De sociale konsekvenser af skattelettelser~
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-02-06 23:52

http://www.ifindkarma.com/attic/LEAD/compare

Højere medianindkomster (også for minoriteter, som traditionelt tilhører
lavindkomstgruppen), højere vækst, lavere arbejdsløshed, højere
socialmobilitet, flere nye jobs... osv.

Læs selv.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 28-02-06 23:56

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:
> [...]
> tilhører lavindkomstgruppen), højere vækst, lavere arbejdsløshed,
> højere socialmobilitet, flere nye jobs... osv.

Bør man ikke også regne gældsætningen med? Lånefinancieret rigdom er ikke
noget af det mest stabile, der findes.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-02-06 23:58

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Bør man ikke også regne gældsætningen med? Lånefinancieret rigdom er ikke
> noget af det mest stabile, der findes.

Reagantidens militærspendering er irrelevant for skattelettelsernes
resultater.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-03-06 00:04

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Reagantidens militærspendering er irrelevant for skattelettelsernes
> resultater.

Men det er gældsætningen ikke.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-03-06 00:15

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Men det er gældsætningen ikke.

Reagantiden skattelettelser førte ikke til en reduktion i
skatteindtægterne - nøjagtigt det modsatte faktisk.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-03-06 00:17

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Reagantiden skattelettelser førte ikke til en reduktion i
> skatteindtægterne - nøjagtigt det modsatte faktisk.

Du snakker udenom gældsætningen. Skal vi være enige om, at staten ikke må
gældsætte sig - det vil sige landets borgere og fremtidige generationer?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-03-06 00:25

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Du snakker udenom gældsætningen. Skal vi være enige om, at staten ikke må
> gældsætte sig - det vil sige landets borgere og fremtidige generationer?

Jada.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-03-06 01:02

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Jada.

Kan vi også være enige om, at Reagans låneoptagelse var en del af
forklaringen på den forøgede økonomisk aktivitet?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-03-06 01:15

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Kan vi også være enige om, at Reagans låneoptagelse var en del af
> forklaringen på den forøgede økonomisk aktivitet?

Jo.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : andersdk@gmail.com

Dato : 01-03-06 00:25

Selv hvis du har ret i din antagelse af at statsunderskuddet de år gik
til øget oprustning, så har det da så absolut noget at gøre med
resultaterne du linker til. Militærindustrien er af åbenlyse grunde
national, især dengang. Derfor går en dollar lånt til
militærformål næsten ubeskåret videre til at skabe jobs. I mangel
af en stor hær som beskæftigelsesprojekt herhjemme svarer det til at
staten ansatte 25000 dagpengemodtagere til at feje gader til 20000 om
måneden og lod overskuddet på betalingsbalancen betale for det. Det
er da normalt ikke den politik du staår for oder...?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-03-06 00:28

<andersdk@gmail.com> wrote:

> [...]
> måneden og lod overskuddet på betalingsbalancen betale for det.(1) Det
> er da normalt ikke den politik du staår for oder...?

Jeg synes der er signalforvirring i dit indlæg.

Dit eksempel med gadefejerne vil jo ikke skabe værdier. (1)

Men du mener at der skabes værdi når militærindustrien sættes igang? (2)

Det er Keynesiansk tankegang, og nej, det støtter jeg naturligvis ikke.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : andersdk@gmail.com

Dato : 01-03-06 00:57

Forskellen er den samme. Begge udgifter bliver brugt til at sætte folk
i arbejde. I begge eksempler til ingen verdens nytte...