scsi controller
Fra : K J

Dato : 09-03-06 14:08

Jeg fandt en Adaptec AHA-2940 scsi controller i min rodekasse. Den hænger
sammen med en 1280 mb (WOW!!!) HD og har et 50-pin stik.
Mit spørgsmål er så: hvor stor en disk kan der sættes på sådan en? og kan
man overhovedet få diske til 50-pin (synes ikke jeg kan finde dem på
edbpriser)? I øvrigt er det så overhovedet værd at bruge den, hvis man altså
kan få en rimelig størrelse disk, eller er det kort langsommere end en
billig IDE disk?)
Endvidere er der nogen som helst fordele ved at anvende sådan en, eller skal
den bare kyles ud på næste tur til genbrugspladsen?

KKJ

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 09-03-06 14:53

Hvis du blot vil bruge den til en enkelt disk, er der ikke noget at hente.

Men hvis du vil køre flere enheder, kan der være fordele, især i RAID.

Det, der er fordelen ved SCSI er, at der kan adresseres flere enheder
samtidig.

Lars

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-03-06 15:03

K J skrev:
> Endvidere er der nogen som helst
> fordele ved at anvende sådan en, eller skal den bare kyles ud på
> næste tur til genbrugspladsen?

Tiden er løbet fra dit kort.
Du får, afhængig af præcis hvilket kort der er tale om,
fra 5 til 20 MB/sek.
SCSI diske er desuden noget dyrere end tilsvarende IDE diske.

Peter Schrøder

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-06 17:04

K J <k_k_j<FJERNDETHER>@ wrote:
> [...]
> Endvidere er der nogen som helst fordele ved at anvende sådan en, eller skal
> den bare kyles ud på næste tur til genbrugspladsen?

SCSI er godt grej, men dit er for gammelt, tag den med på lossepladsen
er forær den væk i en af markedsgrupperne, det er sikkert lidt cola værd.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : K J

Dato : 10-03-06 07:38

Tak for svarene. Det ryger ud eller gives væk...sammen med en IBM Thinkpad
350C jeg fandt ved samme lejlighed.

KKJ