må bære religiøs kniv
Fra : @

Dato : 03-03-06 12:09

Sikh-elever må bære religiøs kniv i skolen i Canada
03. mar. 2006 04.45 Udland
Canadas højesteret har vedtaget, at sikh-elever må bære den sløve
religiøse kniv, kirpan, som religionen påbyder dem at bære, i
offentlige skoler.

Højesteret begrunder det med, at multikulturalisme er vigtigere end
sikkerhed.

I Danmark skal et forbud mod at gå med den religiøse kniv prøves i
landsretten, efter at Københavns Byret i april sidste år gav en inder
en bøde på 3000 kr. for at bære den 18 cm lange religiøse kniv under
sin skjorte.

Danmark er det første land i verden, hvor en sikh er blevet straffet
for at bære den sløve kniv.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/03/03/03043613.htm

Fra : HC

Dato : 03-03-06 12:24

> Danmark er det første land i verden, hvor en sikh er blevet straffet
> for at bære den sløve kniv.

Og sådan skal det da blive ved med at være. Man skal da ikke ha' lov til at
bære voldsomme våben pga. religiøse idéer. Snarere tværtimod, vi ser jo
hvordan religiøse mennesker kan gå amok bare man tegner deres
gudebilleder\profeter, etc. Så nej tak.

HC

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 12:46

> [...]
> tværtimod, vi ser jo hvordan religiøse mennesker kan gå amok bare
> man tegner deres gudebilleder\profeter, etc. Så nej tak.

Hinduer kan være 1% så aggresive som muslimer, men sikher , som jeg
mødte i hundredvis af i Afghanistan nær Amritzar er ofte så
fredselskende som buddhister.

Hvis kniven er under 20 cm og sløv så er dispensation vel på sin
plads. Vil du forhindre jøder at bære kalot, der vel også kan være
skarpladt på en eller anden måde?

Våbenforbud bør gå på farlighed og ikke være om stive regler for
reglernes skyld og

ikke designet til let administration for dovne stupide betjente. De
skal lære at være flexible,
Men bør vedr fartsyndere ALTID dømme uanset pigens smil.og
søforklaringer

Fra : Jim

Dato : 03-03-06 12:53

> Hvis kniven er under 20 cm og sløv så er dispensation vel på sin plads.
> Vil du forhindre jøder at bære kalot, der vel også kan være skarpladt på
> en eller anden måde?

Har sg'u aldrig hørt om en skarpladt kippa.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 14:52

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Har sg'u aldrig hørt om en skarpladt kippa.

Bestemt heller ikke mig - måske jeg sætter lidt store krav til
abstraktionsevne, men læs følgende

Stagnation:dem/Dynamik:os(Sørlander-fejl)

Tidehvervs-filosoffen Kaj Sørlander, som også værdsættes i DDF, er
meget kristen og intolerant i din fordømmelse af Kina og Islam i det
ny Tidehverv

Overfladisk og kristent slår han Kina i hartkorn med de islamisk
erobrede milliard-lande , og mener, at kun Vesten var ikke "stagneret"
i år 1000.

Det er sandt, at Vesten blev dynamisk mht teknologiudvikling, som vore
mange krige krævede, og vendepunktet mht at bryde mellemøstlig
magtdominans skete, især da grækerne forsvarede sig mod og siden
overvandt perserne og da romerne overtog Kartagos handel på
Middelhavet.

Kristendommen handlelammede sidenhen Romerriget og gjorde Europa så
totalitært som Mellemøsten, jvf Gibbon.

Renaissancen genoplivede vor dynamik og den græsk-romerske fri
tænkning overvandt igen orientalsk næsegrus underkastelse, som
desværre stadig præger meget af vor kristendom og især de mange
kirkefolk, som idag holder med Islam, fordi de ønsker magt via
lovreligion.

Luther og Grundtvig videreførte sund sækularisering af gudetro og
gjorde den privat via impulser fra hævdvunden, fortrængt germansk
tænkning&rutine om privatisering.

Fordi Vesten havde hyrdebrug, slaveri og usikre, unaturlige grænser
blev vi mere materialistiske og krigeriske end kineserne, der har haft
megen letsindig sydhavsø-agtig harmoni - og megen germaneragtig
tænkning - og japanerne har og havde i særlig høj grad, nu og dengang.

Disse konfuzianske folk har aldrig været mere bestikkelses-ødelagte og
korrupte end europæerne, -

- deres pacifisme er eneste grund til, at det ikke var dem, der
opfandt dampmaskine og kanonstål, der mere end noget andet gjorde
Vesten krigerisk, erobrings-sindsyg og uovervindelig.

Kinesernes søvnige harmoni burde vi have respekteret i stedet for
holocauste pr opiumskrig. Japan, der var på take-off point til
industrialisme, burde USA%UK have handlet jævnbyrdigt med, som
hollænderne gjorde Tokugawa-fredsårhundrederne ikke have tvunget til
at blive kolonimagt o. 1910, hvis der havde været en gnist af kristen
etik i stormagtspolitik.

Det er blevet hævdet, at jøden Paulus sadlede om til kristendom for at
knægte romerriget, hvilket lykkedes, og ligeledes kan "skakspillere
med forudseenhed" have påduttet Muhamedanien deres enguderi og extreme
mose-lovreligiøse øje-for-øje fanatisme , for at der kunne føres
del-og-hersk politik imod Vesten, når tiden var inde.

At Kina er totalitær hænger sammen med risdyrkning, der skaber
tolerant accept af oplyst enevælde - og selvom Japan lærte buddhisme
og meget andet fra Kina, er japanerne vedr konfuzianske
markedsmekanismer og tolerance "den rene vare", hvorimod broderlandet
Kina har haft store problemer med muslim-naboer og mongol-naboer og
har været nødt til at være knap så tolerant.

Bevises kan det ikke, men tesen er ubestridt, at den japanske kejser
desavuerede sine generaler, der vidste at krig mod USA i 1940 ville
uvægerligt tabes, og han bevidst ofrede sine forudsigeligt-bombede
storby-medborgere for at redde Kina fra et varigt amerikansk
opiumskrig-helvede, der ville have udslettet kinesernes og japanernes
fælles konfuzianske, lykkeskabende kultur, dvs AdamSmith-germanske "vikinge-værdier".

Ligesom Paulus havde held med sit langsigtede fjende-nedkæmpende
projekt, havde den japanske kejser held til at redde de to
konfuzianske broderfolk.

Kineserne var i oldtidens mange årtusinder Mellemøsten og Vesten
enormt overlegen teknologisk og åndeligt, og gav verden papir,
trykkemaskiner, krudt, kompas, seismograf, støbejern og måske hjul og
meget andet - resten af Verden skylder kineserne meget, hvilket
forties.

At vi smadrede konfuzianerne, så de nu er tvunget til at kopiere os
for at vinde handelskrige, betyder ikke, at der eksisterer dyb
fantasi, kreativitet eller andet, som vi er bedre til.

At Sørlander i sin berettigede hetz mod Islam, gør også Kina til
dummernik og fjendebillede og totalitært stagnations-land er så dumt,
at man skulle tro, at han var ansat af Bush-USA, der lader op til at
bruge Kina som bombemål, når Mellemøsten er slidt op som fjendebillede
og rustnings-industri-jobskabelse. Det er han næppe - kun nyttig idiot
vedr denne store skønhedsplet på hans artikel

En anden småfejl vedr analyse af magtbalancen mellem Islam og
Kristendom er, at Sørlander udråber Wien-sejrene til de store
vendepunkter (1529 og 1678)

Vesten var svagest, da Paulus ny kristne lovreligion havde opslittet
og nedlagt Romerriget, og Muhamed-horderne med paradis-motivation
koloniserede fra Marokko til Indonesien.

