Landskadelig eller uenighed?
Fra : /Peter

Dato : 11-02-06 07:21

Fra DR1 txtTV s. 115:
"Dansk Folkeparti peger nu tre imamer
ud, som de önsker får frataget deres
danske statsborgerskab: Muhammed Fouad
al-Barazi, Ahmed Akkari og Abu Bashar.

De tre imamer har den seneste tid väret
kritiseret for at have bidraget til at
piske stemningen op i Mellemösten.

DF-retsordförer Peter Skaarup mener, at
de har undergravet Danmark og sat
ekstremistiske kräfter i gang til skade
for landet, skriver Information.

Venstres indfödsretsordförer, Britta
Schall Holberg, afviser planerne. Hun
mener ikke, at man kan udpege personer
og fratage dem deres statsborgerskab,
bare fordi man ikke er enig med dem."

Underlig argumentforvridning:
"bare fordi man ikke er enig med dem. "

Kunne hun ikke have brugt udtrykket
"har været landskadelig" som nu var argumentet
for den ønskede handling -fratagelse af statsborgerskabet.

Fra : B. Nice

Dato : 11-02-06 08:47

On Sat, 11 Feb 2006 07:21:19 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

> [...]
>
>Kunne hun ikke have brugt udtrykket
>"har været landskadelig" som nu var argumentet
>for den ønskede handling -fratagelse af statsborgerskabet.

Det du kalder "argumentforvridning" er vel bare bare Brittas måde at
give udtryk for sin holdning på. Ligesom DF's fremturen er en måde at
give udtryk for deres holdninger på.

DF er i deres fulde ret til at undersøge muigheden for at fratage
nogle mennesker deres statsborgerskab. Og hvis de bare nøjedes med at
erklære, at de ville de undersøge mulighederne, så ville jeg have fuld
respekt for det. Men ved at formulere det som de gør er der tale om en
politisk, og desværre populistisk, udmelding.

Uanset hvor usympatisk deres handling kan synes, så har jeg svært ved
at se hvilke paragraffer de beviseligt har overtrådt, og det er vel
noget lignende det Britta siger.

Fra : Hr Petersen

Dato : 11-02-06 12:24

Ja, DF er ude i noget rod - de burde naturligvis erklære alle muhamedanere
uønskede og søge dem ALLE interneret sådan som USA gjorde i wwII med
japserne. Vi er i krig med islam og den erkendelse må man komme til før
eller siden. Det bliver sikkert siden... Dvs på den anden side af et stort
terroranbreg i Danmark.

Sørgeligt.