Underskudsfirmaer
Fra : Kim2000

Dato : 06-03-06 23:35

Er det ikke en smule mystisk at kun 42% af alle virksomheder i Danmark
skulle give overskud og dermed betale skat?

Kan det virkelig passe at 58% af alle virksomheder i Danmark ikke tjener
penge, men sætter penge til. Hvis - og det må være et stort hvis - dette tal
ikke er udtryk for spekulation og skattesnyd, så kan man jo undre sig over
at de 58% har et firma i Danmark.

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 06-03-06 23:53

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> ikke er udtryk for spekulation og skattesnyd, så kan man jo undre sig over

NU er det et faktum at mange små nystartede virksomheder ikke giver
overskud. Nogen af dem kommer til at give overskud ad åre. Andre må
lukke.
Tallet for hvor stor en del af virksomhederne der giver overskud er ret
uinteressant, fordi hvis Ahkmeds pizzaria giver underskud har det
naturligvis ikke samme vægt som når Lego giver overskud.
De tal der ville være interessante at se, er hvor stor en del af
omsætningen i dansk erhvervliv der giver overskud.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-03-06 00:03

> [...]
> De tal der ville være interessante at se, er hvor stor en del af
> omsætningen i dansk erhvervliv der giver overskud.

enig, og i den forbindelse er det jo fantasisk at se på hvormeget skat
foreksempel vores banker betaler.

Eller hvor store under/overskud et firma som McDonalds har i Danmark

Peter

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-03-06 17:58

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> enig, og i den forbindelse er det jo fantasisk at se på hvormeget skat
> foreksempel vores banker betaler.
>
> Eller hvor store under/overskud et firma som McDonalds har i Danmark
>
> Peter

McDonalds benytter sig af price transfer så de betaler ikke skat i Danmark,
så det er uinteressant hvad McDonalds har af under/overskud da det bliver
reguleret så McDonalds ikke kommer til at betale skat, såvel som diverse
firmaer som Kellogs, Q8 og en 350 andre firmaer der betaler 0 kr. i skat.

Svend

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-03-06 18:32

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det bliver reguleret så McDonalds ikke kommer til at betale skat, såvel
> som diverse firmaer som Kellogs, Q8 og en 350 andre firmaer der betaler 0

hvilket var min pointe

Peter

Fra : Jesper

Dato : 07-03-06 18:35

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> [...]
> firmaer som Kellogs, Q8 og en 350 andre firmaer der betaler 0 kr. i skat.

....derfor er der behov for en lov om transfer pricing, således at et
firma ikke kan opnå fradag for pengeoverførsler til et firma i et
skattely, hvor der ikke er offentligt tilgængelige virsomhedsregnskaber.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-03-06 19:00

> [...]
> firma ikke kan opnå fradag for pengeoverførsler til et firma i et
> skattely, hvor der ikke er offentligt tilgængelige virsomhedsregnskaber.

Der vil ikke blive nogen lovgivningsændring på price transfer, da alle andre
land også benytter sig af det og Danmark vil kun tabe på at stoppe den hul,
er argumentet.

Svend

Fra : Jesper

Dato : 07-03-06 19:10

> [...]

> land også benytter sig af det og Danmark vil kun tabe på at stoppe den hul,

FORKERT: I Japan er Coca Cola blevet sat op i skat, fordi myndighederne
der ikke acceptere transfer pricing.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-03-06 19:16

> FORKERT: I Japan er Coca Cola blevet sat op i skat, fordi myndighederne
> der ikke acceptere transfer pricing.
> --
> Jesper
> The saw is family!

Nej det er dig der er forkert på den, "argumentet" er politikernes argument
for ikke at lovgive, ikke min, så jeg er ikke forkert på den, hvis der er
nogen der er forkert på den er det politikerne holdning til price transfer.

Svend

Fra : Jesper

Dato : 07-03-06 20:55

> [...]

> nogen der er forkert på den er det politikerne holdning til price transfer.

Hvad fanden er det for noget sludder?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Svend Poulsen

Dato : 08-03-06 16:52

> Hvad fanden er det for noget sludder?
> --
> Jesper
> The saw is family!

