeg på. Dvs. du skal bruge hele din mailadresse som logon-navn.

Takker, det ser ud til at virke glimragende!

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-03-06 11:36

Henning <nomail@all.invalid> wrote:

> Ja, jeg ændrede mit logon i mailprogrammet fra xxx til xxx@image.dk,
> så kom jeg på. Dvs. du skal bruge hele din mailadresse som logon-navn.

Skulle man ikke engang bruge xxx%image.dk?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-06 01:08

Hej Niels Jørgen Kruse, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Skulle man ikke engang bruge xxx%image.dk?

Nej, men man *kunne* bruge det. Nogle mailklienter (Mozilla var vist en
af dem...?) ville/vil ikke vide af et @ i login/brugernavn, hvorfor den
feature var der.

Det er den vist stadig mange steder. (Alternativt som vist hos pil.dk,
hvor man bruger "." i stedet for "@", dvs. fornavn@efternavn.tld
skriver man som fornavn.efternavn.tld).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Sven

Dato : 10-03-06 10:39

Hej Alle

Har lige brugt 30 min på at komme igennem til Tele2's support.
Jeg ville ønske jeg havde set Hennings indlæg først...

Det virker så med at bruge hele mailadressen - hvis jeg altså bruger
"@tiscali.dk".
"image.dk" virker ikke, i hvert fald ikke på webmail. Iflg supporten var
det 'et problem mailserveren spontant havde udviklet'.

Hvad der IKKE virker er min viderestilling af mail fra min image/tiscali
mail
til min arbejdsmail, men nu vil jeg lige vente en dags tid eller 2 og se om
det giver sig.

MVH
Sven

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 15-03-06 16:18

> Nogen der har held med at få kontakt til deres Image/Worldonline/Tiscali
> mail?
Kan godt forbinde vha. pop3 når jeg bruger hele e-mail adressen (som jeg
for øvrigt altid har gjort).

Som andre nævner virker forward til andre e-mail adresser ikke, og det
har det ved mig ikke gjort siden den 9/3.

Forsøgte for et par dage siden elektronisk at kontakt tiscali, men blot
med en fejl meddelelse til svar.
Idag brugte jeg så over 30 min. i en telefon kø til tele2 support, hvor
en supporter forklarede at han ikke kunne love at funktionen med
viderestilling af post, vil blive tilgængelig med det nye mailsystem,
men at arbejdet med overflytningen, ville vare ved til den 22/3, og så
kunne jeg jo kigge om den var der tid.
MEGET utilfredsstillende, efter min mening!
Har personligt brugt den berørte e-mail adresse i over 6 år, og
oprettede den imens det stadig hed Image Scandinavia.
Det skal desuden nævnes at Image Scandinavia/World Online/Tiscali/Tele2
intet havde fortalt om at de ville ændre på mail systemet, det måtte jeg
selv konstatere da jeg holdt op med at få mails...

Synes deres service er dybt kritisabel og det lod jeg for øvrigt også
tele2-supporteren at vide, da han ikke kunne sige, om mail
viderestilling nogen sinde, ville komme til at virke.

Han lovede dog, at lade mit ønsket om viderestilling af mail, gå videre
i systemet.

Farvel Tiscali/tele2! OG TAK FOR LORT!

Mvh
Nikolaj Riis Josephsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-03-06 15:13

Hej Nikolaj Riis Josephsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Som andre nævner virker forward til andre e-mail adresser ikke, og
> det har det ved mig ikke gjort siden den 9/3.

De gør hos mig. Dvs. *hvis* viderestillingen er lavet, inden TeleUNI2
begyndte at rode.

Det gælder både mine Image/Tiscali/WOL-adresser og dem på mit webhotel
(som stadig ligger hos TeleUNI2, et tidligere World Online Webhotel, da
jeg venter på at høre, hvor jeg skal flytte det hen. Væk fra dem skal
det).

