Moderate muslimer og JP
Fra : Norma

Dato : 19-02-06 19:23

Tilsyneladende elsker alle danskere, og jeg gør det også, den nye moderate
eller såkaldte" demokratiske" muslimske forening, både pga deres
afstandstagen til afbrænding af Dannebrog; men også pga deres anerkendelse
af demokratiet.

Men det er lidt vanskeligt for mig at tage dem helt alvorligt.

F.eks. havde man i Berlingeren utallige sider i dag, hvor såkaldte moderate
muslimer, hver fik en spalteplads samt deres billede i avisen.

Men ingen af dem anerkender f.eks Mohammad-tegningerne som en del af
ytringsfriheden, som de eller påstår, at de går ind for.
En enkelt nøjedes med at tage afstand fra tegningen af en mand med store
sorte øjenbryn, i klædt turban med lunte!

Det er ikke godt nok for mig.

Fordi!

Det går aldrig an, i et land med ytringsfrihed, at enkeltpersoner/enkelte
grupper, skal afgøre, hvad der er morsomt eller ej!

Så i mine øjne er det et enten/eller.

Og jeg tror, at vi p.t. bliver udnyttet?

I hvert fald savnede jeg et udsagn a la: " Jeg skreg af grin, da jeg så så
dem".

Norma

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 19-02-06 19:30

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og jeg tror, at vi p.t. bliver udnyttet?
>
> I hvert fald savnede jeg et udsagn a la: " Jeg skreg af grin, da jeg så så

Kan du nævne et sted i koranen, der forbyder demokrati?

Fra : Norma

Dato : 19-02-06 19:43

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan du nævne et sted i koranen, der forbyder demokrati?

Det er lige akkurat, en af de ting, der bekymrer mig for tiden.

For det kan jeg ikke, og det vil jeg ikke.

Ikke mindst fordi, jeg kender muslimer og ved!

At de aldrig nogen sinde vil anerkende, min læsning af Koranen, da det er
Mohammads tale, direkte overført til papir, da han hverken kunne skrive
eller læse.

Og det er et af muslimernes tegn på, at Mohammad var en ægte profet.

Fordi, hvordan skulle han ellers have kunnet skrive, analfabet, som han var?

Den slags overtro orker jeg ikke at argumentere imod.

Og!

Jeg respekterer andre menneskers religion. Det er dem, der kan fortolke
deres såkaldte hellige bog, det er ikke min opgave!

At så mange muslimer, qua deres religion indoktrineres, fordi de enten ikke
kan arabisk, eller, ikke kan arabisk, som det blev talt i vikingetiden, det
er vel klart.

Det bliver vi andre vel også, når vi anerkender andres oversættelse af
runer. Den skrift vi brugte her i landet på Mohammads tid.
Det kan du jo lige selv forsøge dig med!

Vedrørende demokrati, så må du bede en rettroende muslim om en forklaring,
for jeg er hverken muslim eller imam.
(Al respekt for dem og deres, ikke vores, profet Mohammad og deres eneste
gud Allah= Gud, som vi kender ham fra det gamle testamente)

Men, som jeg har fået det forklaret, af de muslimer, jeg kender, så findes
der ingen lov der overgår "Gud eller Allahs" lov, den lov, de kalder
Sharia.

Fordi, ingen mennesker, kan sætte sig over gud.

Og det er vel klart, er det ikke?

Norma

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-06 23:04

Norma wrote:
> [...]
>
> At de aldrig nogen sinde vil anerkende, min læsning af Koranen, da det er
> Mohammads tale, direkte overført til papir, da han hverken kunne skrive

Det eneste han var god til, var at lave bomber... Og det har han så
åbenbart lært sine disciple... LOL

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 20-02-06 09:47

Norma wrote:
> "Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lige akkurat, en af de ting, der bekymrer mig for tiden.
>
> For det kan jeg ikke, og det vil jeg ikke.
>
> Ikke mindst fordi, jeg kender muslimer og ved!

du mener: "du kender til eksistensen af muslimer - og antager..."

> At de aldrig nogen sinde vil anerkende, min læsning af Koranen, da
> det er Mohammads tale, direkte overført til papir, da han hverken
> kunne skrive eller læse.

....antager du...

> [...]
> han var?
> Den slags overtro orker jeg ikke at argumentere imod.

Den slags "overtro" findes skam også blandt danskere. Det kaldes ignorance
og er faktisk meget værre.

> Og!
>
> Jeg respekterer andre menneskers religion. Det er dem, der kan
> fortolke deres såkaldte hellige bog, det er ikke min opgave!

Nå?

> At så mange muslimer, qua deres religion indoktrineres, fordi de
> enten ikke kan arabisk, eller, ikke kan arabisk, som det blev talt i
> vikingetiden, det er vel klart.

Masser af mennesker indoktrineres idag - også i de vestlige samfund.
Kapitalismen er et excellent eksempel på en organisation i vesten der
indoktrinerer mennesker dagligt.

