Ytringsfrihed, pressefrihed og kunstnerisk~
Fra : Norma

Dato : 12-02-06 19:26

I aktuelle had-kampagne mod Danmark, trues vi ikke bare som nation; men også
som individer pga. vores nationalitet.

Det er ikke bare ytringsfriheden, der trues, men også pressefriheden og ikke
mindst den kunstneriske frihed.

Det er mig ubegribeligt, at såvel flertallet af Danmarks befolkning som
flertallet af alverdens meningsdannere, vil nedværdige sig til at udtrykke
foragt for Danmark og kalde 12 tegninger for mangel på respekt, forhånelse,
krænkelse med mere at verdens nok største og mest magtfulde religiøse
samfund.

Det forekommer mig absurd, at der verden over demonstreres imod tegninger,
der tilsyneladende er så forbudte, at næsten ingen har haft mulighed for at
se dem.

Det virker absurd på mig, at alle de mennesker, der gennem de sidste 10 år
har latterliggjort danskere for at være for indadvendte, nu ikke undskylder.
For se lige, hvad der sker!

Det virker absurd på mig, at alle de mennesker, der de sidste 10 år, har
kæmpet for nedlæggelse af den danske grænse, for øget samhandel, for udsalg
af dansk infrastruktur med meget mere, nu ikke siger undskyld.

Det virker absurd på mig, at muslimer her i landet, ikke står i kø i
lufthavnene og på banegårdene for at slippe væk.

Jeg mener, hvad har de tænkt sig at leve af, nu hvor de boykotter Danmark og
danske varer?

Det virker absurd på mig, altid at anklage danskere for at lide af en
"lille-bror-kompleks", når det er så tydeligt at se, hvorledes ingen
tilsyneladende respekterer os, som selvstændig nation, med ret til
ytringsfrihed, med ret til egen presse med egen frihed og med ret til
kunstnere med egen frihed.

Jeg er fuldstændig enig i alle de, der siger, at der ikke er anledning til
unødig provokation af nogen som helst minoritetsgruppe, også selv om de
globalt set udgør en gevaldig majoritet i forhold til os.

Men forbuddet mod aldrig nogen sinde af afbilde hverken muslimer eller
Mohammad (en del af de 12 tegninger, viser jo faktisk ikke noget billede af
nogens profet,
men er blot vittighedstegninger om fundamentalistiske muslimers forbud mod
at tegne, et forbud der gælder generelt og ikke kun omhandler deres såkaldte
sidste profet)

Det her sætter hele verden mindst 100 år tilbage.
Nu vil muslimer verden over få vind i sejlene til at fortsætte deres kamp
mod kunst i al almindelighed,
nu vil de igen vende tilbage til udelukkende at tegne borter, såfremt de
overhovedet kan få lov til at købe blyanter eller farver.

Så i dag på TV hvorledes Hitz-but-tahrirs kampråb om indførelse af et
kalifat i Danmark, tilsyneladende er blevet "god tone" og som kommentatoren
sagde, ja, så så det faktisk ganske fredeligt ud.

Norma

Norma

Fra : Joakim von And

Dato : 12-02-06 20:14

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så i dag på TV hvorledes Hitz-but-tahrirs kampråb om indførelse af et
> kalifat i Danmark, tilsyneladende er blevet "god tone" og som
> kommentatoren sagde, ja, så så det faktisk ganske fredeligt ud.

Ja, jeg synes til gengæld det er beskæmmende at se Hizb-ut-Tahrir trække
fulde huse til stormødet i Nørrebrohallen idag. Forhåbentlig kan
Demokratiske Muslimers /aktionsgruppe/ mønstre en mindst lige så stor
tilslutning til deres fremtidige konferencer for ellers er den da rivende
gal med integrationen.

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 22:32

Joakim von And wrote:
> [...]
> kan Demokratiske Muslimers /aktionsgruppe/ mønstre en mindst lige så
> stor tilslutning til deres fremtidige konferencer for ellers er den

Har du hørt noget om, hvad det bliver til med den annoncerede demonstration
for Danmark i Gjellerupparken i Århus? Jeg synes, de "integrerede
muhammedanere" for en masse eksponering i medierne; men er det ikke
ligesomom, det bliver ved snak og møder hele tiden?

Fra : Joakim von And

Dato : 12-02-06 23:02

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "integrerede muhammedanere" for en masse eksponering i medierne; men er
> det ikke ligesomom, det bliver ved snak og møder hele tiden?

Tjae, i følge nedenstående link blev der afholdt en demonstration i
Gjellerupparken for fem dage siden.

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 23:18

Joakim von And wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Tjae, i følge nedenstående link blev der afholdt en demonstration i
> Gjellerupparken for fem dage siden.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/07/212844.htm

Nåja - det var jo til at overse. Sikke en opbakning til Danmark *host*
*host*

Fra : Joakim von And

Dato : 12-02-06 23:27

> Nåja - det var jo til at overse. Sikke en opbakning til Danmark *host*
> *host*
Forklaringen lyder at demonstrationen var indkaldt med meget kort varsel.
Det kan man så vælge at tro på eller lade vær'. Men skuffende er det da
under alle omstændigheder at fremmødet ikke var større. Enig.

Fra : jodem

Dato : 13-02-06 01:20

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nåja - det var jo til at overse. Sikke en opbakning til Danmark *host*
> *host*
Ja, og i Odense var der her til aften støttedemonstration for Jyllands Posen
(behøver den virkelig det). Der var under 60, og Moses Olsen var hovedtaler.
Host.

Fra : HrSvendsen

Dato : 13-02-06 01:44

jodem wrote:
> [...]
> Ja, og i Odense var der her til aften støttedemonstration for
> Jyllands Posen (behøver den virkelig det). Der var under 60, og Moses

Hvem er Moses Olsen? Ham der den selvudleverede tidligere pædofile og
narkohandler, der har brugt de seneste år på at rende rundt med et
kæmpestort kors og se tåbelig ud? Utroligt at der overhovedet var nogen, der
kunne få sig selv til at høre på ham.

Det er jo den slags enhver frygter - at den slags kommer og vil støtte én.
Svarer til at Akkari optræder som æret hovedtaler til de alligevel ikke
moderate men i stedet demokratiske muhammedaneres åbningsceremoni.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 21:17

> [...]
forhånelse,
> krænkelse med mere at verdens nok største og mest magtfulde religiøse

Der er sikkert ikke tale om flertallet, men om en manipulatorisk
undersøgelse.

Derimod er det ganske klart, at "de elitære", der i mange år, i deres
kulturløse multikulturalisationsvanvid, har fremmet muhammedanernes
erobringslyst.
Og nu, hvor følgerne er sole klare, er de ikke mandfolk nok til at indrømme
egen fejltagelse.
De bør helt enkelt udelukkes fra det pæne selskab.
Og så bør man nok se lidt på, hvad der går i savng på universiteterne.
Den professor man nu et par gange har set, har jo ganske enkelt kuk i
bolten, og fatter ikke sin egen stupiditet.

> [...]
kommentatoren
> sagde, ja, så så det faktisk ganske fredeligt ud.

Ja, de er uhyggelige.
Og her bør man bemærke, at størsteparten går på danske
uddannelsesinstitutioner.
Er det den slags lektorer og professorer udklækker?
Hvem sagde "Akademikerbyrde"?

MVH
Egon