Flow-stop på modem
Fra : Palle Gade Jensen

Dato : 14-06-01 17:01

Hejsa

Jeg har et lille(stort) problem som jeg håber en eller anden kan løse for
mig.
Jeg har en veninde som har fået min gamle computer (en Pentium 66mhz) og nu
har hun fået lov til at låne mit modem, et US-Robotics Sportster Flash/Voice
V90 modem, for hun ville gerne prøve at surfe lidt og se om det var noget
for hende. Nu er problemet at når hun logger på internettet, så stopper
flowet lige pludselig, og der sker ikke noget som helst i et 1/2 til 2
minutter, så kører det igen i ca. 1 minut og så gentager det sig forfra, så
det kan tage temmelig lang tid før en enkelt side er bygget op.

Der er lavet en alm. installation af windows/explorer og (modem driver fra
medfølgende disk)

Er der nogen som kender til problemet og evt. løsningen/svaret på det.
Jeg regner med at de sikkert er et spørgsmål om opsætningen i modemet, men
jeg ved ærligt talt ikke hvad der skal laves for at køre med X2 eller V.90
standarden.

På forhånd tak

Palle Gade Jensen
pgj@get2net.dk
pgj@jensen.mail.dk

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 14-06-01 17:16

Hej Palle

Jeg havde samme problem med et LASAT 56 modem. Jeg skiftede fra Wanadoo til
WOL hvilket løste problemet. Om det har noget med obsætning af modemet eller
om det var udbyderen der var ustabil ved jeg ikke.

Martin

Fra : Nielsen

Dato : 14-06-01 17:35

Hej "Palle Gade Jensen" <pgj@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> jeg ved ærligt talt ikke hvad der skal laves for at køre med X2 eller V.90

Prøv at frakoble alle telefoner der er tilsluttet linien samme med modemet,
det kunne godt lyde som støj på telefonlinien.

Mvh.
Kent Nielsen