Spændende nye karikaturer fra Iran
Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-02-06 17:34

Irans største dagblad har udskrevet en ny konkurrence for at teste
ytringsfriheden. Det drejer sig om de 12 bedste karikaturer over temaet
'Holocaust'.

Det er ikke alt for svært at forestille sig, at vinderne vil give en malende
og "morsom" beskrivelse af underfundige, konspiratoriske jødiske krumspring,
der tilsigter at fuppe os allesammen til at tro på, at der overhovedet
skulle være nogen personer af jødisk afstamning, der faktisk kom til skade
ved Hitler's måske lidt hårdhændede behandling af Europas jøder.

Spændende konkurrence - som fik mig til at fremrykke Olivier Roy's "Comment
sortir d'une révolution religieuse" (hvordan man kommer ud af en religiøs
revolution) på listen over bøger, der skal læses. Den handler om, hvordan
millioner af stakkels unge iranere kommer ud af det utidssvarende bras,
ayatollaherne i Iran har trukket ned over hovedet på dem.

Olivier Roy er den samme mand der har skrevet 'Globalised Islam' en
blændende god beskrivelse, fra 2004, af (frustrerede) muslimske ambitioner.

Steen Hjortsø

Fra : Mark Jensen

Dato : 07-02-06 18:09

On Tue, 7 Feb 2006 17:34:15 +0100, "Steen Hjortsoe"
<contra@tdcspace.dk> wrote:

>Irans største dagblad har udskrevet en ny konkurrence for at teste
>ytringsfriheden. Det drejer sig om de 12 bedste karikaturer over temaet
>'Holocaust'.

Fint. Jeg tilskynder alle arabiske lande til at tegne hvad helvede de
vil. Det ville være en civiliseret måde at reagere på, modsat de tåber
der skriger og råber, brænder flag og ambassader.

Det er stadig komplet absurd at nogle penselstrøg kan fornærme så
mange mennesker i år 2006. "Få et liv" har man lyst til at råbe ud til
dem :)

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-02-06 18:23

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er stadig komplet absurd at nogle penselstrøg kan fornærme så
> mange mennesker i år 2006. "Få et liv" har man lyst til at råbe ud til

Ikke underligt. Problemet er, at nogle gamle forcindrede former virker i
retning af at hindre dem i det.

S.H.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-02-06 21:04

Steen Hjortsoe wrote:
> Irans største dagblad har udskrevet en ny konkurrence for at teste
> ytringsfriheden. Det drejer sig om de 12 bedste karikaturer over temaet
> 'Holocaust'.
-snip-

De har sgu' da ikke ytringsfrihed i Iran - har de? Såvidt jeg ved er det
en dikatur-slyngel-stat der er upopulær i hele verden fordi de avler
muslim-terrorister og både støtter og handler med terrorister. Også
derfor de ikke skal have atom-våben. De ender med at udløse en atom-krig.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-02-06 22:46

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> muslim-terrorister og både støtter og handler med terrorister. Også derfor
> de ikke skal have atom-våben. De ender med at udløse en atom-krig.

Ikke usandsynligt at de på en eller anden måde vil bidrage til starten på
den kommende atomkrig. Det har man så naturligvis gjort sig nogle tanker om
i visse NATO-kredse.

Steen Hjortsø