Ok, hvis du ikke kan forstå den på anden måde "båtnak" så bedes du venligst
for eftertiden lade være med at lægge politikernes argumenterede holdninger
over på mig som deres holdninger, eller er du for fatsvag til at forstå den
?

Svend

Fra : Jesper

Dato : 09-03-06 00:13

> [...]
> over på mig som deres holdninger, eller er du for fatsvag til at forstå den

Du fører negativ debat og postulere mine argumenter er nogle andres, det
kan jeg ikke bruge til noget. Hils BW i bozofiltret.

PLONK
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kim2000

Dato : 07-03-06 21:01

> Der vil ikke blive nogen lovgivningsændring på price transfer, da alle
> andre land også benytter sig af det og Danmark vil kun tabe på at stoppe
> den hul, er argumentet.

Vil det være en katastofe hvis McD forlod landet? Næppe, der ville blot
opstå ti pølsemænd i området.
Vil det være en katastofe hvis Coca Cola forlod landet? Næppe, så ville
danske bryggerier blot dække hullet.
Vil det være en katastofe hvis Kellogs forlod landet? Næppe, danskerne vil
fortsat have morgenmad, et dansk firma vil dække hullet.

Vi skal bare se at få sendt disse nasserøve en regning og betaler de ikke
ved kasse 1 kan de pisse ud af landet. Det samme gælder Lidl, Aldi og alle
de andre selskaber der ikke gider betale dansk skat. Pis af ! Det hul de
efterlader vil danske firmaer udfylde på seks måneder og i den tid overlever
vi sgu nok uden guldkorn og med Jolly Cola (YRK).

mvh
Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 07-03-06 21:07

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efterlader vil danske firmaer udfylde på seks måneder og i den tid
> overlever vi sgu nok uden guldkorn og med Jolly Cola (YRK).

Godt brølt, løve - men se om du får selv den mest "progressive"
socialdemokratiske regering til at mene noget sådant.
--
Wilstrup

Fra : Kim2000

Dato : 07-03-06 21:17

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Godt brølt, løve - men se om du får selv den mest "progressive"
> socialdemokratiske regering til at mene noget sådant.

Nej, og man kan undre sig over at en sådan sag ikke kan. Det er en ren
vindersag, nem og overskuelig og enhver arbejder og funktionær kan se det
helt urimelig i at vi almindelig mennesker skal lægge omkring de 43% i skat
(plus diverse), mens gigantiske selskaber ikke betaler en øre i skat. Det
ville endda udløse fuldbeskæftigelse (som DI jo ser som et problem, enhver
der har gået arbejdsløs ved dog hvor slemt det er for den enkelte).

Fra : Svend Poulsen

Dato : 08-03-06 16:54

> [...]
>
> Godt brølt, løve - men se om du får selv den mest "progressive"
> socialdemokratiske regering til at mene noget sådant.

Nå ok sover du ikke lidt i timen?

Det er de borgelige der ikke vil have det ændret !!!

Svend

Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-06 18:38

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> da det bliver reguleret så McDonalds ikke kommer til at betale skat,
> såvel som diverse firmaer som Kellogs, Q8 og en 350 andre firmaer der

Så er spørgsmålet om det er iorden, bl.a. at de kan købe ind til deres
forretninger/firmaer uden moms, og om befolkningen ikke hellere ser at alle
firmaer betaler reel skat.

Og de 350, det er jo en dråbe i havet i forhold til at der nu, efter denne
regering er tiltrådt, er 58% der ikke betaler skat _overhovedet_, det kan
ikke være pricetransfer alene, der må være et hul i skatteloven som disse
forretninger/firmaer benytter sig af, men gør regeringen noget som helst for
at finde ud af hvorfor der er *flere* der *ikke* betaler skat, end de der
betaler?
NEJ.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-03-06 18:58

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

De firmaer der er nævnt er udenlandske firmaer, der ikke kan regnes ind i de
58% på den måde, da det er udenlandske firmaer der er tilstede i Danmark og
ikke danske firmaer.

Svend

Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-06 19:12

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> ind i de 58% på den måde, da det er udenlandske firmaer der er
> tilstede i Danmark og ikke danske firmaer.

Nu kan jeg ikke finde artiklen igen, har du et link?

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-03-06 19:52

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Tombe fradrag.