> [...]
>
> Vedrørende demokrati, så må du bede en rettroende muslim om en
> forklaring, for jeg er hverken muslim eller imam.

Alligevel bruger du tid på at ytre dig på deres vejne?

> [...]
> kalder Sharia.
>
> Fordi, ingen mennesker, kan sætte sig over gud.

For dem er det, ligesom det er det i kristendommen, Hinduismen, etc. I
kapitalismen er penge=gud, så foskellen er den samme. I racismen er er den
enkelte racist=gud, osv...

Fra : Norma

Dato : 20-02-06 19:52

Nej, som jeg skrev:

[...]

Lad være med at klippe i mine indlæg!

Norma

Fra : T.Liljeberg

Dato : 25-02-06 18:02

On Mon, 20 Feb 2006 09:47:17 +0100, in dk.politik "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

>Den slags "overtro" findes skam også blandt danskere. Det kaldes ignorance
>og er faktisk meget værre.

På dansk kaldes det vel uvidenhed?
Hvorfor tage engelske ord i brug,når der er udmærkede danske
alternativer?

>Masser af mennesker indoktrineres idag - også i de vestlige samfund.
>Kapitalismen er et excellent eksempel på en organisation i vesten der
>indoktrinerer mennesker dagligt.

Kapitalisme er ikke en organisation.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 19:49

Kristian Damgaard <kdamgaard@privat.dk> wrote:

> Kan du nævne et sted i koranen, der forbyder demokrati?

Kan du nævne et sted i Koran eller Hadith der påbyder demokrati?

Og de kaliffer der afløste Muhamed, var de demokratisk valgte?

De var endda mægtigere end både en kejser og en pave, da de forenede
begge embeder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 21:57

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne et sted i koranen, der forbyder demokrati?

Hvorfor tror du, at det står i koranen?

J.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-02-06 21:56

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> wrote in message

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne et sted i koranen, der forbyder demokrati?

Var det en morsomhed? Der står fx, at når profeten har besluttet noget, så
er det ikke op til dig at overveje at gøre noget andet, - kan det forliges
med demokrati? Der er masser af steder hvor kravet er "udemokratisk"

Bortset fra det, så kan muslimer selvfølgelig godt finde ud af at lade være
med at tage disse steder for alvorligt, så islam *kunne* godt forliges med
demokrati, hvis man kan få de krafttroende bøjet sammen.

Fra : @

Dato : 19-02-06 22:37

On Sun, 19 Feb 2006 19:30:17 +0100, "Kristian Damgaard"
<kdamgaard@privat.dk> wrote:

>"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

et godt råd - stol ikke på dem

i deres kamp for verdensherredømmet må de bruge alle midler, også løgn
og påtaget venskab med vantro, så Nazi Khader er faktisk meget
farligere end de skrigende fjolser der render rundt og futter røde
klude af,
Khader forstår nemlig at sige det vi gerne vil tro -

at der findes muhammedanere der er modtagelige for argumenter -
det gør der ikke

der findes kun een slags muhammedanere -

den slags der vil os til livs med alle midler

>Kan du nævne et sted i koranen, der forbyder demokrati?

demokrati er et ukendt begreb i koranen,
demokrati og islam kan ikke forenes al den stund koranen for
muhammedanere er ukrænkelig og koranens bud er gud ord, som _skal_
adlydes, du får ikke en muhammedaner til at sige offentligt at der er
ting i koranen som ikke passer eller man kan vælge at se bort fra

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-02-06 02:32

.

> [...]
> klude af,
> Khader forstår nemlig at sige det vi gerne vil tro -

Det bliver i hvert fald spændende at se om Demokratiske Muslimer vil gøre
som Naser Khader hidtil har gjort ude ved møder, nemlig nægte at svare på
spørgsmål fra sandfærdige muhamedanere. Der er nemlig modstrid mellem
Khaders udsagn om at tage Koranen bogstaveligt og hans politiske udsagn.

Der er allerede en diskussion igang på deres debatforum om demokrati er
foreneligt med Islam
http://www.demokratiskemuslimer.dk/forum/viewtopic.php?t=4 . Hvis denne
debat slettes, vil jeg tage det som et udtryk for foreningens falskhed.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 19-02-06 19:40

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tilsyneladende elsker alle danskere, og jeg gør det også, den nye moderate
Du skal ikke tale på mine vegne.!

/Mikael

Fra : Norma

Dato : 19-02-06 20:37

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

En enkelt nøjedes med at tage afstand fra tegningen af en mand med store
sorte øjenbryn, i klædt turban med lunte!

Det var, hvad jeg skrev!
Og jeg har ikke talt på hverken dine eller andres vegne!
Læs dog lige et indlæg igennem inden du brokker dig!

Møgunge:)

Norma

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 19-02-06 20:47

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det var, hvad jeg skrev!
> Og jeg har ikke talt på hverken dine eller andres vegne!
> Læs dog lige et indlæg igennem inden du brokker dig!

Du skriver: "Tilsyneladende elsker ALLE danskere". ALLE!!!

