Fra Minut
Fra : Henri Gath

Dato : 10-02-06 20:54

Følgende er en påstand: Danmark har, i sin 1.500 år lange historie aldrig,
og jeg gentager aldrig, haft en elite, der var mere usolidarisk, mere
følelseskold, mere afstumpet, i forhold til det folk, den skulle forestille
at tjene. Hvis denne nation kommer ud på den anden side, så vil jeg fandme
nødig være i deres sko, når de, mens de drikker caffe latte, bliver
præsenteret for et anklageskrift, der får Corfitz Ulfeldt til at ligne en
spejderdreng.

Fra : vvv

Dato : 10-02-06 22:22

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis denne nation kommer ud på den anden side
Meget højtragende, du lyder som om vi er i krig.

> så vil jeg fandme nødig være i deres sko, når de, mens de drikker caffe
> latte, bliver præsenteret for et anklageskrift, der får Corfitz Ulfeldt
> til at ligne en spejderdreng.
Og hvilken lov skulle de så have forbrudt sig mod?

vv

Fra : Ralph

Dato : 10-02-06 23:10

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> Og hvilken lov skulle de så have forbrudt sig mod?

Gathens såmænd, den med de meget små sko.

--
venligst
Ralph

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-06 13:14

> [...]
> nødig være i deres sko, når de, mens de drikker caffe latte, bliver
> præsenteret for et anklageskrift, der får Corfitz Ulfeldt til at ligne en

Må jeg venligst bringe i erindring, at det er temmelig længe siden, jeg
påpegede, at vi har fået erstattet forne tiders herremænd med en ny
overklasse af akademikere.
En klasse, der i realiteten opfører sig på samme måde som herremændene.
Selvhævdende, grådige, ikke for godt begavede.
Altid til falds for penge, og altid følgende modestrømninger ud i det
extreme.
Aldeles overbeviste om egen fortræffelighed og moralsk overlegenhed.

Man har endog set forfægtet, her i gruppen, at "man" burde forlange en
akademisk grad, før opstilling til folketing burde tillades..-

Vi trænger vist til noget mere højskole og en kulturrevolution.

Ihvert fald findes der en elitær overklasse, der må bekæmpes, før de får
held til at sælge yderligere ud af arvesølvet - friheden.

MVH
Egon