Füchsels Muhamed-tegning den bedste
Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 16:34

Jeg sidder og ser på de berømmelige Muhamed-tegninger, og må sige at den
der passer mest på situationen februar 2006 vist må siges at være
Füchsels.

Muhamed står med et papir, mens to gale, krumsabelsvingende arabere
kommer løbende. Muhamed siger:

»- Rolig, venner, når alt kommer til alt er det jo bare en tegning lavet
af en vantro sønderjyde ...«

Tegningen kan vist ikke siges at være en karikatur af Muhamed, men nok
af de islamiske galninge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Elliot

Dato : 09-02-06 17:00

Tror du selv at neolitherne* fatter det?

Elliot

*neolith = yngre stenalder

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 18:19

Elliot <elliot_46@aone.com> wrote:

> *neolith = yngre stenalder

Arh - bondestenalder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Elliot

Dato : 09-02-06 18:38

> Arh - bondestenalder.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Ok - I stand corrected -

men (dette er ikke et venstreorienteret men) .... hvis neolith er
bondestenalder og vi taler om et kleptokrati hvor lang skal vi så tilbage?

Elliot

Fra : Norma

Dato : 09-02-06 17:40

> [...]
> af en vantro sønderjyde ...«
>
> Tegningen kan vist ikke siges at være en karikatur af Muhamed, men nok

Jeg synes, den er rigtig god, og på mange måder burde have foregrebet
begivenhedernes gang, og dermed afvæbnet kritikerne.

Selv kan jeg godt lide den, hvor "Mohammad" har censur for øjnene, hvor
Mohammadinderne, har kig-huller.

Den synes jeg grafisk er den flotteste.

Norma

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-02-06 21:21

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg sidder og ser på de berømmelige Muhamed-tegninger, og må sige at den
> der passer mest på situationen februar 2006 vist må siges at være
> Füchsels.

Han siger farvel til avisen i et debatindlæg i Politiken idag.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 21:44

> Han siger farvel til avisen i et debatindlæg i Politiken idag.

Pga tegningerne? Jeg må prøve at se Politiken på biblioteket i morgen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-02-06 00:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Pga tegningerne? Jeg må prøve at se Politiken på biblioteket i morgen.

Så kig osse i onsdags udgaven. Jeg fik optaget et læserindlæg.

(Men min største bedrift: de har bragt en vits i ATS!!)

Fra : bjoernha@nfh.uit.no

Dato : 10-02-06 14:27

hvis det da ikke var denne som var en parodi
på karikeringene ?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 15:05

<bjoernha@nfh.uit.no> wrote:

> hvis det da ikke var denne som var en parodi på karikeringene ?

Der var andre der reelt rettede brodden mod JPs redaktion og DFs leder.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 14-02-06 15:07

"Per Rønne" ha scritto nel messaggio

> [...]
>af en vantro sønderjyde ...«
>
>Tegningen kan vist ikke siges at være en karikatur af Muhamed, men nok

"Stop Stop vi er løbet tør for Jomfruer!" och "Hm... jeg kan ikke lige genkende
ham" är mina favoriter. Lars Refns teckning förtjänar ett hedersomnämnande
eftersom han på ett synnerligen elegant och fräckt vis lyckades lura hela J-P:s
redaktion samt på ett genialt vis påvisat ett icke obetydligt mått av okunnighet
på denna redaktion.

--
This row is intentionally left blank.

"Jag ser inte mig själv som rasist eller nazist.
Jag tyckte bara inte om invandrare."
- John Ausonius "Lasermannen"

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-06 16:06

K.W. Persson v4.11 wrote:

> [...]
> lyckades lura hela J-P:s redaktion samt på ett genialt vis påvisat ett
> icke obetydligt mått av okunnighet på denna redaktion.

Og hvorfor tror du dog at han har »luret« JPs redaktion? Redaktionen var
skam da udmærket klar over at nogle af de 12 tegninger vendte brodden en
anden vej. Man valgte ganske simpelt at bringe /alle/ de tegninger, der
blev indsendt, af de knap 40, man havde henvendt sig til.

Mon ikke-danskere i øvrigt er klare over, at Annette Carlsens tegning
[Hm-- jeg kan ikke lige genkende ham] viser formanden for Dansk
Folkeparti, Pia Kjærsgard, som nummer 2? Vistnok også andre danskere,
der er lidt sværere for mig at genkende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk