1000Mbit...
Fra : Nicolai

Dato : 09-03-06 14:53

1000Mbit for 900,- - og jeg får 4Mbit for 595,- . . .

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3603002/

Sørgeligt.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-03-06 14:54

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> writes:

>1000Mbit for 900,- - og jeg får 4Mbit for 595,- . . .

De kan jo alligevel ikke levere 1 Gbps effektivt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Nicolai

Dato : 09-03-06 14:57

> De kan jo alligevel ikke levere 1 Gbps effektivt.

TDC kan dårligt levere 4 effektivt...

Spøg til side, det halve kan også gøre det...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-03-06 15:02

>TDC kan dårligt levere 4 effektivt...

>Spøg til side, det halve kan også gøre det...

De kan formentlig ikke engang levere 20 Mbps effektivt.

Når jeg køber en 2 Mbps ADSL af TDC, så forventer jeg, at jeg til 99%
af alle "relevante" steder i verden kan overføre i omegnen af 2 Mbps
altid. Også lørdag aften når alle andre er på nettet.

Tilsvarende vil jeg da forvente af dette nye produkt, at jeg kan flytte
i omegnen af 1000 Mbps til og fra 99% af alle relevante sites altid. I
modsat fald vil jeg kalde det falsk markedsføring, og så har jeg brugt
et meget pænt sprog.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-03-06 17:29

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg køber en 2 Mbps ADSL af TDC, så forventer jeg, at jeg til 99%
> af alle "relevante" steder i verden kan overføre i omegnen af 2 Mbps
> altid. Også lørdag aften når alle andre er på nettet.

Så tror jeg du bliver slemt skuffet.. De 2 Mbit/s er garanteret fra din
bopæl til DSLAM'en på centralen, ikke et skridt videre. Tilgengæld har du
også 2 Mbit/s på din forbindelse til centralen, men mindre det er best
effort.

Det er nok også lige optimistisk nok.

MVH
Thomas H.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-03-06 19:09

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> writes:

> [...]
>bopæl til DSLAM'en på centralen, ikke et skridt videre. Tilgengæld har du
>også 2 Mbit/s på din forbindelse til centralen, men mindre det er best

I know. Men jeg *har* sådan en, og jeg har aldrig oplevet at
få mindre end 2 Mbps uanset hvor jeg måtte downloade fra.

Selvfølgelig er det "best effort", men min pointe er, at et
selskab med respekt for sig selv sørger for, at deres "best
effort" i praksis er stort set det samme som linjehastighed.

>Det er nok også lige optimistisk nok.

Lige præcis - som jeg tidligere skrev, vil de formentlig
have svært ved at levere mere end ~20 Mbps i praksis.

"Jamen hr. betjent! Jeg kørte kun 10 gange hurtigere end
tilladt. ISP'erne lover 50 gange mere, end de kan holde,
så det er da ikke så slemt?"

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-03-06 22:41

> I know. Men jeg *har* sådan en, og jeg har aldrig oplevet at
> få mindre end 2 Mbps uanset hvor jeg måtte downloade fra.

Det kan man sagtens komme ud for..

> Selvfølgelig er det "best effort", men min pointe er, at et
> selskab med respekt for sig selv sørger for, at deres "best
> effort" i praksis er stort set det samme som linjehastighed.

Nej, det er ikke nødvendigvis "best effort". Det er kun på linier der ligger
så langt fra centralen, at man ikke med sikkerhed kan opnå den ønskede
hastighed, sådan en vælger man at køre "best effort" på. Der hvor man ud fra
de målinger man laver, kan garantere en båndbredde på det kunden har købt,
for man også den pågældende båndbredde.

> Lige præcis - som jeg tidligere skrev, vil de formentlig
> have svært ved at levere mere end ~20 Mbps i praksis.

Oftest vil der heller ikke stå f.eks 20 Mbit/s, men op til 20 Mbit/s.. og
derved ikke en garanteret hastighed.

MVH
Thomas H.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-03-06 07:22

>Nej, det er ikke nødvendigvis "best effort". Det er kun på linier der ligger
>så langt fra centralen, at man ikke med sikkerhed kan opnå den ønskede
>hastighed, sådan en vælger man at køre "best effort" på.

Jeg er længere ude end det - jeg snakker hastighed fra central
til verden.

>Oftest vil der heller ikke stå f.eks 20 Mbit/s, men op til 20 Mbit/s.. og
>derved ikke en garanteret hastighed.

Ordret: "Krigen om kundene indenfor bredbånd raser. Én ting er
pris, en anden er hastighed. Nu tilbyder den svenske
internetudbyder Labs2 en 1000 MB internetforbindelse."