Store vendepunkter for vor redning var derefter (foruden det
vellykkede forsvar af Wien)

1.. at germanerånd omkring Karl Martell stoppede rytterhorderne ved
Poitier nær Paris i 732.
2.. at samme europæisme uddrev dem af Spanien og Portugal.
3.. at paven klogt samlede til selvforsvarskrig, da Islam havde
knust Israel - altså korstogene, der mht Plan-A ikke lykkedes , men
trænede os til senere Balkan-generopbring m.m (Plan B)
4.. at vikinge-navigationskunst og kanon-kreativitet tævede
osmannerne ved Lepanto 1471, helt som briterne tævede katolikkerne
sytten år senere.
5.. allervigtigst er nok, at portugiserne nåede til Indien, så Islam
og Venedig ikke skulle sælge karavanevarer småt og dyrt via
afgifts-befængte monopoler -
6.. - Adam Smith markedsfriheden opstod især dengang og gjorde
Vesten handelsoverlegen i de følgende århundreder. Portugals
udrensning af islamiske skibe fra Det Indiske Ocean svækkede virkelig
osmannerriget
7.. at napoleonskrigstræning bl.a. i Ægypten gjorde det let at
gen-kristne Grækenland og siden Balkan med WW1 som dødsstød for
osmannerne og med oprettelse af amerikansk brohoved i Israel
1918-1948.

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 12:57

"HC" <hc@fuckspam.dk> wrote in message

> [...]
> bære voldsomme våben pga. religiøse idéer. Snarere tværtimod, vi ser jo
> hvordan religiøse mennesker kan gå amok bare man tegner deres

Nu er det ikke et "voldsomt våben", men et symbol. Sikh betyder "kriger", og
alle sikher siges at være i familie med hinanden. "Kriger" hentyder til en
befrielseskrig, som alle sikher har som en del af deres kulturelle
bevidsthed. Det svarer til det kors, Pia K bærer om halsen.

Fra : @

Dato : 03-03-06 14:14

On Fri, 3 Mar 2006 12:56:55 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>befrielseskrig, som alle sikher har som en del af deres kulturelle
>bevidsthed. Det svarer til det kors, Pia K bærer om halsen.

Sikh kniven er ganske vist sløv, men den er spids, og kan sagtens
trænge ind i både indvolde og hals

så det er ikke udelukkende en harmløs pyntegenstand

jeg kunne jo også begynde at gå rundt med en Mjølner i passende
størrelse, i respekt for Tor

Fra : pm

Dato : 03-03-06 14:32

@ wrote:
> On Fri, 3 Mar 2006 12:56:55 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
> wrote:

En kniv på 18 cm..eller mindre for den sags skyld, kan bruges som trussel.
Den truede spørger sikkert ikke ind til knivens ejer om hvorvidt lige den
kniv er farlig.
Nu er det ikke et rent dansk fænomen, at knive forbydes. Det forbud er
kommet på grund af indvandingen og dens kulturberigelser.
Må jeg bede om, at vi står fast på såvel lovgivning som normer, og udbeder
os de fremmedes respekt for samme, hvilket med de seneste krav om GENSIDIG
respekt ikke burde være uoverkommeligt.

pm

Fra : GB

Dato : 03-03-06 18:11

"@" <1@invalid.net> wrote in

> Sikh kniven er ganske vist sløv, men den er spids, og kan sagtens
> trænge ind i både indvolde og hals

Det kan en blyant eller en pen også.

> så det er ikke udelukkende en harmløs pyntegenstand

Nej, det er blyanter og penne heller ikke. De kan bruges til at sætte ild
på ambassader med - udover at de er særdeles farlige i håndgemæng.

> jeg kunne jo også begynde at gå rundt med en Mjølner i passende
> størrelse, i respekt for Tor

Gør du bare det.

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-03-06 12:26

@ wrote:
> [...]
> sin skjorte.
>
> Danmark er det første land i verden, hvor en sikh er blevet straffet

Jeg har lige haft en samtale med gud. Ja, det lyder underligt; men sådan
noget sker jo fra tid til anden, og nu mente gud altså, at det var på tide
at få meddelt sig til mig. Gud sagde til mig, at man skal bære en skarpladt
og afsikret AK-47 med påsat granatkaster af serbisk fabrikat, hvis man
ønsker at ære Ham og helst ikke vil i helvede. Det kan man så tro på eller
ej; men hvis man tror på det, så håber jeg da ikke, at Canada vil gøre
forskel på folks guders valg af religiøse våben.Det ville være
diskrimination.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 03-03-06 13:42

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og afsikret AK-47 med påsat granatkaster af serbisk fabrikat, hvis man
> ønsker at ære Ham og helst ikke vil i helvede.

