USAs Højesteret & Muhamed
Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 18:44

Netop set i TV-Avisen.

Nu går det ud over USA. Storm på USAs ambassade i Jakarta - fordi
Højesterts bygning i Washinton er beklædt med en frise, der bl.a. viser
- Muhamed.

Frisen blev sat op i 1935, og har naturligvis kun været ment som en måde
at vise respekt, også for Muhamed ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 19-02-06 19:31

> [...]
> - Muhamed.
>
> Frisen blev sat op i 1935, og har naturligvis kun været ment som en måde

Muslimerne opfatter desværre tingen, som de vil, ikke, som de var ment!!!

Fra : TBC

Dato : 19-02-06 20:03

Per Rønne skrev:

> [...]
> - Muhamed.
>
> Frisen blev sat op i 1935, og har naturligvis kun været ment som en måde

Underligt, sekularisterne har ellers sørget for at få fjernet de 10
bud fra bygningen.

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 04:11

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Underligt, sekularisterne har ellers sørget for at få fjernet de 10
> bud fra bygningen.

Moses er nu ellers stadig afbillet, hvilket TV-Avisen gjorde opmærksom
på [et brud på jødedommens billedforbud, som ingen tager anstød af].

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 20-02-06 09:35

On Mon, 20 Feb 2006 04:11:09 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Moses er nu ellers stadig afbillet, hvilket TV-Avisen gjorde opmærksom
>på [et brud på jødedommens billedforbud, som ingen tager anstød af].

jo det gør jøderne,

men de laver ikke væsen ud af det

det ville være dårligt for forretningen

så kræmmere gør hvad kræmmere altid har gjort

nemlig forretning

zionister og jøder er ikke heeelt det samme

jeg tror aktierne i våbenfabrikkerne snart vil stige til helt
<sorry> ugudelige højder

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-02-06 21:06

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev
: Netop set i TV-Avisen.
:
[...]

http://www.usembassyjakarta.org/

Der ser da ellers fredeligt ud? Heller ikke noget på Tekst TV?

Fra : @

Dato : 19-02-06 22:13

On Sun, 19 Feb 2006 18:43:52 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>- Muhamed.
>
>Frisen blev sat op i 1935, og har naturligvis kun været ment som en måde

har amerikanerne virkelig hånet pædofeten uafbrudt i 70-71 år!!

mon araberne nu boykotter den amerikanske dollar?

har USA fået den sidste olie?

eller kort

hvad har de så tænkt dem at gøre ved det?

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 22:19

> [...]
> - Muhamed.
>
> Frisen blev sat op i 1935, og har naturligvis kun været ment som en måde

Jeg skal hilse fra Mufti El-Imam Jensen og sige, at fremstillingen af denne
frise var pubertær, unødig provokerende, krænkende og ikke mindst misbrug af
den ytringsfrihed, vi har fået under ansvar. ;0)

J.

Fra : DS

Dato : 20-02-06 00:01

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> Mufti El-Imam Jensen

:D

Den tog ikke lang tid at fange

DS

Fra : Jim

Dato : 20-02-06 12:40

"DS" <nospam@tome.com> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>
> :D
>
> Den tog ikke lang tid at fange

Jeg mener, at Politiken var de første med det navn på vores tidligere ellers
så respekterede udendørsminister.

J.

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 00:47

Jim skrev:

> Jeg skal hilse fra Mufti El-Imam Jensen og sige, at fremstillingen af denne
> frise var pubertær, unødig provokerende, krænkende og ikke mindst misbrug af
> den ytringsfrihed, vi har fået under ansvar. ;0)

Mon ikke også Elleman som tænkende individ ville kunne se og forklare
den væsentlige forskel at frisen ikke var fremstillet mhp at
muslimerne skulle være "rede til at finde sig i hån, spot og
latterliggørelse" som var Jyllandspostens udtrykte fortsæt med
tegningerne. Det gør i mine øjne en stor forskel i om det er
dadlværdigt eller ej.

Spørgsmålet er så om det i den her tåbeligt opkogte situation gør
en forskel for andre, ikke mindst muslimerne. Men mon ikke det kunne
være en forklaring på hvorfor ingen har gjort indsigelser før

TBC

Fra : Jim

Dato : 20-02-06 12:43

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

Jim skrev:

> [...]

en forskel for andre, ikke mindst muslimerne. Men mon ikke det kunne
være en forklaring på hvorfor ingen har gjort indsigelser før

Husk på at enhver billedliggørelse af de tre "profeter" er forbudt iht. hver
af religionerne.
Der lægges jo op til massemord alene på baggrund af denne frise.
Hele USA's befolkning har jo accepteret denne frise i mange år.

J.

Fra : Sten Schou

Dato : 20-02-06 13:53

[...]

Jyllandspostens tegninger var ment som en reaktion på:
1: Mordet på Theo Van Gogh, en mand som skulle trues ihjel, da han ikke
holdt kæft,dræbte man ham.
2: Truslerne mod den hollandske politiker, Ayaan Hirsi Ali, som i dag lever
under politibeskyttelse.
3:Overfaldet på en underviser fra Carsten Niebuhr Instittutet,som havde læst
højt fra Koranen, vantro som han var
4: Ingen turde lave illustrationer til Kåre Bluitgens bog om profetens liv,
af frygt for repressalier.

Eller sagt med andre ord, islamisk fundamentalismes langsomme, men sikre
omklamring af vores samfund.
Men vælger man, som du, Uffe Ellemann og andre at se bort fra ovennævnte
sager, så kan man selvfølgelig godt sige, at det var krænkende tegninger,
men i det perspektiv de blev til under, havr de helt klart deres
berettigelse. Religionen hører til i det private rum, ikke det offentlige.

Hilsen Sten

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 21:16

Sten Schou wrote:
> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
-snip-

> Jyllandspostens tegninger var ment som en reaktion på:
> 1: Mordet på Theo Van Gogh, en mand som skulle trues ihjel, da han ikke
> holdt kæft,dræbte man ham.

Hørt!

> 2: Truslerne mod den hollandske politiker, Ayaan Hirsi Ali, som i dag lever
> under politibeskyttelse.

Hørt!

> [...]

Hørt!

> 4: Ingen turde lave illustrationer til Kåre Bluitgens bog om profetens liv,

Hørt! Og den frygt forsøger terroristerne stadigvæk at angribe os med
ved f.eks. at udlove dusører over dem som halshugger de 12 tegneres hoveder.

De 12 tegninger skal fandme have en medalje for hvad de har gjort!

Tænk at vide at så mange skide Islamister/muhammedaner-terrorister
opfordrer til at kappe ens hoveder. Prøv at leve med den tanke...
Uudholdeligt.

Og når man derudover ser på internettet RIGTIGE billeder hvor de skide
forpulede islamist-terrorister viser at de også gør alvor af deres
trusler... Ja, det får sgu' mit pis i kog, når de forsøger at udøve
politik på den måde.

> Eller sagt med andre ord, islamisk fundamentalismes langsomme, men sikre
> omklamring af vores samfund.

Ja, desværre.

> [...]
> men i det perspektiv de blev til under, havr de helt klart deres
> berettigelse. Religionen hører til i det private rum, ikke det offentlige.

Man burde faktisk forbyde islam i hele Europa - så ville vi undgå terror!!!

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen