Dårlig Upload med ADSL ?
Fra : Sadat

Dato : 14-06-01 15:57

Dav..

Når jeg går ind på ftptest1.tele.dk for at teste mit NetExpress 1024 / 256
(SpeedStream 2601)

Så får jeg god download, men upload er total ringe.

(Upload)
Transferred 1 file Totaling 1.077.151 bytes in 02:00 (9,07 k/sec)

(Download)
Transferred 1 file Totaling 1.048.576 bytes in 00:09 (113,78 k/sec)

Men når jeg spiller online som Counterstrike så får jeg stadig god ping.

Hvad er der galt ?

Takker for hjælpen...

--
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-06-01 16:39

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> Dav..
>
> Når jeg går ind på ftptest1.tele.dk for at teste mit NetExpress 1024 / 256
> (SpeedStream 2601)

ja, skodrouteren

> Så får jeg god download, men upload er total ringe.

jepper... Du har koblet din router op med 100 Mbit, eller dit netkort er sat
til 100 Mbit?

> (Upload)
> Transferred 1 file Totaling 1.077.151 bytes in 02:00 (9,07 k/sec)

passer meget godt.. med skodrouteren

> Hvad er der galt ?

Problemet er godt gennem-diskuteret .,,,

Det kan løses, ved den totalt ringe løsning... Sætte dit netkort ned til 10
Mbit. Eller koble en 10 Mbit hub imellem Router og hub/switch..

Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 14-06-01 18:18

On Thu, 14 Jun 2001 17:38:43 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Det kan løses, ved den totalt ringe løsning... Sætte dit netkort ned til 10
>Mbit. Eller koble en 10 Mbit hub imellem Router og hub/switch..

AHA, så har jeg noget at bruge min lille freesco router med to 3com
509'ere til ;)

når man kører 10mbit til / fra NOspeedstreamen, forsvinder alle
problemer så??

--

Cheers
RP

E-mail: rp at post1 dot com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-06-01 18:28

"RoNnie Pedersen" <rp@*SPAMSPAMSPAMSPAMBAKEDBEANSANDSPAM*post1.com> wrote in
message news:3b28f17a.7891000@news.image.dk...

> AHA, så har jeg noget at bruge min lille freesco router med to 3com
> 509'ere til ;)

Router....?

> når man kører 10mbit til / fra NOspeedstreamen, forsvinder alle
> problemer så??

Ja, med uploaden... Men hvis du sætter HOSTmapping til.. Har den ikke mere
processer til at køre mere en 65 KB/s til den valgte PC med Hostmappng..

Og desuden bliver Ping vildt højt... Når jeg downloade med 115 KB/s uden
routeren har jeg en ping på 200 ms.. men med routeren, kan den slet ikke
overskue at svare på pakkerne i et rimeligt tidsrum..

Hvis du kun har een computer,,, koblet op med Rasppoe... eller et andet
program.. www.funkydrummer.dj

Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 14-06-01 19:08

On Thu, 14 Jun 2001 19:27:53 +0200, "Bjarke Hansen"

www.freesco.com

>Ja, med uploaden... Men hvis du sætter HOSTmapping til.. Har den ikke mere
>processer til at køre mere en 65 KB/s til den valgte PC med Hostmappng..

hmm, kan lortet o/c'es?? ;)

> [...]
>overskue at svare på pakkerne i et rimeligt tidsrum..
>
>Hvis du kun har een computer,,, koblet op med Rasppoe... eller et andet

freesco har en package til pppoe, så enten lader jeg den lave det,
eller også så laver jeg freesco -> hub -> hver pc med rasppoe el.
lign. tror jeg nok ;)

--

Cheers
RP

E-mail: rp at post1 dot com

Fra : Ali Ben Skurk

Dato : 14-06-01 16:40

> [...]
> Transferred 1 file Totaling 1.048.576 bytes in 00:09 (113,78 k/sec)
>
> Men når jeg spiller online som Counterstrike så får jeg stadig god ping.

Hvis du har et 10/100mbit netkort i så må det kun stå til 10 fuld eller 10
halv det må ikke stå til 100 eller automatisk

Skurken

Fra : Sadat

Dato : 14-06-01 18:30

Tak til alle for rådet med netkort hastigheden ;)

(Upload)
Transferred 1 file Totaling 1.048.576 bytes in 00:39 (26,95 k/sec)

--
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-06-01 18:32

> Tak til alle for rådet med netkort hastigheden ;)
>
> (Upload)
> Transferred 1 file Totaling 1.048.576 bytes in 00:39 (26,95 k/sec)

Ok, det er altså en god løsning for dig... Men hvis du kun har een
computer tilsluttet.... Kobl op direkte med modemmet... uden om routeren
www.funkydrummer.dk