Salman Rushdie advarer mod Islam
Fra : Mark Jensen

Dato : 28-02-06 19:19

Ganske interessant at høre fra ham. Mange har draget ligheder mellem
tegningerne og hans bog. Ikke nogen kvalitativ sammenligning
selvfølgelig, men principiel.

Efter at have overvundet fascisme, nazisme og stalinisme, står verden
nu over for en ny global trussel, siger Salman Rushdie efter
Muhammed-tegningerne

Forfatteren Salman Rushdie, den franske filosof Bernard Henri-Levy,
eksilforfatteren Taslima Nasreen og en række andre forfattere advarer
i en erklæring om, at verden står over for en global trussel,
totalitær islam.

- Efter at have overvundet fascisme, nazisme og stalinisme, står
verden nu over for en ny global trussel, islamisme. Vi, forfattere,
journalister, intellektuelle, opfordrer til modstand imod totalitær
religion og for fremme af frihed, lige muligheder og sekulære værdier,
hedder det i erklæringen, der onsdag offentliggøres i den franske
ugeavis Charlie Hebdo, som er en af de franske aviser, der har trykt
Jyllands-Postens Muhammed-tegninger.

Underskriverne på erklæringen siger, at de sammenstød, der har fundet
sted i forbindelse med profettegningerne, 'afslører nødvendigheden af
kampen for disse universelle værdier. Kampen vil ikke blive vundet med
våben, men på det ideologiske felt', mener Rushdie og de øvrige, der
tilføjer, at der er tale om et globalt opgør, der 'konfronterer
demokrater og teokrater'.

- Islamisme er en reaktionær ideologi, der dræber lighed, frihed og
sekularisme, hvor end den findes.

- Islamisme er en reaktionær ideologi, der dræber lighed, frihed og
sekularisme, hvor end den findes. (Foto: AP)

Fra : Michael Laudahn

Dato : 28-02-06 20:05

Ja - og det er ikke alene en dansk sag, derfor også til Norge og
Sverige. Men ved jo ikke om medierne der tør.

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

Fra : Hans Knudsen

Dato : 28-02-06 20:38

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse news:9u49025gq9lrsr9t8v38of245lg4cdhtqm@4ax.com...
> [...]
>
> - Islamisme er en reaktionær ideologi, der dræber lighed, frihed og
> sekularisme, hvor end den findes. (Foto: AP)

Jeg vill tro, at det her må være gefundenes Fressen for Kim Larsen og Allan Riise at kommentere.

Hans Knudsen

Fra : Henri Gath

Dato : 28-02-06 20:47

"Hans Knudsen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vill tro, at det her må være gefundenes Fressen for Kim Larsen og
> Allan Riise at kommentere.
>
> Hans Knudsen

Hahahah....næh, de skal nok afholde sig fra at kommentere det...........de
skulle nødig have deres verdensbillede forstyrret af fakta

Fra : Bo Warming

Dato : 01-03-06 02:12

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
> - Islamisme er en reaktionær ideologi, der dræber lighed, frihed og
> sekularisme, hvor end den findes. (Foto: AP)

Og Radikales Elisabeth Gerner Nielsen insisterer nu på at integration
kræver ligeværdighed så vi skal lære lige så meget af islamisk censur,
som de skal lære af vor ytringsfrihed