Har han _også_ sagt det til dig?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 12:51

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

> skarpladt
>
> Har han _også_ sagt det til dig?

Falder sådanne voldsopfordrende væsener ind under straffeloven eller
er det for stor en mundfuld for vort politi?

Gør undtagelse vedr Sikh-pjat, men ikke vedr muslimer. Politiet bør
konsekvent kropsvisitee racistisk - enhver med mellemøstudseende skal
tjækkes for våben, småbørn og visse svage gamle koner excl.

Når Camre ku smugle pistol, kan Naser Khader det også.

Fra : Jim

Dato : 03-03-06 12:34

> [...]
> sin skjorte.
>
> Danmark er det første land i verden, hvor en sikh er blevet straffet

Og min religion påbyder mig altid at bære en skarpladt .45 Magnum Colt
Double Eagle.
Desværre er der kun plads til 8 bønner i magasinet. (Man kunne få brug for
12)

J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-06 13:03

Konrad wrote:

> [...]
> befrielseskrig, som alle sikher har som en del af deres kulturelle
> bevidsthed. Det svarer til det kors, Pia K bærer om halsen.

En 18 cm kniv ?

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 13:15

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> befrielseskrig, som alle sikher har som en del af deres kulturelle
> bevidsthed. Det svarer til det kors, Pia K bærer om halsen.

Du kan end ikke bruge den til at skære brød med.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-06 13:21

Konrad wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> og

> Du kan end ikke bruge den til at skære brød med.

Mon ikke den kan stikke ?
Den kniv jeg bruger til at sprætte træpillesækkene op med er heller
ikke ret skarp mere, men den kan sagtens sprætte en plastsæk op, og
sikkert også en lunge eller to.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 15:00

Konrad wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> og

> Du kan end ikke bruge den til at skære brød med.

Mon ikke den kan stikke ?
-----------
Det kan alt jo - også små kors, man bærer om halsen. Kender du til nogen som
helst tilfælde af sikher, der har brugt deres traditionelle kniv til at
stikke folk ned med?

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-03-06 10:26

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> som
> helst tilfælde af sikher, der har brugt deres traditionelle kniv til at

Jeg mener heller ikke at en maskinpistol er værre end et lille sølvkors,
pistolen skyder jo ikke af sig selv, kun mennesker kan gøre skade med den.

• Sikh men wear a traditional knife, called a kirpan, as a symbol of
baptism. Traditionally, the knife can be used only for self-defense or in
defense of those who cannot defend themselves.

Hvordan kan man forsvare sig med denne ubrugelige kniv?

Skal yemenitter iøvrigt også have lov at gå med daggert? Det er vel mest mht
præcedens, at denne sikh-kniv bliver vigtig, - hvor sætter man grænsen? Og
hvor gammel skal en religion være, før man skal finde sig i dens
mærkværdigheder? Kan moonisterne allerede nu forlange at gå med giftslanger
i bæltet, eller mormoner med urte-te dispensere i rygsækken?

Fra : Konrad

Dato : 06-03-06 09:45

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Jeg mener heller ikke at en maskinpistol er værre end et lille sølvkors,
> pistolen skyder jo ikke af sig selv, kun mennesker kan gøre skade med den.

Pistoler ved vi af erfaring bruges til at slå folk ihjel med. Spørgsmålet
er, om vi har samme erfaring med sikh-knivene.

> [...]
> defense of those who cannot defend themselves.
>

> Hvordan kan man forsvare sig med denne ubrugelige kniv?

Hvordan kan du overse ordet "traditionally"?

> [...]
giftslanger
> i bæltet, eller mormoner med urte-te dispensere i rygsækken?

Jeg synes det kammer helt over. Hvorfor fanden skal et ikke-problerm gøres
til et problem?

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-03-06 20:48

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Pistoler ved vi af erfaring bruges til at slå folk ihjel med. Spørgsmålet
> er, om vi har samme erfaring med sikh-knivene.