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 05-08-06 23:07

On Thu, 09 Mar 2006 14:02:26 +0000, Klaus Ellegaard wrote:

> [...]
> af alle "relevante" steder i verden kan overføre i omegnen af 2 Mbps
> altid. Også lørdag aften når alle andre er på nettet.

Dataforbindelser med garanteret hastighed er en faktor mange dyrere end
det du giver for en privat ADSL hos TDC.

Overbookningsfaktoren er tocifret og ikke nødvendigvis i den lave ende af
det spektrum - hvilket efter min mening også er OK når det måske kun giver
problemer 1% af tiden.

--
JÅH

Fra : Morten Skriver

Dato : 09-03-06 15:22

On Thu, 9 Mar 2006 14:56:58 +0100, Nicolai wrote:

> TDC kan dårligt levere 4 effektivt...

Måske du skal holde dig til ting du reelt ved noget om.

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Nicolai

Dato : 09-03-06 15:37

> Måske du skal holde dig til ting du reelt ved noget om.

Jeg fortæller kun om min oplevelser i primetime.

Fra : Morten Skriver

Dato : 09-03-06 16:53

On 09 Mar 2006 14:21:53 GMT, Morten Skriver wrote:

> Måske du skal holde dig til ting du reelt ved noget om.

Kan se at du er webspeed kunde - jeg skal ikke kunne sige om TDC
Kabel-TV har et problem der hvor du er tilsluttet.

Jeg kan blot sige at det ikke er et normalt problem for
xDSL-kunder, som jeg har lidt at gøre med nettet til.

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Nicolai

Dato : 09-03-06 17:48

> Kan se at du er webspeed kunde - jeg skal ikke kunne sige om TDC
> Kabel-TV har et problem der hvor du er tilsluttet.

Det har de haft men har udvidet. Dog er det ikke helt imponerende, men det er
trods alt delt medie.

> Jeg kan blot sige at det ikke er et normalt problem for
> xDSL-kunder, som jeg har lidt at gøre med nettet til.

Men de er stadig kun garanteret til centralen har jeg lige læst ;)

Anyway, vi er offtopic :)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-03-06 20:29

On 09 Mar 2006 14:21:53 GMT, Morten Skriver <morten@skriver.dk> wrote:

> Måske du skal holde dig til ting du reelt ved noget om.

I denne gruppe? Det ser da ikke ud til at være et generelt krav.

Det med hvor godt svenskerne har det er jo en gammel traver, og folk
har en tendens til at overse, at det kun er en ret snæver gruppe, der
faktisk kan få de pågældende produkter til den pris.

I øvrigt kan man også få i hvert fald 100 Mbps herhjemme til 179/md.
(Men ligesom i Sverige er det langtfra alle steder, og der er mere i
prisen end det). Man kan sikkert også finde boligforeninger med 100
Mbps ud til hver lejlighed ("100 MBPS INTERNET FOR 30/MD!!!!)... Og en
fin 4 Mbps ADSL fra TDC til deling.

-A
PS: Tillykke med dit nummer!
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-03-06 14:56

Nicolai <spam2005@nifo.dk> skrev 2006-03-09:
> 1000Mbit for 900,- - og jeg får 4Mbit for 595,- . . .
>
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3603002/
>
> Sørgeligt.

Hvad mener du? Hvem skulle levere 1000Mbit i den anden ende? Hvor vil du
gøre af 1000Mbit data i sekundet? Prøv at regn på HVOR hurtigt du får fyldt
din lækre nye 500GB disk med den hastighed. Det er et marketing gimmick,
hverken mere eller mindre.

Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 09-03-06 15:00

> [...]
> din lækre nye 500GB disk med den hastighed. Det er et marketing gimmick,

Jeg tænker nu mere på TDC's 24Mbit for 299 i sverige - men den diskution har
vi været igennem.

Monopol...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-03-06 20:15

On Thu, 9 Mar 2006 15:00:04 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

> Jeg tænker nu mere på TDC's 24Mbit for 299 i sverige

Ja, er det ikke interessant, at når de ikke er tvunget til at lave det
til samme pris alle steder, men kan nøjes med mindre, tæt-befolkede
områder, så kan de faktisk lave det til samme pris som dem herhjemme,
der bruger samme koncept... Det er godt nok mystisk, hva?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Karsten

Dato : 09-03-06 17:19

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk>skrev:

> [...]
>din lækre nye 500GB disk med den hastighed. Det er et marketing gimmick,

hmmm...hvis nu min kollega i den anden ende af byen liige har en cd
til mig som han ikke lige gider køre om med så jeg har den til næste
dags arbejde, så ville det da være snildt lige at sende i èt sekund

mvh. Karsten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-03-06 17:29

"Karsten" <no@spam.invalid> wrote in message

> hmmm...hvis nu min kollega i den anden ende af byen liige har en cd
> til mig som han ikke lige gider køre om med så jeg har den til næste
> dags arbejde, så ville det da være snildt lige at sende i èt sekund

Du regner forkert, det vil tage omkring 10sekunder

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-03-06 20:28

> Du regner forkert, det vil tage omkring 10sekunder

Ja i så fald er det jo dårligt værd at vente på ;)

--
Michael

Fra : FedeDorit

Dato : 09-03-06 20:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Karsten" <no@spam.invalid> wrote in message

> Du regner forkert, det vil tage omkring 10sekunder

SÅ lang tid??!!