> Møgunge:)
Møgkælling

/Mikael

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-06 20:50

Mikael Mortensen wrote:
> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skriver: "Tilsyneladende elsker ALLE danskere". ALLE!!!

Kodeordet er "tilsyneladende", altså "det ser ud som", "man kunne fristes
til at tro", "man kan mene" etc.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 19-02-06 21:01

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kodeordet er "tilsyneladende", altså "det ser ud som", "man kunne fristes
> til at tro", "man kan mene" etc.

Men det gør det så heller ikke, hvis man har fulgt med i gruppen her...!

/Mikael

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-02-06 11:26

> Men det gør det så heller ikke, hvis man har fulgt med i gruppen
> her...!

Du forstår tydeligvis stadig ikke...

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 20-02-06 12:53

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Du forstår tydeligvis stadig ikke...

Der er en komiker iblandt os.

/Mikael

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-06 20:22

Norma wrote:
-snip-

> I hvert fald savnede jeg et udsagn a la: " Jeg skreg af grin, da jeg så så
> dem".

Ja, vi andre kan sgu' da fint grine af Monty Pythons gøren grin med
kristendommen, så derfor forstår jeg ikke muhammedaner-terroristernes
synspunkter om at de ikke kan se noget morsomt i de tegninger,
overhovedet... Man skulle nærmest tro at de fik hovedet savet over, hvis
de grinte af dem. Men forklaringen er måske at det gør de måske netop
også af Al-qaida (eller enten islamisk trossamfund eller også
hizb-ut-tahrir)?

Fra : Jan Lassen

Dato : 20-02-06 03:59

> [...]
>
> Og jeg tror, at vi p.t. bliver udnyttet?
>
> I hvert fald savnede jeg et udsagn a la: " Jeg skreg af grin, da jeg så så

Jeg syntes det burde undre, måske også skræmme, at der ikke er flere der
bare er en lille smule mere kritiske over for de såkaldte moderate muslimer
med Naser Khader i spidsen.

Næsten dagligt popper de op på skærmen i nyhederne og diverse talk shows med
det vi vil høre, men vi ved intet om det også rent faktisk er ment...
Er vi ikke lidt for naive og blåøjede når vi, eller er så mange danskere
uden kritisk sans at de uden at have nogen form for ide om manden også mener
det han siger, og uden videre bare springer på dette nye fænomen der er
blomstret op på så utrolig kort tid.???

Det hele har trods alt kun stået på ca 3 uger og på den korte tid har man
næsten udråbt Naser Khader til helten, manden siger jo bare hvad vi vil
hører, det er der masser andre politikere der gør, uden vi lægger så meget i
det som tilfældet er med disse såkaldte moderate eller demokratiske.

Jeg har personligt ingen som helst anden garanti for at disse moderate er
hvad Naser Khader fortæller, manden er muslim, politiker og medlem af de
radikale, jeg er ikke så pokkers sikker på det er sundt ikke bare at have en
lille smule kritisk sans over for nye foreningen og partier der springer
frem pga. et par tegningen og lidt ballade....
Vi danskere plejer da ikke at være ukritiske, vi ser folk an og ikke går så
højt op i hvad de siger eller om vi for stukket blår i øjnene, vi plejer da
at dømme ud fra hvad folk gør og ikke hvad de siger.

Er det ikke også på tide vi fordømmer dem der tramper og brænder vores
flag, det er vores kristne symbol med korset de brænder. hvis det ikke er
blasfemi og hån ved jeg ikke hvad der er, mange har travlt med som arla at
undskylde vi er her, har en mening og sans for humor, vi er vel også i høj
grad berettiget til en undskyldning ....måske endnu i højere grad end de
tosser der har travlt med at forklare os alle hvor ondt det er, at vise et
par uskyldige tegninger, de lever i middelalderen, vi andre er jo bare et
par tusinde år foran dem...når jeg ser disse tosser kan jeg ikke lade være
med at tænke på det må ha' været sådan i middelalderen hvor heksejagten og
indre mission var værst..

Har vi dog helt mistet vores kritiske sans?? hvis vi har, håber jeg den
meget snart kommer tilbage....
JL

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 21:27

Jan Lassen wrote:
> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
-snip-

> Har vi dog helt mistet vores kritiske sans?? hvis vi har, håber jeg den
> meget snart kommer tilbage....

Jeg har to gode argumenter til at jeg bedst kan lide Naser Khader af
islamisterne:

1) Jeg kan se og fornemme på Naser Khader at han *VIRKELIGT* hader
islamisk trossamfund.

2) Han har en tatovering hvorpå der står "demokrati" så jeg i fjernsynet
en dag (det viser at han virkeligt mener det).

Begge grunde er nok til mig - han er KLART det bedste, iblandt
muslimerne. Muslimer som ham, har jeg ikke nævneværdigt imod at man
støtter fordi jeg både læser tilstrækkelig med aviser og ser
tilstrækkeligt med nyheder til at jeg ikke kan forestille mig at han
"dolker os i ryggen". Det nægter jeg at tro på.