Undskyldning!
Fra : Konrad

Dato : 02-03-06 18:15

http://www.danishmuhammedcartoons.com/apology.html

Nå, så ikke alligevel Bare trist de er så dårlige til at stave, men det
er vist ret kendetegnende på den fløj.

Kan du se, Liljeberg, hvor "debatten" fungerer herhjemme? De *vil* jo bare
konflikten - og *vil* bare eskalationen. De formørkede islamister og
fremmedhaderne har ét og samme mål.

Fra : TBC

Dato : 02-03-06 18:48

Konrad skrev:

> Kan du se, Liljeberg, hvor "debatten" fungerer herhjemme? De *vil* jo bare
> konflikten - og *vil* bare eskalationen. De formørkede islamister og
> fremmedhaderne har ét og samme mål.

Jeg vil nu ikke sige at de i *konkret* forstand har et og samme mål.
Men det er indlysende at de netop er blandt hinandens mest nyttige
idioter. Indbyrdes fremmer de med netop deres eget had og egen rolle
opbakningen til modparten.

TBC

Fra : Tim

Dato : 02-03-06 20:57

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
Konrad skrev:

> [...]

Men det er indlysende at de netop er blandt hinandens mest nyttige
idioter. Indbyrdes fremmer de med netop deres eget had og egen rolle

------------

Tjae... der er båtnakker på begge sider. Nogle (de der har lavet
hjemmesiden), er åbenbart blevet trætte af dobbeltmoralen i Danmark.

På den anden side finder der ikke noget sted på deres hjemmeside, der blot
antyder voldelige hensigter eller trusler, men udelukkende noget, der hører
fint ind under vores ytringsfrihed. En sarkastisk reminder.

.... og et eller andet sted, forstår jeg den godt. PEN har (f.eks), på vegne
af sine medlemmer gjordt det klart, at de mener vi burde sige undskyld, for
tegneserien.

Salman Rushdie (der modsat PEN, sandsynligvis ved hvad han taler om), har
just advaret mod islamismen, og de der netop prøver at undertrykke det, PEN
(og den danske venstrefløj) prøver at dæmpe vores reaktion.

Min mening er imidlertid, at vi ikke bør reagere, som de gør på den
hjmmeside, men at vi slet ikke bør reagere. Islamisterne, verden over, kan
skabe sig lige så tosset de vil.... I do not friggin care. Som jeg var
ganske enig med Konrad i, er det faktsk slet ikke en raktion værd fra vores
side. Vi _har_ ytringsfrihed, og den giver vi ikke køb på, under nogen
omstændigheder. Færdig!

Hele diskussionen, og al den balade der omgærer den, er udelukkende
akademisk, omend den laver røre i andedammen.

Vores samfund er blevet så avancereret, at vi takler den situation.... eller
rettere.... det gør vores demokrati, vores statsminister.

Han har, intil videre, gjort det til UG.

At tågehoveder som Niels Helveg Petersen og Uffel Elleman Jensen så ikke
fatter, hvad det drejer sig om, er bare en slags sideløbende underholdning.

Tim

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 11:00

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Tjae... der er båtnakker på begge sider. Nogle (de der har lavet
> hjemmesiden), er åbenbart blevet trætte af dobbeltmoralen i Danmark.

Hvilken dobbeltmoral? Der findes jo kun én moral, ved vi, og det er den Pia
K og Fogh garanterer. Alt andet er "utilgiveligt" og landsforræderisk.

> [...]
hører
> fint ind under vores ytringsfrihed. En sarkastisk reminder.

"Fuck you" er i den vestlige kultur 100% synonymt med afbrænding af flag i
den mellemøstlige kultur.

> [...]
vegne
> af sine medlemmer gjordt det klart, at de mener vi burde sige undskyld,

Det gad jeg godt se en kilde på??

> [...]
vores
> side. Vi _har_ ytringsfrihed, og den giver vi ikke køb på, under nogen

Netop! Hvad er problemet? Den indenrigspolitiske/ideologiske diskurs bliver
mere og mere krystalklar. Det har aldrig handlet om ytringsfrihed -
tværtimod.

Fra : Henri Gath

Dato : 02-03-06 19:46

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan du se, Liljeberg, hvor "debatten" fungerer herhjemme? De *vil* jo bare
> konflikten - og *vil* bare eskalationen. De formørkede islamister og

Fremmedhaderne........jeg har da ike noget imod fremmede...ikke imod
hinduer, jøder, latinamerikanere, buddhister, englændere, tyskere. koptere
osv osv....men jeg har noget mod muslimer.
Hvad er der iøvrigt forkert på siden, siden du ikke kan lide den?