Men mærkelig nok er de brugerindstillelige filtre faldet ud. Det er ret
træls.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-03-06 22:05

Hej

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

>De gør hos mig. Dvs. *hvis* viderestillingen er lavet, inden TeleUNI2
>begyndte at rode.

Der er også begyndt at dukke forwardede mail op hos mig idag, nogle helt
tilbage fra den 9 og 12 marts !?
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-03-06 13:45

Hej Ole Rasmussen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Der er også begyndt at dukke forwardede mail op hos mig idag,
> nogle helt tilbage fra den 9 og 12 marts !?

Det lyder bekendt fra mine egne postkasser hos dem.

Men det kan også gå den anden vej, så at sige. Jeg har jævnlig smidt
nogle testmails afsted med en TDC-adresse som afsender.
I et samtidigt sendt bundt på tre sendt omkring rundt regnet 5. marts
(før den 9., forstås), kom kun de to igennem til modtageradresserne.

Den tredje og sidste kom så retur fra TDC-adressen i går, 16. marts,
med besked om at den ikke kunne spises af modtagen (altså en
mailerdæmon). Det var den, jeg mistænkte for at være mistet.

Det underlige er, at den kan ligge en halv snes dage på smtp-serveren i
håb om at blive afleveret, før UNI2's setup giver besked.

Det gamle setup (både det helt gamle fra World Online og det senere
dengang nye fra Tiscali) smed i tilfælde af problemer en besked retur
efter ca. 3-5 timer om, at den ikke kunne afleveres, men at det ville
blive prøvet jævnlig gennem de kommende 5 døgn. Og efter 5 døgn fik man
så en besked om, at den havde givet definitivt op.

Men nu har jeg da fået mit webhotel og dettes postkasser væk, så jeg er
et lykkeligt menneske. Tænk at postkasser er noget, der bare virker -
og endda rapt

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-03-06 11:23

> [...]
>
> C.O.
> --
> Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Har nu forsøgt mig med at taste hele email adressen ind som brugernavn i
outlook express, men kan stadig ikke komme på. Når jeg bruger samme
brugernavn og password på webmail, så virker det sku fint.

Nogen forslav?

Bo

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-03-06 11:31

> [...]
> outlook express, men kan stadig ikke komme på. Når jeg bruger samme
> brugernavn og password på webmail, så virker det sku fint.

Hvad har du til at stå i feltet "Indgående mail" (POP3)?

--
Michael

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-03-06 11:43

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Hvad har du til at stå i feltet "Indgående mail" (POP3)?

mail.tiscali.dk

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-03-06 11:57

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message

> "Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> mail.tiscali.dk
Men kan se at det skal være pop3.tiscali.dk så virker det.

Hygge

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-03-06 15:03

Hej Bo Hellum, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men kan se at det skal være pop3.tiscali.dk så virker det.

Der sære er, at det tilsyneladende er ligegyldigt. (Tidligere kunne man
helt officielt frit vælge mellem de to, da det var aliaser).

For nogen tid siden (før 9. marts - vist engang omkring 1. februar)
havde jeg ged med at poppe. Jeg ændrede så mail.tiscali.dk til
pop3.tiscali.dk, hvorefter det fungerede.

En 10-15 minutter senere prøvede jeg (for nu at eksperimentere) at
ændre det tilbage til mail.tiscali.dk - hvilket fungerede... (sic!)

Det står den stadig på og uden problemer.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-03-06 16:08

Bo Hellum wrote:

> Men kan se at det skal være pop3.tiscali.dk så virker det.

Forskellen er den samme (lige nu i hvertfald):

$ host pop3.tiscali.dk
pop3.tiscali.dk is a nickname for cpmail.tiscali.dk
cpmail.tiscali.dk has address 212.54.64.159

$ host mail.tiscali.dk
mail.tiscali.dk is a nickname for cpmail.tiscali.dk
cpmail.tiscali.dk has address 212.54.64.159

--
Don't waste space