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325465

men ellers kan jeg ikke finde artiklen fra tabloid avise ekstra bladets crap
søge maskine.

Svend

Fra : Jim

Dato : 07-03-06 00:41

> [...]
> tal ikke er udtryk for spekulation og skattesnyd, så kan man jo undre sig

Er det ikke det kommunistiske koncept?
Man må ikke lave overskud, for er det kapitalisme. ;0)

J.

Fra : Jan

Dato : 07-03-06 16:11

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message
> Er det ikke en smule mystisk at kun 42% af alle virksomheder i Danmark
> skulle give overskud og dermed betale skat?
[Cut]
Bogen skattefrie indtægter igennem udenlandske selvskaber har nok været en
stor hjælp til at opnå det resultat.

Fra : Jim

Dato : 07-03-06 12:30

"Jan" <antispammail@antispammail.biz> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message
> [Cut]
> Bogen skattefrie indtægter igennem udenlandske selvskaber har nok været en
> stor hjælp til at opnå det resultat.

De der 'selvskaber', er det nogen, som skaber noget selv?
Eller mente du 'selskaber'? ;0)

J.

Fra : @

Dato : 07-03-06 16:38

On Mon, 6 Mar 2006 23:34:53 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>Er det ikke en smule mystisk at kun 42% af alle virksomheder i Danmark
>skulle give overskud og dermed betale skat?

nej skat af overskud er en udgift for firmaerne, og udgifter skal med
alle lovlige midler minimeres

> [...]
>ikke er udtryk for spekulation og skattesnyd, så kan man jo undre sig over

spekulation ja

skattesnyd nej man overholder sikkert reglerne

problemet er at man har valgt at beskatte på den måde som det gøres på

indkomstskat og skat af firmaers overskud er ikke just fremmende for
folks og firmaers lyst til at yde en eksta indsats tværtimod

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-03-06 18:35

> [...]
>
> indkomstskat og skat af firmaers overskud er ikke just fremmende for
> folks og firmaers lyst til at yde en eksta indsats tværtimod

nej egoismen er stærkt på vej frem, og det kan man ikke gøre noget ved.

Det sjove bliver at se hvordan dem der har hylet mest om om at skat skal
afskffes begynder at hyle når de opdager at det netop er dem der kommer til
at betale prisen.

Vi har allerede se små tilløb her i gruppen

Peter

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-03-06 19:05

> [...]
> til at betale prisen.
>
> Vi har allerede se små tilløb her i gruppen

Minder mig om Thorkild Poulsen der SKRIGER efter at alt skat skal afskaffes
pånær 50% i indkomst skat.

Har ikke set indlæg fra ham siden d. 15/2-06

Svend

Fra : @

Dato : 07-03-06 20:08

On Tue, 7 Mar 2006 18:34:39 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>nej egoismen er stærkt på vej frem, og det kan man ikke gøre noget ved.

enig
egoismen kan man godt opgivee at afskaffe

så problemet er stadigvæk at
man har valgt at beskatte på den måde som det gøres på

det giver sig udslag i følgende:
sort arbejde
momssvindel
kreativ udnyttelse af regler for intenationale firmaer(man flytter
overskuddet derhen hvor skatten er lavest)

dette har så igen udløst et meget dyrt kontrolapparat,
SVJH går 7% af Told&Skat's indtægter til kontrol og administration

Fra : Egon Stich

Dato : 07-03-06 21:48

> [...]
tal
> ikke er udtryk for spekulation og skattesnyd, så kan man jo undre sig over

Selvfølgelig kan det nok passe.
Her til lands kan vi jo godt lide, at betale for andres udsvævelser.

Og har bestemt, at lønmodtagere skal betale for virksomhedsejere.

MVH
Egon

Fra : Svend Poulsen

Dato : 08-03-06 16:55

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Her til lands kan vi jo godt lide, at betale for andres udsvævelser.
>
> Og har bestemt, at lønmodtagere skal betale for virksomhedsejere.

Ha ha alletiders gode pointe

Svend

Fra : Tveskaeg

Dato : 09-03-06 15:37

wrote:

> [...]
>ikke er udtryk for spekulation og skattesnyd, så kan man jo undre sig over

Nej da, det er god borgerlig skattepolitik og forretningsmoral!