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 02-03-06 20:40

Konrad wrote:

> [...]
>
> Kan du se, Liljeberg, hvor "debatten" fungerer herhjemme? De *vil* jo bare
> konflikten - og *vil* bare eskalationen. De formørkede islamister og

Det er da en smuk undskyldning, som jeg til fulde kan tilslutte mig! Og
set ud fra mit synspunkt er der ingen grund til at søge konflikt, men
der er en grund til at trække en streg i sandet.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Tim

Dato : 02-03-06 20:58

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Kan du se, Liljeberg, hvor "debatten" fungerer herhjemme? De *vil* jo bare
> konflikten - og *vil* bare eskalationen. De formørkede islamister og

Den slags er slet ikke værd at skænke en kommentar. Det troede jeg, at vi
var enige om?

Tim

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 11:00

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Den slags er slet ikke værd at skænke en kommentar. Det troede jeg, at vi
> var enige om?

Ja, under normale omstændigheder.

Fra : Jack

Dato : 03-03-06 04:27

> http://www.danishmuhammedcartoons.com/apology.html

"United we stand"....hahahahahaha....Er det Bush-inspirerede idiot-amøber
der står bag den side? Den neanderthal der har skrevet teksten er da i hvert
fald lam
i roen og skulle sendes på et 14-dages intensivt stavekursus. Og så på den
anden side...
Det ville sikkert ikke hjælpe......

Fra : TBC

Dato : 03-03-06 12:11

Tim skrev:

> [...]
> ganske enig med Konrad i, er det faktsk slet ikke en raktion værd fra vores

Delvist enig. Det eneste vi bør reagere med, er at forsøge at
bekæmpe og stoppe de fandens terrorister der angriber os, og den
sociopolitiske baggrund der gør at de kan eksistere og finde opbakning
i den udstrækning de gør. Og det gør vi iøvrigt ganske dårligt ved
at begynde at reagere på måder som vi i hvertfald ikke kan vinde
heart and minds på, og ved at reagere på måder der frastøder og
fornærmer selv den almindelige muslim i mellemøsten.

> Vi _har_ ytringsfrihed, og den giver vi ikke køb på,
> under nogen omstændigheder. Færdig!

Præcis! og rørende enig.
Men det forhindrer ikke at vi skulle kunne beklage at folk såres når
de mere rabiate iblandt os bruger ytringsfriheden usympatisk og
krænkende. Og ja, det er jo også rart for os at høre nogle muslimer
tage afstand fra de voldsomme og krænkende indstillinger andre
muslimer benytter deres friheder til at give udtryk for.

TBC

Fra : T.Liljeberg

Dato : 03-03-06 16:12

On Thu, 2 Mar 2006 18:14:52 +0100, in dk.politik "Konrad"
<davidkonrad@gmail.com> wrote:

>Kan du se, Liljeberg, hvor "debatten" fungerer herhjemme? De *vil* jo bare
>konflikten - og *vil* bare eskalationen. De formørkede islamister og
>fremmedhaderne har ét og samme mål.

Ja. Og jeg fornemmer, at du mener, at det passer ind som argument
eller indskud i en debat mellem os. Kan du give et hint....?

Fra : Maz Spork

Dato : 03-03-06 19:43

Konrad wrote:
> http://www.danishmuhammedcartoons.com/apology.html
>
> Nå, så ikke alligevel Bare trist de er så dårlige til at stave, men det
> er vist ret kendetegnende på den fløj.

Man slår alle over en kam. Før man fatter, at det ikke løser noget, vil
problemerne fortsætte. Det gælder alle.

For eksempel kan man jo se, de tager Rushdie til indtægt for deres
synspunkter... men Rushdie er selv muslim! Det er jo ikke engang sjovt.

Det er useriøst at tale om muslimer som "problemet" - prøv at nuancere det,
venner, og tal om ekstremister i stedet.

Fra : Jan

Dato : 05-03-06 01:46

Muslimer har som Salman Rushdie og andre også langt om længe har meldt ud et
formål at få verdensherredømmet og de kære politikere vi har lige bortset
fra et par stykker giver dem såmænd lov til at ødelægge vores ellers
udemærkede demokrati og ytringsfrihed.

Fra : @

Dato : 04-03-06 17:28

On Sat, 4 Mar 2006 16:45:54 -0800, "Jan" <someone@microsoft.com>

Date: Sat, 4 Mar 2006 16:45:54 -0800

vær venlig at stille dit ur

tak

og undskyld

Fra : Jesper

Dato : 04-03-06 22:07

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
> De formørkede islamister og
> fremmedhaderne har ét og samme mål.

Vil muhamedanerne også af med muhamedanerne i Danmark ? =
--
Jesper
The saw is family!