Hvem er det der er blasfemisk?
Fra : Kim2000

Dato : 09-02-06 21:20

Man kan spørge sig selv:

Når en iman tager til Frankrig og ser et billede af en tilfældig mand med
fuldskæg, der har en grisetryne på og straks kommer til at tænke på
"profeten" Muhammed, hvem er det så der har en mærkværdig tankegang?

mvh
Kim

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-02-06 21:24

Kim2000 wrote:
> [...]
> med fuldskæg, der har en grisetryne på og straks kommer til at tænke
> på "profeten" Muhammed, hvem er det så der har en mærkværdig

Hvad er det mærkelige?

Fra : Frans Jensen

Dato : 10-02-06 00:20

On Thu, 9 Feb 2006 21:23:43 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Hvad er det mærkelige?

jeg finder det da heller ikke mærkeligt,

jeg genkendte da øjeblikkeligt profeten første gang jeg så billedet

Fra : Henri Gath

Dato : 10-02-06 00:54

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> jeg finder det da heller ikke mærkeligt,
>
> jeg genkendte da øjeblikkeligt profeten første gang jeg så billedet

ja, ikke?

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 02:37

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> jeg finder det da heller ikke mærkeligt,
>
> jeg genkendte da øjeblikkeligt profeten første gang jeg så billedet

ja,det lignede ham da så godt, at en imam ville ha' det med på sin rundrejse

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-02-06 15:08

Frans Jensen wrote:
-snip-

> jeg genkendte da øjeblikkeligt profeten første gang jeg så billedet

Helt klart, selvom han vist havde skiftet frisure.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Allan Riise

Dato : 09-02-06 21:24

Kim2000 wrote:
> [...]
> med fuldskæg, der har en grisetryne på og straks kommer til at tænke
> på "profeten" Muhammed, hvem er det så der har en mærkværdig

Kontekst Kim, kontekst.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-02-06 21:27

Allan Riise wrote:

> Kontekst Kim, kontekst.

Ja, nemlig.

Fra : GB

Dato : 09-02-06 21:44

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in

> [...]
> med fuldskæg, der har en grisetryne på og straks kommer til at tænke
> på "profeten" Muhammed, hvem er det så der har en mærkværdig

Imami yildi... (Imamen besvimede...) *)

(* en tyrkisk ret med aubergine, tomat og olivenolie

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 21:44

> [...]

> fuldskæg, der har en grisetryne på og straks kommer til at tænke på
> "profeten" Muhammed, hvem er det så der har en mærkværdig tankegang?

Sådan var sammenhængen jo ikke. Snarere har Abu Laban & Co. haft et
antal tegninger og fotos, som med lidt kreativitet kunne udlægges som om
de forestillede deres falske profet.

Så de kunne starte det, de altså har startet.

Man må næsten på forhånd gå ud fra at de lyver, og har gjort det hele
tiden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-02-06 21:59

On Thu, 9 Feb 2006 21:20:23 +0100, Kim2000 wrote:

> Når en iman tager til Frankrig og ser et billede af en tilfældig mand med
> fuldskæg, der har en grisetryne på og straks kommer til at tænke på
> "profeten" Muhammed, hvem er det så der har en mærkværdig tankegang?

Man behøver vel ikke at SE billedet i Frankrig, internettet er
internationalt.

Men , du har ret; den der har valgt det billede til at manipulere, han har
en speciel tankegang.

Mine først tanke:

Det er en knægt der har lavet sjov med et billede.

Min næste tanke:

Han må være fra Århus

Og så var det jo det slog mig:

Det ER jo ham, hva' er det nu han hedder ?

Nå nej, glem det, vi kommer desværre nok til at høre meget om ham i
fremtiden

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 02:41

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> Man behøver vel ikke at SE billedet i Frankrig, internettet er
> internationalt.
>
> Men , du har ret; den der har valgt det billede til at manipulere, han har
> en speciel tankegang.

usømmelig omgang med dyr ?