Lykketoft om at forstå de uforståelige
Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 23:00

Hr udenrigsminister i 11 måneder har lige sagt til Pia i DR2
at Fogh sku ha mødtes ambasadørerne
og erkendt et problem pga DF-tone og
have sagt til dem at
HAN GODT FORSTÅR DE ER KRÆNKEDE på JP

Ja, og hvis en hallucinerende skitzofren kræver dronningen skudt, så
skal Fogh sige at

"Den virkelig vise er den der forstår, at forstå også det som han ikke
forstår" (Piet Hein)
? ? ?

JP sagde ikke "vi skal se hvad de kan tåle" hvilket Lykketoft digtede

Avisen sagde, at dette bør tåles og ellers må de beslutte sig til at
rejse hjem, og det rager ikke os. Kan man ikke lide lugten i et bageri
så køber man brød i supermarkedet

Pia har ikke talt nedladende om muslimer, som S nu digter

At beskrive sharia som uciviliseret er ikke nedladende men at vise
*respekt* for håndsafhuggede, dødsstraffede, stenede

Undersøgelse af imamer er kun interessant hvis man har sanktioner
parat, hvis de har løjet bevisligt el lign

Undersøgelse af brevfnidder kan klares i tinget og vil minde om
overdrevne antal kværulantspørgsmål til ministrene

Pia blir bedre og bedre, uden dog at nå Glistrupsk genialitet

DEMOKRATI ER FØLGENDE, lærte jeg i skolen

"Hvis hele menneskeheden undtagen en havde et synspunkt, og den ene
tænkte modsat, ville menneskeheden have lige så lidt ret til at
censurere mod den ene, som han, hvis han havde magt, ville have ret
til at censurere mod menneskeheden." John Stuart Mill l806-l873

AT TAGE MERE HENSYN TIL ISLAM END TIL SCIENTOLOGY ER
flertalsdiktatorisk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-03-06 00:58

"Bo Warming" skrev i en meddelelse

> [...]
> skal Fogh sige at
>
> "Den virkelig vise er den der forstår, at forstå også det som han ikke

Muligvis.

Men var det ikke Platon eller Sokrates, der sagde: "Vi vide, at vi intet
vide, men det vide vi heller ikke." Måske er det ikke helt korrekt, men
så kan en anden måske korrigere det.

> [...]
>

> Avisen sagde, at dette bør tåles og ellers må de beslutte sig til at
> rejse hjem, og det rager ikke os. Kan man ikke lide lugten i et bageri

Eet er i hvert fald sikkert. Hverken JP eller statsministeren har i
deres vildeste fantasi kunnet forestille sig de vanvidsscenerier, der
opstod i alle de arabiske lande, efter at Abu Laban og Akkari havde
været på rundrejse med deres bagvaskelse af Danmark.

Ruth

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 01:51

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> intet
> vide, men det vide vi heller ikke." Måske er det ikke helt korrekt,

Sokrates plejer at blive citeret - via Platon - for at have ment "at
vi kun ved at vi intet ved" og Descartes og Montaigne byggede i
renaissancen videre på denne kloge videnskabelige ydmyghed og sagde
MAN SKAL TVIVLE OM ALT

"Der findes to slags sandheder: trivialiteter, hvor det modsatte er
åbenbart urimeligt, og dybe sandheder, som kendetegnes ved, at deres
modsætning også er en dyb sandhed. Niels Bohr

"Vi er alle enige om, at deres idé er vanvittig, men er den vanvittig
nok? Niels Bohr

"Klarhed bliver let det modsatte af sandhed". Niels Bohr.

"Fysik handler ikke om verden, men om hvad vi kan _sige_ om
verden"Niels Bohr

"Matematikken handler udelukkende om begrebernes forhold til hinanden
uden hensyn til deres forhold til erfaringen. Albert Einstein