Pistoler bruges iflg brugerne til selvforsvar.

> Hvordan kan du overse ordet "traditionally"?

Det har jeg ikke overset, det betyder jo netop præcis, at de IKKE bruges til
angreb, men at de KAN bruges til forsvar.

> mht
> giftslanger
>
> Jeg synes det kammer helt over. Hvorfor fanden skal et ikke-problerm gøres
> til et problem?

Vi lever i en verden, hvor folk vil bruge enhver præcedens til at fremme
deres egne formål, man kan IKKE bare sige, at der er specielle regler for
sikher, selv om det ikke ville genere *mig* en rokkefis, at kun netop disse
havde lov til ditten og datten, dolke - og turban på hatten og om natten.

Kan DU finde en måde at tillade sikher at gå med dolke, men ikke yemenitter,
eller folk som hævder at være yemenitter? Vi lever i en verden hvor egoisme
og svindel bliver mere og mere almindeligt, - min bedstefar var yemenit, og
jeg føler mig krænket, hvis jeg ikke kan gå på værtshus med en lang dolk i
bæltet.

Fra : Jan Lassen

Dato : 03-03-06 14:22

Er det ikke også hinduer der i Danmark er fritaget for loven om, at have
styrthjelm på når de kører enten knallert elle motorcykel??
Godt nok kun dem selv det går ud over, vi skal bare betale mindre, eller
måske mere hvis de kører galt, men mener de er fritaget og vi har særlov for
dem pga. deres religion ?
J.L.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-03-06 14:25

"@" <1@invalid.net> on fredag 3. marts 2006 at 14:14 +0100 wrote:
>jeg kunne jo også begynde at gå rundt med en Mjølner i passende
>størrelse, i respekt for Tor

Gør du bare det - det er der næppe nogen der vil forhindre dig i.
det er mig bekendt ikke forbudt at bære hammer

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 15:01

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Gør du bare det - det er der næppe nogen der vil forhindre dig i.
> det er mig bekendt ikke forbudt at bære hammer

Eller skruetrækker...Vi bør dæmme op for horderne af farlige
elektrikere...

Fra : GB

Dato : 03-03-06 18:12

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> Gør du bare det - det er der næppe nogen der vil forhindre dig i.
> det er mig bekendt ikke forbudt at bære hammer

Lad det komme an på en prøve - tag din forhammer med på diskotek...

Fra : GB

Dato : 03-03-06 18:13

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

PS: Vidste du, at man i USA kan få en Dan-graduering i Mag-Lite? Som
selvforsvarsvåben???

Fra : GB

Dato : 03-03-06 18:09

"@" <1@invalid.net> wrote in news:as8g029icpljp7h9okci96ngimssl9q5ph@
4ax.com:

> Canadas højesteret har vedtaget, at sikh-elever må bære den sløve
> religiøse kniv, kirpan, som religionen påbyder dem at bære, i
> offentlige skoler.

Min religion (praktikalismen) fordrer at jeg til enhver tid bærer et
Leatherman Super Tool 500 med skruetrækker, bidetang, savblad og et
knivsblad på 9 cm. længde.

Mine religiøse følelser er i den grad krænkede af knivforbuddet, og jeg er
så rasende, at det er lige før jeg laver en tegning af Muhammed (pphg).

Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-06 10:27

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> sin skjorte.
>
> Danmark er det første land i verden, hvor en sikh er blevet straffet

Faktisk er denne »religiøse kniv« en omgåelse af en regel i sikhismen.
Det er et drabeligt /sværd/ de skal bære ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-06 12:36

Konrad wrote:
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Pistoler ved vi af erfaring bruges til at slå folk ihjel med. Spørgsmålet
> er, om vi har samme erfaring med sikh-knivene.

Du skal vel snarere sammenligne sådan: pistoler generelt kontra knive
generelt eller cowboypistoler kontra sikh-knive.

> Hvordan kan du overse ordet "traditionally"?

Så bare fordi der står et ord et tilfældigt sted giver det dem mere
ret til at bære kniv i stedet for mig ?

--

Christian
www.yee-haw.dk