Så gider jeg sgu ikke have sådan en forbindelse ;)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-03-06 20:36

"FedeDorit" <nogen@microsoft.dk> wrote in message

> SÅ lang tid??!!

hehe

> Så gider jeg sgu ikke have sådan en forbindelse ;)

synes også det er fint fint med omkring 20Mbit eller deromkring.. Der er
bare andre ting der begrænser meget, fx routeren..

Fra : Svend

Dato : 09-03-06 22:09

Bjarke Hansen wrote:
> "FedeDorit" <nogen@microsoft.dk> wrote in message

> hehe

> synes også det er fint fint med omkring 20Mbit eller deromkring.. Der er
> bare andre ting der begrænser meget, fx routeren..

yep, f.eks. kan en zywall 5 ikke levere mere end 13-14 mbit i praksis

--
Svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-03-06 22:24

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> yep, f.eks. kan en zywall 5 ikke levere mere end 13-14 mbit i praksis

Det var dig jeg tænkte på da jeg skrev det, men du fik selv lov at skrive
det

Fra : Kasper Bergh

Dato : 09-03-06 18:03

> [...]
> til mig som han ikke lige gider køre om med så jeg har den til næste
> dags arbejde, så ville det da være snildt lige at sende i èt sekund

Bortset fra at ham i den anden ende af byen ikke har den hastighed. Bemærk
at det drejer sig om en begrænset mængder kunder - formodentligt kun absolut
centrum af byen hvor tætheden er maksimal og investeringen derfor kan
forrentes.

mvh
/Kasper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-03-06 18:28

> hmmm...hvis nu min kollega i den anden ende af byen liige har en cd
> til mig som han ikke lige gider køre om med så jeg har den til næste
> dags arbejde, så ville det da være snildt lige at sende i èt sekund

Forudsat at:

* begge har 1000Mbit/s forbindelsr
* begge har enten 600MB fri hukommelse eller
begge har et diskraidsetup der kan klare at læse/skrive med 100MB/s

... så ja, så vil det tage en 10 sek at flytte en cd

Thomas

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-03-06 10:29

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev:

> [...]
> tæt-befolkede områder, så kan de faktisk lave det til samme pris
> som dem herhjemme, der bruger samme koncept... Det er godt nok

Der er vel stadig ikke leveringspligt på ADSL? Så TDC er jo ikke
tvunget til at have samme priser/hastigheder i alle området.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-03-06 10:37

> Der er vel stadig ikke leveringspligt på ADSL? Så TDC er jo ikke
> tvunget til at have samme priser/hastigheder i alle området.

Nej, men hvis det var nødvendigt for dem at justere prisen i tætbefolkede
områder fordi andre udbydere tog markedsandele, så havde de jo nok gjort det

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 19:58

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men hvis det var nødvendigt for dem at justere prisen i tætbefolkede
> områder fordi andre udbydere tog markedsandele, så havde de jo nok gjort
> det

Det sjove er jo også, at sådan nogle som cybercity heller ikke gør det..
hvad enten de har afdeling i sverige eller ej.

MVH
Thomas H.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 09-03-06 18:05

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> 1000Mbit for 900,- - og jeg får 4Mbit for 595,- . . .
>
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3603002/
>

> Sørgeligt.

Du glemmer så lige at bemærke at det drejer sig om (maksimalt) 10000
mennesker. Dvs. det er formodentligt kun hvis du bor i absolut centrum af
Lund at tilbudet er relevant.

Ja i Danmark betaler vi alle for at vi har næsten total dækning med adsl.
Det kan du så være for eller imod, men så skal du snakke med vores regering,
og personligt synes jeg det er helt i orden. Sverige er - samlet set - et
uland, mht. bredbånd.

mvh
/Kasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-06 23:22

Nicolai skrev:

> Sørgeligt.

Jeg husker dengang folk savlede over de danske udbydere der
snakkede om 10 Mbit ud til kunderne. Det var dengang det var
hastigheden på et lokalnet.

Sandhedden var bare at det var en intern hastighed som ikke havde
noget med den relle internethastighed at gøre - og så viste det
sig at den skulle deles mellem et hav af brugere.

Men det lød flot, og dem der læste om det, blev misundelige.

--
Bertel
Skrivebord sælges. Se http://lundhansen.dk/temp/skrivebord.htm