Indvandrere i Greve bliver væk fra kursus
Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-06 10:40

På:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=420266/

kan det ses at indvandrerne i Greve i stort tal holder sig væk fra
kurser, der kan bringe dem i arbejde som social- og sundhedsassistenter.
Problemet eksisterer tilsyneladende ikke i andre kommuner.

Ønsker Greve Kommune ikke at anvise indvandrere, der modtager
kontanthjælp [herunder starthjælp], til uddannelsen, med senere
anvisning til jobs på kommunens plejehjem? Og at fratage dem
kontanthjælpen, hvis de ikke dukker op?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : W P

Dato : 11-02-06 13:06

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i melding
> [...]
> kontanthjælp [herunder starthjælp], til uddannelsen, med senere
> anvisning til jobs på kommunens plejehjem? Og at fratage dem

Greve kommune bør hænge billeder op af muhammed overalt på kommunens
kontorer og bygninger, Så vil halal idioterne bojkotte socialkontorene også,
og muligvis udvide ojkotten med at rejse hjem hvor de kommer fra!

W.P
Avis:
www.westai.com

Fra : Wilstrup

Dato : 11-02-06 13:35

"W P" <ikke@mailmig.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> også,
> og muligvis udvide ojkotten med at rejse hjem hvor de kommer fra!

hvorfor rejser du ikke hjem hvor du kommer fra?
--
Wilstrup

Fra : Svend Poulsen

Dato : 11-02-06 16:41

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "W P" <ikke@mailmig.com> skrev i en meddelelse

> hvorfor rejser du ikke hjem hvor du kommer fra?
> --
> Wilstrup

Ditto tli dig

Svend

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-06 17:20

> [...]
> kontanthjælp [herunder starthjælp], til uddannelsen, med senere
> anvisning til jobs på kommunens plejehjem? Og at fratage dem

Kommunen gør vel som man gør i Fjerritslev kommune, man sender dem i fx Aldi
på en kontanthjælp, det er naturligvis helt perspektivtløst, men på et
tidspunkt bliver indvandrene trætte af at arbejde 37 timer om ugen for 6500
kroner om måneden (udbetalt) og flytter til en anden kommune, og så er det
deres problem.... Ellers finder man en undskyldning for at trække
kontanthjælpen, fx at de er kommet for sent eller at de ikke er kommet til
et møde eller "en beklagelig adminstrativ fejl" som der er utallige af her i
kommunen, som gør at de får pengene, hvis de kan finde ud af at klage over
den manglende udbetaling. Det kan de færreste indvandrer.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-06 17:55

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Kommunen gør vel som man gør i Fjerritslev kommune, man sender dem i fx Aldi
> på en kontanthjælp

Noget sådant er naturligvis helt uacceptabelt, og undergravende for
almindelige jobs til normale lønninger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-02-06 17:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

<snip>

> [...]
> kontanthjælp [herunder starthjælp], til uddannelsen, med senere
> anvisning til jobs på kommunens plejehjem? Og at fratage dem

Du har ikke fat i vinklen, i dette tilfælde at det er skolen der ikke
kan få fyldt sit hold.

Jeg tror du tænker på den undersøgelse der har været og som handler om
en "uhellig alliance" mellem socialrådgivere, der ikke vil trække i
kontanthjælpen når de kan se det alligevel ikke vil hjælpe og
patriakalske ægtemænd der holder indvandrerkvinder væk fra
arbejdsmarkedet.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-06 17:55

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> <snip>

> Du har ikke fat i vinklen, i dette tilfælde at det er skolen der ikke
> kan få fyldt sit hold.

Kommunen har vist nok med indvandrere på kontanthjælp; hvorfor anviser
den dem så ikke til kurset, så de kan blive uddannet til social- og
sundhedsassistenter?

> [...]
> kontanthjælpen når de kan se det alligevel ikke vil hjælpe og
> patriakalske ægtemænd der holder indvandrerkvinder væk fra

Næh, jeg tænkte helt principielt på at disse mennesker skal tvinges til
at tage en uddannelse inden for et område, som der re mangel på, og
derefter anvises et job eksempelvis på et af de kommunale plejehjem, og
i den uniform, kommunen bruger til sådanne. Altså ikke noget med burka.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk